Vraag

afvallen

  • 18 November 2019
  • 0 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik zou super graag willen afvallen niet zo zeer omdat ik een ongezond gewicht heb maar juist omdat ik slanker wil zijn. Ik weet dat het niet noodzakelijk is om afgevallen als je zal op een gezond gewicht zit maar ik weet echt niet wat ik moet doen want ik wil het heel graag. Ik ben op dit moment bijna 13 jaar, ik weeg rond de 63 kg en ik ben 172cm lang. Opzich is dat nog wel normaal maar ik wil mijn buikvet echt weg. Maar ik wil niet zo geobserdeerd raken met afvallen en met kilo’s. Ik durf niet naar een diëtist te gaan met mijn ouders omdat ten eerste mijn ouders niet weten over hoe ik me voel over mijn gewicht en ik zou er echt niet over te durfen praten met iemand die ik niet ken. Ik kijk nu super vaak van zulke filmpjes dat meisjes een dieet hebben waarvan ze zeggen: “als je gezond wil afvallen moet je nooit te weinig eten maar gewoon voldoende eten (wel gezond) en voldoende sporten”. Dat lijkt me best slim maar ik sport dus nooit. Ik fiets wel 45 minuten per dag maar ik zit verder op geen sport. Mijn moeder heeft me ingeschreven op zwemles maar de wachtlijst is wel 3 maanden! En wij hebben thuis ook niet zo vaak lekker gezond eten dus ik weet ook niet wat ik moet eten. Mijn droom is dat ik een strakke platte buik heb en dat ik kan dragen wat ik wil en me er niet voor hoef te schamen. Ik weet dat er nu reacties komen met dat je helemaal niet hoeft afgevallen maar ik denk dat gezond eten en voldoende bewegen wel goed voor me is en als ik er ook nog eens wat dunner van word dan is het helemaal mooi meegenomen! Ik weet dat ik gewoon van mezelf moet houden en ik vind mijn lichaam ook wel mooi maar als ik dan naast bijvoorbeeld mijn fysiotherapeut sta (zij is een vrouw) zie ik dat ze veeeeel slanker is terwijl zij ouder is! Dus heeft iemand misschien tips?

 

super bedankt voor het lezen xxx


0 reacties

Geen reactie

Reageer