Vraag

afvallen/snijden verborgen houden

  • 30 December 2019
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben een meisje van 15 jaar en ik ben altijd al erg veeleisend voor mezelf geweest en ik doe er alles aan om mensen tevreden te houden. Nu ben ik dus sinds ongeveer een half jaar heel erg op mijn gewicht en eten gaan letten omdat ik moest afvallen want ik was veel te zwaar. Dit is alleen iets anders gelopen dan ik van te voren had gedacht en heeft er tot geleid dat ik nu heel erg op calorieën let en een lijst met goed en slecht eten heb samengesteld. Ook neem ik nu al een tijdje chroom, chilitabletten, senna thee en als het niet mogelijk is om na het eten over te geven ook laxeermiddelen.

Ik weet dat het een beetje uit de hand is gelopen, maar ik ben nog steeds best wel zwaar/dik dus ik wil nog wel blijven afvallen. Alleen wordt het wel steeds moeilijk te verbergen, omdat ik bijna al mijn geld aan de pillen moet uitgeven, en ik bijna altijd na het eten naar een wc moet. Ook kan ik best wel van streek raken als mij verplicht wordt iets te eten of als ik te veel heb gegeten. Ik snij mezelf hier onder andere ook door, en moet daardoor dus ook littekens verborgen houden. Soms vraag ik me af of ik niet beter gewoon zelfmoord kan plegen, omdat ik alles niet voor altijd verborgen kan houden en ik de mensen om me heen de zorgen over mij wil besparen, en niet wil teleurstellen. Heeft iemand misschien tips?


2 reacties

Hallo Lana_Felina :)

Je kunt het misschien bespreken met iemand die je vertrouwd want het lijkt erop dat je depressief bent en iets van een eetstoornis hebt of dat soort dingen. Je kunt ook altijd met De Kindertelefoon of 113 chatten/bellen als je anoniem met iemand wilt praten, je kunt bij 113 ook een online therapie volgen waarbij je op vaste tijden met ze aan het chatten bent over je zelfmoordgedachtes. Ik denk dat je het moeilijk vindt om in te zien nu maar ik zeg het toch, je moet geen zelfmoord plegen want het leven is te mooi daarvoor, het kan na dit alleen maar beter gaan met je! Ik heb er vertrouwen in! Ik vindt het ook een goed idee om te stoppen met af te vallen want je bent mooi zoals je bent! Je kunt als alternatief voor snijden bijvoorbeeld gaan joggen of push-ups doen want dat is gezond voor je en je beschadigd je lichaam er niet mee.

-Dr8gon99

Beste,

Je moet blij zijn met hoe dat je bent en eens opzoek gaan naar jezelf want als ik zo hoor doe je jezelf alleen maar pijn terwijl dat ja familie het helemaal niet erg vindt dat je bent zoals dat je nu bent... en als je hen zorge wilt besparen dan zou ik zeker geen zelfmoord plegen want daar krijgen ze net meer zorgen door en dan zal je ze ook teleurstellen omdat ze dan gaan denken dat zij iets fout hebben gdn en dat het allemaal door hun komt

Reageer