afvallen en ze maken zich zorgen

  • 29 January 2020
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

okey, ja

ik ben de laatste tijd veel bezig met mn gewicht ens. ik vind mezelf veel te dik. ik heb dit vertelt tegen een "vriendin "’ en die vond dat ik het tegen mn mentor moest vertellen, ik vond dat pure onzin. tot ik vandaag al 3x heb gehoord ‘huh ben je afgevallen?’ toen dacht ik huh was ik dik dan……….. ik ben zelf naar mn mentor gegaan omdat het me best had geraakt. mn mentor zei dat ze het apart vond dat het werd gevraagd maar vond zelf ook dat ik anders eet. ik ging vandaag helpen bij open dag van mn school en werd erg duizelig en viel bijna flauw. ik zei tegen mn mentor nadat ik een klein stukje had gelopen dat ik me erg duizelig voelde en toen pakte ze een doosje smarties en bleef staan tot ik er een paar ophad. toen heb ik het doosje weggelegd en probeerde ik het aan mn beste vriendin te geven. en ze dwong me het zelf op te eten. maar dat heb ik niet gedaan. ik slik Laxeer soms want ik ben gewoon niet tevreden met mezelf en vind mezelf te dik. ik wil niet dat mn mentor en mn vrienden zich zorgen gaan maken en me in de gaten houden. wat moet ik doen?!?!?!?!?!!??!


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi whyme009,

First things first, iedereen is mooi op een eigen manier of je nou dik, dun of lang, kort bent het maakt niks uit.

Ik snap dat je het vervelend vind dat anderen jou erop aanspreken, maar ze willen jou denk ik gewoon heel graag helpen. Als je jezelf te dik vind is minder eten geen oplossing, je gaat jezelf hierdoor alleen maar slap, moe en duizelig voelen(zoals je al zei). Dus please blijf gewoon gezond eten(fruit, groente enzo.) 

Hoop dat dit je helpt!

Succes :)

Liefs,

sweetdreamer0704

Hai hai,

 

Ik snap dat het erg vervelend is als mensen opmerkingen maken over je uiterlijk, of ze nou letterlijk zeggen dat je dik bent, of je juist te dun vinden, of opmerken dat je bent afgevallen…

Het maakt niet uit wat mensen over je zeggen/van je vinden. Iemand anders' mening heeft geen betrekking op jouw leven. Het gaat erom dat jij je goed voelt over jezelf, no matter what others might say or think!

 

Daarnaast wil ik zeggen: stop met klooien met je eten. Ook al vind je jezelf te dik, minder eten helpt niet! Ik heb al zeker drie jaar een eetstoornis en het enige dat het me gebracht heeft is een hoop ongelukkigheid en negativiteit. Je kunt beter wat meer gaan sporten, ga bijvoorbeeld om de twee dagen een rondje hardlopen, het hoeft echt niet ver te zijn, gewoon even bewegen, is gelijk goed voor de organen en spieren! Daarnaast kun je beter in plaats van minder eten, gezond eten gaan eten, zoals in plaats van Nutella op de boterham twee plakjes kipfilet. Voorziet je gelijk wat proteïne, dat weer goed is voor je spieropbouw :). Doe wat onderzoek op internet en in boeken naar gezonde voeding en een goed gebalanceerd voedingspatroon, zodat je je lichaam gezond houdt en toch wat kan afvallen, mocht je dat heel graag willen. Minder eten zorgt alleen maar voor narigheid: haar uitval, een opgezette buik, allemaal kwaaltjes door voedingsstoffentekorten en mogelijk serieuzere ziektes. Dit moet je allemaal niet willen, dat is het helemaal niet waard.

 

Maar ik kan nu al zeggen dat je niet hoeft af te vallen. Ik heb je dan wel niet gezien, ik weet dat je een mooi persoon bent. Je buitenkant maakt helemaal niet uit. Als jij je binnenkant laat stralen en de ruimte geeft zichzelf te kunnen zijn en naar voren laat komen, zul je zien dat jouw buitenkant nóg mooier wordt, omdat je je schoonheid die je vanbinnen hebt dan ook nog uitstraalt! 

 

Sterkte en succes!!!

 

@Billy2201 hey, super bedankt voor deze reactie, ik ga erover na denken om mezelf weer goed op te pakken en weer proberen normaal te eten,

bedankt

liefs me

Reageer