Vraag

2e x griep in 1 maand

  • 26 February 2018
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi.

Ik heb nu al deze maand (februari) griep gehad. En ik heb nu weer griep, alleen nu kan ik nie praten en lopen gaat ook lastig...
De dokter zegt dat t gwn komt omdat ik griep heb en hoge koorts, maar mijn stiefmoeder (die verpleegkundige is) zegt dat ik beter een paar dagen in bed kan blijven (heb gelukkig vakantie).
Dat in bed blijven ga ik never nooit doen, want k ben turnster en danseres en ik geef dus (bijna) nooit op.

Heeft iemand tips? Ik bdl: ik wil wel gwn naar turnen, hoe ziek ik ook ben. (Dansen geef ik zelf les bij de dansschool van mn moeder). Ik heb nog maar 2 keer in mn leven dansen en turnen moeten afzeggen, 1x was met een gebroken voet en de 2e x was toen ik mn arm had gebroken.

Dus jahh....

Xx Alli

5 reacties

Hey,
De tip van je stiefmoeder lijkt me niet slecht, maar als je da niet wil doen, zou ik vooral tussen het dansen en turnen in zoveel mogelijk rust nemen. Meer kun je dan niet doen.
Jonah
Ehm,,,
Het lijkt mij niet verstandig om al te zwaar te gaan sporten.
Naast het feit dat je andere mensen zo net wat makkelijker aan kan steken denk ik niet dat je lichaam er al te veel zin in heeft.
Zeker met een hoge koorts lijkt mij veel inspanning niet al te verstandig.
Hoi,

Ik zou het eigenlijk wel dom vinden als je alsnog naar turnen en ballet gaat terwijl je ziek bent en koorts hebt. Dat is gewoon niet verstandig en je kunt er ook nog andere mensen mee aansteken. Ziek is ziek.
Je hoeft niet letterlijk in je bed te liggen, je kan best 'gewoon' op de bank zitten, maar het is zeker verstandig om echt je rust te pakken. Iedereen snapt dat, iedereen is namelijk wel eens ziek.
Door rust te nemen gaat het sneller over en komt het minder snel terug.

Gr. Pin
Ik denk dat het niet goed zit je kan perticale o.b.s. hebben kan levensbedreigend zijn en komt vaker voor bij dansers. Is nog niet zoon bekende ziekte dus zou het zeker aan de dokter navragen!!
O.b.s. ? Wat is dat?

Reageer