Skip to main content
Vraag

acne blijft terugkomen

• October 1, 2025
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

phobic
Forum|alt.badge.img

hoi iedereen,

ik heb sinds een paar jaar acne nu en het was best wel erg dus ik ben ermee naar de dokter gegaan, ik heb cremetjes gekregen die gw niet hielpen en uiteindelijk kreeg ik dan pilletjes (antibioticum). in principe ging dat wel goed, het was minder rood en ik kreeg minder puistjes. ik moest die voor ong een half jaar gebruiken dus ik heb dat gedaan. dat moest voor zolang zodat het 'niet meer terug zou komen’ ik was er dus mee gestopt en het ging best goed tot ongeveer een week geleden. het is gewoon volledig terug en ik ben er echt heel erg klaar mee. ik word er super onzeker van en ik vind het echt zo lelijk gw ik wil niet in de spiegel kijken. ik kan weer naar de huisarts gaan (ik word dan wss doorgestuurd naar een dermatoloog) of gw zelf iets uit gaan zoeken of het gewoon laten gaan (wat ik niet wil). ik weet gw niet meer wat ik moet. ik vind het er zo vies uitzien het zit bij mn mond ook enzo en ik wil niet iemand beledigen die het ook heeft ofzo maar bij mezelf haat ik het echt extreem.

k hoop dat iemand me ff kan helpen ofzo

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

hey ​@phobic, ik snap helemaal dat je dit superkut vindt 😕 puistjes kunnen je echt onzeker maken, vooral als ze terugkomen. maar dit betekent echt niet dat jij lelijk bent ofzo, het is gewoon je huid die even moeilijk doet.

het slimste is om weer naar de dokter te gaan of een dermatoloog, want die weten echt wat werkt voor jou huid. thuis kan je zacht je gezicht wassen 1 of 2 keer per dag en niet teveel aan de puistjes zitten, want dat maakt het erger.

xx Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 1, 2025

Is Acne gwn puistjes of iets anders?

Want puistjes zijn ook heel normaal in de puberteit

En jij bent mooi zoals je bent

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 1, 2025

Hii,

ik heb nooit last gehad van echt heftige acne. Alleen maar een klein beetje. En dat vond ik al heel irritant. Had een beetje onderzoek gedaan. Zag caster olie voorbij komen. Dit heb ik geprobeert. Het werkte nie snel maar wel goed. Het probleem is dat als je stopt met het ELKE dag doen, voor ook mr 2 x , komt t gelijk terug. Dus als je deze wilt gebreuken moet je het echt consistent doen. En toen ben ik ook begonnen met elke nacht voor het slapen zonnebrandcreme op mn gezicht te zetten. Dit heeft mij persoonlijk heeeel erg geholpen en het was weg binne max 2,5 weken. 

mvg s

phobic
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 2, 2025

hey ​@phobic, ik snap helemaal dat je dit superkut vindt 😕 puistjes kunnen je echt onzeker maken, vooral als ze terugkomen. maar dit betekent echt niet dat jij lelijk bent ofzo, het is gewoon je huid die even moeilijk doet.

het slimste is om weer naar de dokter te gaan of een dermatoloog, want die weten echt wat werkt voor jou huid. thuis kan je zacht je gezicht wassen 1 of 2 keer per dag en niet teveel aan de puistjes zitten, want dat maakt het erger.

xx Wolf 🐺

heyy ik ben vanochtend weer naar de huisarts geweest en k ben nu doorverwezen naar een psycholoog dus ik ga ff kijken hoe het gaat, dankje voor je reactie!

phobic
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 2, 2025

Is Acne gwn puistjes of iets anders?

Want puistjes zijn ook heel normaal in de puberteit

En jij bent mooi zoals je bent

het is acne en dankjewel :))

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

heyy ik ben vanochtend weer naar de huisarts geweest en k ben nu doorverwezen naar een psycholoog dus ik ga ff kijken hoe het gaat, dankje voor je reactie!

Geen probleem! Waarvoor moet je naar een psycholoog als ik vragen mag?

xx liefs Wolf 🐺