Vraag

Amputatie

  • 22 April 2020
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik ben joey en ik heb een knie amputatie aan de linker kant door een auto ongeluk   

Ik wordt er ook mee gepest want ik heb nog geen prothese en iedereen kan mijn stomp zien en onzeker over 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen


9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Heel erg wat je meegemaakt hebt. Ik zou je daarmee nooit pesten omdat dat niet in m’n opvoeding zit. Ik zou je eerder helpen. Misschien kun je hun uitgebreid vertellen hoe het gekomen is en wat je allemaal heb moeten doorstaan. Zo’n amputatie lijkt me niet niks.

sterkte kerel👍💪

Nee dat is niet niks ik heb ook veel pijn aan mijn stomp dankjewel voor je bericht 

Hey Joey

 

Wat lijkt het me moeilijk om een deel van een ledemaat te verliezen. Nog extra stom dat je hiermee gepest wordt. 

 

Pesten is niet ok, en pesten om iemands uiterlijk is al helemaal laag. Vindt het pesten plaats op school, en zo ja, durf je het pesten bij je mentor te melden? 

 

Vervelend voor je dat je veel pijn hebt. Krijg je hier behandeling voor, of enige vorm van therapie?

 

Gr. Kenshin

Hoi bedankt voor je bericht 

Het pesten gebeurt overal op school straat 

Ik durf nooit een korte broek aan want dan zien mensen mijn stomp 

 

Kan ik me voorstellen, dat het dragen van een korte broek wat gevoeliger ligt. Draag gerust lange broeken, waarvan je het overbodige deel van de broekspijp opknoopt of eenvoudigweg zo laat hangen. 

 

Vervelend dat het pesten ook op straat gebeurt. Ben je vaak alleen? Zowel op school als op straat zou het kunnen helpen om in het gezelschap te zijn van iemand. Een vriend(in) bijvoorbeeld. Deze persoon zou voor je op kunnen komen waar nodig, en vaak zijn voorbijgangers minder snel geneigd om nare opmerkingen te maken als je vergezeld bent door een ander. 

 

Aangezien je waarschijnlijk, buiten deze corona-tijden, veel tijd doorbrengt op school, zou het fijn kunnen zijn om je alvast daar veilig te voelen. Durf je het pesten bij je mentor of vertrouwensdocent melden?

 

Gr. Kenshin

Ja ik knoop altijd mijn broekspijp en als ik er geen zin in heb doe ik lekker laten hangen 

Toen ik ging zwemmen was er een meisje die ging met een duikbril zo naar mijn stomp bekijken onderwater 

En aanraken ik vond het niet heel leuk 

Reputatie 5
Badge +5

Joey, ik zou je zo graag willen helpen maar weet echt niet hoe? Ik weet dat je hier geen contact mag leggen maar ik zou zo naar je toe willen komen om samen een leuke dag ervan te maken . Maar ik denk dat hier praten ook wel helpt!

Hey joey,

ik heb echt respect voor je dat je dit hebt doorstaan. Helaas doen mensen vaak vervelend over dingen die ze niet begrijpen of omdat ze zelf onzeker zijn. Je zou hun iets kunnen uitleggen maar van de andere kant vind ik niet dat je hun verantwoordelijkheid moet afleggen. Mensen horen je met het respect te behandelen dat je verdient. Helaas doet niet iedereen dat. Maar er zijn zeker mensen die trots op je zijn en die niet zo zielig zijn. Focus je op hun en geniet van je leven strijder 💪🏼🙏

Bij ons in de buurt woont een vrouw die haar onderbeen kwijt is. 

Er zit een prothese onder. 

Ze gaat gewoon naar de supermarkt met een korte broek en je ziet alles. Ze zou een lange broek aan kunnen trekken en doen alsof er niets aan de hand is. Maar ze kiest ervoor om dat niet te doen. 

Wat kan ik zeggen? Ik verwacht dat jij dat soort keuzes ook moet maken en dat zal tijd kosten.   

Wat doe je in de tussentijd? Als een meisje ongevraagd aan je zit moet ik denken aan die grap over een Surinamer in de trein. Een vrouw vraagt een Surinamer in de trein: Ach mijnheer, mijn zoontje heeft nog nooit kroeshaar gezien, mag hij misschien even aan uw haar voelen?
Waarop de Surinamer zegt: Natuurlijk mevrouw, als ik even aan uw tieten mag zitten!

Met andere woorden: Dat iemand er anders uitziet betekent niet dat je er aan mag zitten.

Wat betreft het pesten: Speel maar pest-bingo of maak een pest-bingo-shirt. Waarschijnlijk hoor jij steeds dezelfde opmerkingen opnieuw, van mensen die denken dat ze héél origineel zijn. 
Geef ze een bingo-kaart waar de meest gebruikte opmerkingen op staan; en aangezien deze mensen niet zo slim zijn, zet je erbij: Denk jij dat je origineel bent? Dit zijn de dingen die de meeste mensen verzinnen! Streep de bingo af en win!

 

Reageer