Skip to main content
Vraag

ADHD

• November 16, 2024
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Hee, 

Ik ben een meisje van 13 ik ben op school heel erg druk en heb weinig focus wanneer ik thuis ben ik heel rustig. Veel mensen denken dat ik ADHD heb maar mijn ouders denken van niet. Maar ik zelf weet het niet want ik zit de hele dag vol energie maar kan ook zoo rustig zijn en ik weet niet of dat normaal is..

Bedankt voor het lezen.

2 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 16, 2024

Heyy,

ADHD is er volgens mij in best veel verschillende vormen en de situatie die je omschrijft herken ik wel van mijn neefje alleen dan heeft hij het andersom (thuis is hij druk en op school juist rustig) en hij heeft de diagnose ADD.

Nemen je ouders je problemen die je ervaart wel serieus? Je kan met je ouders bespreken om eens een bezoekje aan de huisarts te brengen. Hij of zij kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog en die kan samen met jou gaan kijken wat er precies aan de hand hebt en of je ADHD hebt of iets anders.

Liefs, ItsJustMe <3

Larsy
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 14, 2025

Hoi! Ik heb toevallig ook ADHD (ik weet niet zeker of jij het hebt of niet) en ik heb wat tips voor jou! Eerst eventjes een opmerking namelijk: Neem jij elke ochtend pillen in om rustig te worden zo ja als je dan aan het einde van de dag heel erg druk bent koop dan misschien kortwerkers dat helpt je tegen de drukte van jezelf maar wat je ook kan doen is elke avond eventjes lekker los gaan! Daarmee bedoel ik dat je gewoon eventjes lekker goeie muziek opzet en dan eventjes alles er uit gooien daarna ben je wel uitgeput kan je makkelijker slapen. Voor mij werkt het wel. En als je geen pillen neemt, Ik zou zeggen try it out het is best wel fijn om rustig te zijn alleen als mijn pil dan is uitgewerkt ben ik ook wel eens druk maar dan ga ik gewoon eventjes iets doen voor mezelf wat ik leuk vind en als ik ga slapen dan probeer ik gewoon in slaap te vallen (wat 9 van de 10 keer niet lukt) maar ja dus mijn tips voor jou zijn:

1 Probeer pillen als je die al neemt probeer dan kortwerkers dus nog even een pil voor in de avond.

2 Ga even lekker los in de avond dus gooi alles eruit zodat je moe wordt en makkelijker kan slapen.

3 Je hoeft niet altijd te luisteren (wat ik nog al moeilijk vind om te luisteren) Doe gewoon eventjes waar jezelf zin in hebt maar doe het wel veilig of goed of zo iets maar hou je wel aan je ouders regels. 

Ik hoop dat dit bericht je helpt!

Groetjes Lars :D