Vraag

afvallen

  • 9 February 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

hey ik ben al een aantal jaar depressief en daardoor elke keer dat ik me verdrietig voel ga ik eten hierdoor heb ik ernstige overgewicht en alles wat ik probeer helpt niet ik geef elke keer weer op en mijn ouders vinden dat ik niet mijn best doe maar zij weten niet wat er in mij om gaat en ze weten niet hoe erg mijn best ik doe en ik blijf maar aankomen 

wat moet ik doen

 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik ken het... Heel vervelend. Ik doe mijn best om gewoon 3x per dag goed te eten. Ontbijten met een kopje thee (zonder zoetje of suiker) en een broodje ham, of een bakje kwark. (geen roomboter op je brood. Hooguit halvarine, maar ik doe er niks op) lunchen met een tosti met curry (saus altijd met mate) en de kaas die ik erop doe ik vaak 30+. Je moet geen 40 of 50 (of nog meer) + kaas hebben want daar zit veel te veel vet in. En als avondeten gewoon alles. Aardappels groente en vlees. Geen mayo maar appelmoes. Wat gezondere keuzes maken. En als je savonds chips eet overweeg dan om dat smiddags te eten. Dan krijgt je lichaam nog de kans om het te verbranden. De 

Hallo lieve philo,

Ik raad je aan psychische hulp te zoeken bij een kinderpsycholoog. Je moet eerst je psychische problemen oplossen voordat je de lichamelijke problemen kan oplossen want als jijzelf depressief bent past je lichaam zich daar op aan. 

Helaas ken ik je probleem. Ik werd erg gepest met buitensluiten toen ik op de basisschool zat en toen het pesten op de middelbare school ook met schelden en neerhalen begon werd ik depressief en nadat ik op een dag werd uitgescholen uit het niets toen ik naar huis fietste heb ik uit verdriet met de metalen achterkant van een kam in mijn arm gekerft(NIET DOEN ENORME LITTEKENS) en kreeg ik zwaar donkere gedachten over zelfmoord. Ik heb hulp gevraagd aan mijn ouders en die hebben mij naar een kinderpsycholoog gestuurd. Zij heeft echt mijn leven gered en heeft mij op een andere manier naar het leven lagen kijken. Toen het beter mentaal met mij ging kreeg ik meer energie, viel ik 7 kg af en werd ik blijer. Daarom geef ik als raad zoek hulp en zeg het anders bij een persoon op school die je vertrouwd en vooral ga niet jezef snijden of pijn doen want de littekens zijn er nog jaren net zoals de vragen daar over... Ik hoop dat dit jou helpt en reageer gerust als je nog vragen hebt. 

Kus Lotte <3

 

Reageer