Vraag

alcohol gebruik

  • 25 March 2024
  • 11 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 14.

ik vroeg me af. wie gebruikt er alcohol. dit is een save space dus je kan het prima zeggen. zelf drink ik wel eens alcohol. maar dat is dan 0,5%. die Duitsers snappen niet dat alocholfrei 0.0 is. als er te veel alcohol in zit vind ik het vaak vies. 

hoe zit dat met jullie?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik heb zelf nog nooit alcohol geprobeerd ook geen 0.0 ofzo. Heb er totaal geen behoefte aan om het nu te proberen en omdat ik migraine heb ben ik er sowieso ook wel erg voorzichtig mee.

Groetjess van mij :)

Reputatie 7
Badge +9

ik snap dat je voorzichtig bent. ik noem mijzelf niet perse verslaafd maar als ik de keuze krijg tussen cola en een biertje ga ik toch voor het biertje.

heb je echt nog nooit alcohol gehad? ook geen tiramisu ofzo? of ben je net zo'n type als mijn broer die ook maar bij het woordje alcohol weigert?

Reputatie 4
Badge +4

hoi, ik ben een meisje van 14.

ik vroeg me af. wie gebruikt er alcohol. dit is een save space dus je kan het prima zeggen. zelf drink ik wel eens alcohol. maar dat is dan 0,5%. die Duitsers snappen niet dat alocholfrei 0.0 is. als er te veel alcohol in zit vind ik het vaak vies. 

hoe zit dat met jullie?

Ik gebruik wel op zich best vaak alcohol sinds m’n 16e drink ik vaak met vrienden ik ben nu 17 maar in principe drink ik wel alles maar bij bier en wijn kan het zijn dat je moet wennen aan de smaak je kan het mis een beetje zien als koffie drinken. En trwns in principe is 0,5% volgens de regels alcohol brei in 1 banaan zit 0,4% alcohol maar ik hoop dat m’n antwoord je vraag heeft beantwoord 

Reputatie 7
Badge +5

@ikweethetnietmeer2009 Heb echt nog nooit alcohol gehad en heb er ook gewoon nog niet behoefte aan gehad. Als ik het zou willen mag ik het denk ik prima een keer proeven van mijn ouders en 0.5% is natuurlijk ook geen grote hoeveelheid dus daar hoef je jezelf idd geen alcohollist voor te noemen, maar vind een colaatje of sinasje zelf lekker genoeg. En lijk denk ik idd erg op je broer in dat geval want ik durf het eigenlijk ook niet te proberen vanwege mijn hoofdpijn haha . Wacht er sowieso mee tot ik 18+ ben😅

Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ikweethetnietmeer2009 

Ik heb het nog nooit gehad.

 

Weet je trouwens waarom het 18+ is?

Dat is omdat het je zenuwstelsel kan aantasten.

 

Ik vind het by the way ook vies ruiken.

Stop hier alsjeblieft mee.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +9

ik ben het er mee eens dat het voor 18+ is. maar als je kijkt naar vroeger. toen was al het andere wat geen alcohol was, was juist giftig. 

maar dat zenuwen aantasten vind ik ergens ook wel onzin. ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben maar je zou misschien hetzelfde denken als je even leest wat ik te zeggen heb. 

je kan dood gaan van een gebroken hart. doordat je een gebroken hart hebt dan scheuren er bepaalde dingen en dat is dan je einde.

gym is ook gevaarlijk. je zit met 20+ leerlingen met 1 gymdocent die niet op elke leerling kan letten. als je je nek breekt met een wentsprong ofzo dan kan dat meer dan je zenuwen aantasten.

ook geen ringen meer om omdat je vinger eraf kan vallen als ze te strak zijn.

geen laptops meer omdat dat je ogen kan aantasten door het licht

ook geen muziek meer omdat dat gehoorbeschadiging kan opleveren.

ik kan nog wel doorgaan maar ik heb daar geen zin in. dus stoppen doe ik niet. voor mij is het sowieso een paar keer per jaar. op verjaardagen van mijzelf of mijn broer, camping en oud en nieuw. en dan is het vaak maximaal 1 a 2 flesjes/blikjes per keer.

en niet alles ruikt vies. ik vind sterke alcohol vaak ook stinken. maar 0.0 of 0.5 niet of minder. het stinkt tenminste minder erg dan rook

en wat jij zegt @Vleesstok klopt niet helemaal. ik heb even gegoogeld om te kijken of je dronken kon worden van bananen (blijkbaar niet). toen zag ik dat er niet 0,4% in zat maar 0,1%.  

Reputatie 6
Badge +12

Hoi!
(mijn eerste bericht in maanden alweer…)
Ik drink tegenwoordig amper nog alcohol, af en toe misschien een biertje of een glaasje champagne voor nieuwjaar.
Vroeger dronk ik wel veel Martini’s (15%) enzo, maar daar ben ik (gelukkig) mee gestopt.
Mijn advies? Gewoon niet te veel van drinken. Word je ongelukkig van.

Reputatie 4
Badge +4

@ikweethetnietmeer2009 

Oja sorry klopt ik had het opgezocht maar niet goed gekeken, het is dus dat in een banaan die alsmaar rijper word dat daar 0,4% in zit sorry daar voor.

 dit is wat er staat 

Een banaan die alsmaar rijper wordt vertoont niet alleen bruine plekken, ook de suikers worden langzaamaan (dankzij het gistingsproces) omgezet in het bijproduct alcohol. Een heel rijpe banaan bevat zo’n 0,4 procent alcohol. Dit geldt trouwens ook voor ander rijp fruit zoals mango’s.

En hier is de link: https://ikpas.nl/actueel/achtergrond/verrassende-producten-met-alcohol/#

Reputatie 1

Hi @ikweethetnietmeer2009 

Ik drink alleen als ik naar mijn familie ga in Vietnam, en als er een speciale gelegenheid is, zoals vorig jaar een dodenherdenking van familieleden. Alleen maar een klein glaasje rijstwijn, om elkaar veel gezondheid te wensen. Gewoon uit beleefdheid, want het is niet perse heel lekker, haha. 

Liefs Gaute

 

Reputatie 2
Badge

Volgens mijn ouders is alcohol iets waarmee je moet leren omgaan en niet iets is waarmee je vanaf je 18e ineens zo vrij als een vogel kan zijn.

 

Ik was dus ook 13 of 14 toen ik wel eens een klein beetje kreeg, vooral shandie vond ik erg lekker in de zomer dat is een kleinbeetje bier met 7up.

 

Tegenwoordig drink ik vaak in het weekend een biertje en na soms ook wel eens iets teveel gehad tijdens een bbq, maarja mijn ouders waren er dan voor me en zorgen ervoor, dat ik op bed kwam en alles schoon bleef. Was niet dat ik gek liep te doen ofzo hoor, maar ja heel warm, teveel gegeten en dan ook nog drinken.... Het maakte me duizelig en misselijk. Ik weet nu aardig wat alcohol doet en zeker wanneer ik moet stoppen en had er niet aan moeten denken dat zoiets mij als 18 plusser alleen in een discotheek, club of kroeg was overkomen....

Reputatie 7
Badge +9

ik leef helemaal mee met de laatste zin die je zegt @Kelster. doordat je het nu hebt dan wil je het later niet doen. dus dan kunnen ze allemaal wel zeggen dat alcohol slecht voor ons is, maar wat is dan slechter? onder de 18 alcohol of boven de 18 en dan elke week dronken.

Reageer