Afvallen

  • 21 January 2020
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft op mijn verzoek een weegschaal gekocht, ik ben 13 en ik wil afvallen.

Nu merkte ik dus dat ik mezelf aan het uithongeren ben, vandaag geen lunch op... En ik laat ook vaak snacks weg maar dat is niet zo erg. Ik ben 1.64 en ik weeg nu 56 kg, eergister 58 kg. Is dit te snel afgevallen of kan ik gewoon zo doorgaan?  En mijn moeder, die wil het dus niet hebben/ dat ik het doe. Help! Is dit normaal? Dat ik gewoon zoveel doe om af te vallen? 


5 reacties

Hey,

Wat goed dat je wilt afvallen!

De manier waarop je het doet (inderdaad) minder goed. Zo snel afvallen is helemaal niet gezond. Als je in twee dagen twee kilo kwijt bent gaat er iets niet goed!

Afvallen moet je geleidelijk doen, en niet door jezelf uit te hongeren (zoals jij doet). Als je zo weinig eet ga je uiteindelijk juist weer aankomen. Ook krijg  je hierdoor veel te weinig energie, omdat je uit voeding je voedingsstoffen haalt die je nodig hebt.

Als je gezond wil afvallen moet je dat dus geleidelijk doen en niet door jezelf uit te hongeren.

Je moet (zoals jij ook al doet) minder snacks eten, en inplaats daarvan bijvoorbeeld fruit. Als je dat alleen al een maand zou doen, ben je in een maand al heel wat kwijt. Aan jouw instelling te horen vind je dir waarschijnlijk niet genoeg. Daarom kun je bijvoorbeeld gaan sporten.

Om te sporten hoef je niet perse naar de sportschool of op een sport ofzo. Je kan namelijk ook heel makkelijk op YouTube wat workouts vinden!

Dus: Als je een aantal keer per week met goede inzet sport, voldoende eet (als je gaat sporten kort je meer eten dan normaal, omdat je dan ook meer energie nodig hebt) en inplaats van snacks fruit neemt gaat het behoorlijk snel!

Hopelijk heb je er wat aan, 

Xx

Edit: ik wil nogmaals zeggen dat je als je gaat sporten ook meer (maar wel gezond) moet gaan eten. Anders wordt je heel moe en uiteindelijk kun je daar ook depressieve gedachten van krijgen. Dat wil je natuurlijk niet hebben! 

hey!

Als je echt wilt afvallen, super van jou! Alleen is uithongeren niet de beste manier zoals @Bloempie al heeft gezegd… Het feit dat je 2 kilo bent afgevallen in 2 dagen is een beetje bedrieglijk.

Ik ben bezig met fitness en wil heel graag bijkomen. Ik let dus ook op mijn voeding en gewicht. Na een beetje zoeken op internet ben ik te weten gekomen dat je je eigelijk maar 1 keer per week (bv iedere maandag ochtend) moet wegen vlak voor je gaat eten. Dan zit je gewicht namelijk het dichts bij jouw ware gewicht.

Hopelijk heb je ook hier wat aan :)

Grtzz

RandomDude xx

Hi,

T is op jou leeftijd ongezond om  (te veel) af te vallen. Je hebt de voedingsstoffwn nodig om je lichaam te onderhouden. Ik zou proberen niet té veel af te vallen, zeker als je geen overgewicht hebt. Eet voor de rest gewoon gezond en blijf bewegen!

Badge

bedankt allemaal! Xx

Hoi,

Wat jij doet is een effectieve manier van afvallen. Dat is bewezen daar zit een heel fysiologie-anatomie verhaal achter.

Alleen is het zo dat op jou leeftijd je lichaam bezig is met veranderen. Daarom is het niet verstandig om zo jong al te beginnen met diëten.

Als je wilt afvallen eet dan niet meer maar anders en doe aan duur trainingen waarvan ook bewezen is dat deze beter werken om af te vallen. Hou je hartslag onder de 120 tijdens het trainen van een duurloop! 

Reageer