Vraag

anorexia?

  • 27 August 2019
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi!
Ik ben x en 14 jaar oud en weeg nu 42 kilo. Ik denk dat ik een eetprobleempje heb, ik eet op een dag in de ochtend niks en een boterham in de middag en in de avond meestal sla of iets anders gezonds... ik sport zon 2 tot 3 keer per dag maar dat vind ik niet genoeg. Ik ben al heel vaak flauw gevallen en zelfs een keer in het ziekenhuis opgenomen maar toen woog ik nog wel meer dus ik had 'niks' zijden de dokters. Alleen wat weinig ijzer en een lage bloeddruk. Nu een paar maanden verder krijg ik vooral op school vaak te horen dat ik anorexia heb. Ik moet vaak op gesprek met mijn mentor maar dat wil ik niet omdat ik bang ben dat zij mijn ouders gaan bellen. Ik weet niet of er nou echt iets aan de hand is met mij of niet want ik wil gewoon een paar kilo afvallen en mn ouders beginnen ook steeds meer te zeuren dat ik wat meer moet eten. Wat moet ik doen want ik weet het even niet meer!
Groetjes xxx

8 reacties

Het is niet aan mij om een diagnose te geven, maar ik denk ook dat je een "eetprobleempje" hebt.
Twee Ć  drie maal sporten per dag en ongeveer een maaltijd per dag zijn niet zo best en zeker niet als je dat koppelt met het flauwvallen en je andere symptonen.
Ik kan mij voorstellen dat je nog af wilt vallen en niet echt ziet wat hier nou het grote probleem is, maar als verschillende partijen aangeven dat ze zich zorgen maken, dan kan er iets aan de hand zijn.
Het lijkt mij wel zo verstandig om dat gesprek met je mentor te hebben, maar ik kan je helaas niet zeggen of het nut heeft om diegene te vragen om niet naar jouw ouders te bellen.
Immers kunnen mensen van school redelijk wat doen, als ze erg bezorgd zijn over een leerling.
Het lijkt mij wel een handig moment om eventueel wat hulp te krijgen voor jouw situatie.
Het zal sowieso duidelijkheid bieden.

Bespreek je al met iemand hoe jij je voelt en waar je mee zit?
Dat lucht meestal al enorm op en het kan geen kwaad als er iemand is die weet wat er met jou aan de hand is, zodat diegene jou kan helpen.

Hopelijk heb jij hier iets aan.
En anders kun je natuurlijk rekenen op de andere fantastische gebruikers hier.
Bedankt voor het reageren!
Ik had het er op school soms wel met een vriendin over maar dan zegt ze dat ik moet stoppen met afvallen en dat wil ik natuurlijk niet! Dus nu heb ik het er met niemand meer over en is dit de eerste keer dat ik echt eerlijk kan zijn over wat ik doe en voel.
hey

ik weet dat je het niet wilt horen maar ik ga het toch zeggen.
je hoeft echt niet af te vallen. ik weet zeker dat je mooi bent zo als je bent. maar mensen met een eet stornis (zo als ik had/heb) zien dat niet in.

ik weet niet of het helpt maar...
ik zal en moest af vallen tot ik draat mager zou zij omdat ik dan me zelf misschien mooi zou vinden.
maar ik moest van een vertrouwens persoon een manier vinden waarom ik me zelf zo lelijk vind. toen ik daar achter kwam werd de dwang om slanker en slanker te worden minder en minder.
toen ik er nog niet achter was zat ik 10 kilo onder het gezonde gewicht. ik zit nu al een tijd op de grens van over gewicht. maar omdat ik bijna mijn hele leven al slecht eet kan ik nu niet meer dan alleen avond eten op.

hier mee wil ik zeggen. zoek als je blieft hulp!
ga naar de huis Arts en vraag of je een door verwijzing mag voor een diƫtiste zij kan je helpen om een normale levens stijl te vinden en nog steeds af te vallen of in te zien dat je helemaal niet dik of mollig bent!

ik hoop dat je wat met het laatste gaat doen en ik je heb kunnen helpen.

groetjes
blue
Hoi
Jouw bericht heeft me wel aan het denken gezet maar ik denk toch dat het bij mij helemaal niet zo ernstig is als ik jou verhaal hoor. Ik dank dat ik er nu wel met een vriendin over ga praten ofzo maar een dietiste is denk ik niet nodig.
Wel heel erg bedankt dat je hebt gereageerd!
hey

ik vind dat jou situatie echt hulp nodig hebt omdat jij flink onder gewicht hebt!

dat is gewoon niet gezond om zo licht te zijn ik heb even op gezocht op deze site. als je langer dan 160 bent heb je ondergewicht en woord je zelfs aan geraden om meer te eten en of naar een diƫtiste te gaan...

asjeblieft neem contact op!

groetjes
blue
Ehm ,
Ik ga misschien toch maar even met mijn mentor praten maar ik weet nu wel dat er iets aan de hand is maar het is allemaal niet zo erg.
En ik ga even kijken op die site !
Dankje voor het reageren.
hey

heb je nog met je mentor gepraat?
wat vond ze er van?

groetjes
blue
Hee Blue!
Ik heb met haar gepraat en ze gaat me helpen . Mijn ouders weten van niks en dat houden we zo. Het gaat nu wel beter naar ik ben nogsteeds vaak bezig met afvallen en sporten. Zij zegt ook dat het niet goed is en ze helpt mij om er vanaf te komen.
Fijn dat je nog aan mij denkt!!!

-xxx-

Reageer