Vraag

Angstig en puberteit

  • 7 October 2018
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik zit nu al 2 maanden in paniek. Het begon allemaal toen ik plotseling last kreeg van hypochondrie, dit is een angststoornis waarin je bang bent allemaal ernstige ziektes te hebben. Hiermee ben ik naar de huisarts gegaan en hebben we een bloedonderzoek gedaan, hier kwam niks uit. Dit hielp niet maar na veel gesprekken thuis gaat dat nu beter. Daarnaast zit ik flink in de puberteit. Ik weet niet zeker of dit erbij hoort maar me vader zegt van wel. Ik ben bang dat ik mezelf erge dingen aan doe die ik helemaal niet wil, neem als voorbeeld voor de trein springen. Ik zou het nooit willen maar ik ben er bang voor. Met deze angst loop ik nu al een week en ik weet niet zo goed wat ik moet! Heeft iemand hetzelfde(gehad) en zijn er tips?
Groetjes,
Harm

5 reacties

Ik herken je heel goed ik ben vooral bang voor kanker geweest een heele tijd. (mijn opa hat 't) en nu gaat het beter maar als het er over gaat op tv of in de klas komt het wel tijdelijk sterk terug...

Ik weet goed hoe het voelt.

Ik denk dat dit vanzelf wel wat minder word en probeer gewoon van het leven te genieten dan gaat dat alemaal. Wat makelijker.

Als je je zelf bezig houd helpt dat ook erg omdat je je gedachten ergens anders lecht.

Ik hoop dat het beter gaat. ❤️
Suc6❤️
Hoi

Je ervaart een hevige paniek. Je hebt last van hypochondrie, en bent bang dat je jezelf iets aan gaat doen. Het lijkt me goed om hier met iemand over te praten. Je bent al naar de huisarts geweest, dat heb je goed gedaan. Je huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar een psycholoog. Die psycholoog zou je kunnen helpen met je angsten.

Groetjes
Kenshin
Hoi!
Ik heb zelf ook veel last van hypochondrie, heel vervelend. Die angst om jezelf iets aan te doen herken ik ook wel, maar daar heb ik gelukkig geen last meer van. Daarbij heeft het mij veel geholpen om met een goede vriendin over de onderliggende problemen te helpen.
Ik vind het heel goed van je dat je naar de huisarts bent geweest, en zoals hierboven gezegd zou een psycholoog kunnen helpen...
Sterkte!
hey,
ik denk dat het beste is om dit met mensen te bespreken en even naar je huisarts gaan.
ik denk dat ook voor jou probleem er een therapie is bij de psycholoog dus misschien dat dit jou helpt

Reageer