Skip to main content

Als baby behandeld worden op 14 jaar – herkenbaar?

• September 25, 2025
  • 5 reacties
  • 334 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, Ik ben een jongen van 14 en ik wil graag praten over iets waar ik zelf mee zit: ik word soms nog als een baby behandeld. Dat komt door dingen zoals dat ik nog een flesje melk krijg, een slabbetje draag bij het eten, een luier aan heb vanwege ongelukjes, en zelfs een middagslaapje moet doen op school. Mijn ouders helpen me met verschonen en ik draag wijde broeken zodat het niet opvalt.

Soms voelt het fijn en veilig, maar ik schaam me er ook voor. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit meemaakt, en daarom wil ik graag weten:

– Word jij ook nog als baby behandeld? – Draag je luiers, slabbetje, of heb je andere dingen die mensen “babyachtig” vinden? – Hoe ga jij om met schaamte of reacties van anderen? – Vind je het stiekem ook fijn, of juist vervelend?

Leeftijd maakt niet uit—ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, gevoelens en tips. Alles mag gedeeld worden, zolang het respectvol blijft. 💬🍼

Bedankt voor het lezen! Groetjes, Levey

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Heey ​@levey 😊,

Ik snap dat je je soms een beetje raar of stom voelt als je nog dingen doet die meer voor kleine kinderen zijn. Maar weet je, iedereen is anders en dat is niet erg! Sommige dingen kunnen fijn en veilig voelen, en dat is oké. Je hoeft je daar niet voor te schamen.

Als je er niet zo blij mee bent, kan je gewoon rustig tegen je ouders zeggen wat jij zelf wil. Bijvoorbeeld: “Ik wil dit niet meer” of “Ik wil zelf kiezen.” Dan weten ze ook beter hoe jij je voelt.

En onthoud: je bent niet gek of zo, je bent gewoon jij. ❤️

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 26, 2025

Hey ​@levey 

Ik ben ook 14 jaar en ik draag ook een luier omdat ik incontinent ben.

Maar de rest niet gelukkig.

Maar waarom krijg je een fles melk en moet je een middagslaapje doen . Is dit verplicht  als dit ja is.waarom moet dat van je ouders .

Maar 1ding  er zijn er meer die een luier dragen. En misschien de rest die je moet doen ook dus je hoeft je niet te schamen .

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 28, 2025

Heey ​@levey 😊,

Ik snap dat je je soms een beetje raar of stom voelt als je nog dingen doet die meer voor kleine kinderen zijn. Maar weet je, iedereen is anders en dat is niet erg! Sommige dingen kunnen fijn en veilig voelen, en dat is oké. Je hoeft je daar niet voor te schamen.

Als je er niet zo blij mee bent, kan je gewoon rustig tegen je ouders zeggen wat jij zelf wil. Bijvoorbeeld: “Ik wil dit niet meer” of “Ik wil zelf kiezen.” Dan weten ze ook beter hoe jij je voelt.

En onthoud: je bent niet gek of zo, je bent gewoon jij. ❤️

xx liefs Wolf 🐺

Hey bedankt ik voel me een stuk beter

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Wat fijn!

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 4, 2025

Ik draag ook luiers, heb ook rompers, slaappakjes, speentjes en slaap sowieso in een bedbox. Wordt verschoond door me ouders enzo