Vraag

Afvallen lukt niet

  • 9 July 2019
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal.
Ik zit hier met een probleem want ik ben 17 jaar alleen weeg bijna 100 kilo dat is echt te dik alleen afvallen lukt niet want ik heb geen doorzettings vermogen en heb al een paar keer geprobeerd wat kan ik hieraan doen??

Hopelijk heeft iemand een idee want heb geen zelf vertrouwen als ik mezelf zie zie ik een dik iemand en geen leuk iemand

5 reacties

Hey,

Niet meer in de spiegel kijken. Dat geeft minder zelfvertrouwen.

Dikke mensen kunnen ook leuk zijn, overigens, maar overgewicht is inderdaad niet fijn. Goed dat je wil afvallen. Maar hoe lang ben je eigenlijk? 100 kilo is overgewicht, maar niet super super super extreem. Het is haalbaar om af te vallen.

Hier bereken je je BMI, of je te zwaar of te licht bent: Voedingscentrum.

Als je afvalt, moet je niet beginnen met extreme oefeningen. Die haal je toch nooit. Probeer langzaam op te bouwen. Wandel of fiets iedere dag bijvoorbeeld. Hoe ga je naar school? Pak de fiets of ga lopend. Doe eens boodschappen voor het gezin op de fiets of lopend. Zo heb je meer beweging. Eet gezonder en minder. Twee broodjes in de ochtend en twee in de middag is meer dan genoeg. Een bord avondeten. Maximaal één keer per week iets ongezonds. Iedere dag groenten.

Groetjes,

Geen_Naam
Hi
Ik zou graag ook willen dat ik meer ondersteuning krijg en ik ben ongeveer een half jaar bijna 100 kilo.
Ik zie zovaak meiden met fk mooie shirtjes alleen die staan mij niet omdat ik dik ben drm wil ik afvallen.

Groetje me
Kun je hulp vragen bij je ouders?

Hier zijn links die je helpen:
https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/afvallen.aspx
https://www.consumentenbond.nl/dieet/afvallen-tips

Je kunt bij de huisarts terecht voor overgewicht.
Hey,

Aan je BMI kun je echt zien of je te dik bent. Dan hebt je je lengte, leeftijd en gewicht nodig.

Als je graag wilt afvallen kun je ook hulp aan je ouders vragen, of de docter die dan iemand regelt die je helpt.

Doe je een sport? Zo nee, begin met een sport.
Ga eens een rondje wandelen.

Succes!

Groetjes,
Lise
Positief is dat je op 100 kilogram blijft en dus niet zwaarder wordt.

Ga eens een rondje wandelen. Dat is een goed advies. Begin eerst met één keer per week en probeer dan vaker te wandelen.

Reageer