Vraag

afvallen

  • 9 July 2019
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik wil graag een paar kilo (6) afvallen maar ik wil niet dat mijn ouders er achter komen, maar hoe doe je dat?

Ik weet dat ik een ‘gezond’ gewicht heb maar als ik die kilo’s er af heb dan heb ik nog steeds een gezond gewicht.

heeft iemand tips??

2 reacties

Hey,

Ik ben tegen onnatuurlijk afvallen als je gewoon een goed gewicht hebt. Er is namelijk geen noodzaak en ik adviseer om rustig aan te doen. Dat zorgt ervoor dat je later ook een gezonde levensstijl hebt en dat je gezonder en sterker wordt. Verbeter je levensstijl door iedere dag te wandelen of te fietsen. Probeer niet ongezond te eten, dus geen snoep, chocola, McDonald's of andere frituursnacks. Eet niet te weinig, maar eet genoeg en niet te veel. Iedere dag een ontbijt, lunch en avondeten, waarin je als ontbijt en lunch minimaal een broodje eet, of een stuk fruit.
Hey!

Ik vind het nogal gevaarlijk dat je niet wilt dat je ouders ervan weten. Aan de ene kant zeg je namelijk dat het allemaal nog wel gezond is en dat we er ons dus eigenlijk geen zorgen om moeten maken, maar toch wil je het er niet met je ouders over hebben. Dat geeft me het gevoel dat je ergens toch wel weet dat dit niet de bedoeling is. Waarom wil je absoluut niet dat je ouders hiervan op de hoogte zijn?

Het is niet gezond om zomaar af te vallen als je een gezond gewicht hebt, ook al heb je nadien ook nog een gezond gewicht. Zoals Geen_Naam al aangaf is het uiteraard altijd goed om gezond te leven door voldoende (niet te weinig, maar ook niet teveel) te sporten en door gezond en gevarieerd te eten.

Als je echt gelooft dat het beter zou zijn om wat af te vallen, dan is de beste tip om naar een diëtist te gaan. Hij/zij zou je kunnen helpen met afvallen, zoals je hier vraagt. Echter kan deze ook beoordelen of het nodig is om kilo's kwijt te raken, en als deze persoon dan zegt dat het niet nodig is weet je dat dit echt van een professional komt.
Zou je het zien zitten om dat eens te proberen?

Groetjes
Lot

Reageer