Vraag

Anorexia

  • 7 November 2018
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy lezers,

ik heb een vraag je. ik heb al een tijdje last van een eet probleem ik eet heel weinig en als ik eet braak ik of slik ik heel veel laxeerpillen. ik weet dat het niet gezond in en dat brengt een stoornis in mijn hoofd van ik zie me zelf als een hele dikke big en ik weet dat wat ik nu doe heel slecht is voor mij. zelf wil ik heel erg graag afvallen terwel dat met mij gewicht niet hoeft. zelf ben ik ook bewust van de gevolgen van baken en laxeermiddelen te gebruiken, van braken kan je maag en slokdarm beschadigd reken en van pillen je darmen.
de situatie waar ik nu in zit is al moeilijk, ik wil heel graag stoppen maar ik wil niet daar de leiding gaan voor hulp of uberhoud volwassen want ik ben dan bang dat ik meer probleem krijg dan dat ik al heb. hebben jullie misschien tip die ik zou kunnen laten stoppen of in iedere geval kan verminderen

groetje
Naam-loos

3 reacties

"k wil heel graag stoppen maar ik wil niet daar de leiding gaan voor hulp of uberhoud volwassen want ik ben dan bang dat ik meer probleem krijg dan dat ik al heb. "
Dat betwijfel ik zeer.
Ik denk dat ze jou eerder willen helpen dan jou ment nieuwe problemen opzadelen.

Zou je misschien met een vertrouwensleerling kunnen praten?
Dat zijn leerlingen van rond jouw leeftijd, dus geen volwassenen.

Of heb je een goede vriend/vriendin waarmee je het hier over kunt hebben?
Hoi,

Net als MensPersoon denk ik niet dat hulp jouw problemen zal verergeren. Hulp is er juist om ze te laten afnemen. Waarom denk jij dat hulp je problemen wel zal verergeren? Heeft dit met je angst om aan te komen te maken? Dat je ergens wel wil stoppen met braken en laxeermiddelen en weer een normaal eetpatroon wil, maar dat je weet dat dit betekent dat je aan gaat komen?

Uiteindelijk zal je eetstoornis zichtbaar worden voor je omgeving, als je zo door gaat en je zwaar vermagerd. Dan zullen er sowieso stappen worden ondernomen, of je het nu leuk vindt of niet. Door nu aan te geven dat je het zwaar hebt, zul je waarschijnlijk meer controle houden over het behandeltraject. Ik denk dat dit voor jou voordelig is. (Ik probeer je hier btw niet bang mee te maken.)

Je durft dus niet naar je ouders of naar de leiding te stappen. De leiding van wat? Durf je wel naar een docent, naar je mentor of naar een vriend te stappen?

Je hebt in ieder geval door dat wat je doet, ongezond is. Dat vind ik al heel erg knap van je. Ik hoop dat het je lukt om die stap naar hulp te zetten!

Gr. Pin
Heyy,
Je geeft aan dat je weet dat het slecht is en dat je ermee wilt stoppen, dat vind ik al een heel goed teken😊

Ik ben het met de reactie hierboven eens, ik denk dat de mensen je alleen maar willen helpen. Deze mensen zullen je hoogstwaarschijnlijk helpen om dit te stoppen, en ja dat gaat zwaar zijn, maar zo kan het ook niet verder. Je kunt het aan je ouders/ vriendin/ huisarts/ mentor/ vertrouwenspersoon etc. vertellen, dan kunnen jullie ook samen kijken welke dingen er verder moeten gebeuren.

En verder als je de neiging hebt om over te geven, jezelf afleiden, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Loop een rondje buiten, bel iemand op, ga muziek luisteren, het maakt niet uit zolang je jezelf maar afleidt.

Je kan het!
liefs,
Sleepygirl

Reageer