15 kg aangekomen in korte tijd

  • 14 February 2019
  • 1 reactie
  • 923 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee ik ben dus in denk ongeveer 15 kg aangekomen in 4 maanden tijd. Ik ben nu 17 jaar en heb eigenlijk heel mijn leven op een streng dieet gezeten omdat dat moest van mijn moeder. Mijn moeders kant is allemaal heel slank en mijn moeder en zus(jes) ook die hebben de bouw van mijn moeder. Alleen ik heb de bouw van mijn vader(in die familie heeft bijna niemand een normaal gewicht) en ik kom dus ook sneller aan dan anderen.
Maar ik had dit dus altijd onder controle tot ongeveer 4 maanden geleden. Sinds toen zie ik mijn moeder niet meer en dat dieet deed ik eigenlijk alleen omdat dat dus van haar moest.
In die 4 maanden tijd ben ik dus 15 kg aangekomen. (van 54 naar 69 kg bij een lengte van 1.63).
Ik schaam mij hier enorm voor je ziet het echt overal gewoon. Had altijd al stevige bovenbenen en volle benen maar nu zie je het gewoon bewegen als ik loop en bij mijn buik lijkt het alsof ik zwanger ben me buik hangt ook over me broekrand heen denk wel 3/4 cm en heb ook van die love handles. Mijn bovenarmen zijn ook echt dik geworden. En ik heb een kleine onderkin en een bol gezicht.
Maar het is niet dat ik echt ongezond eet ofzo. Zelfs mijn vriend snapt niet waarom ik zoveel aankom opeens (hij doet voetbal op een iets hoger niveau en weet veel van voeding).
We hadden ook ff me bmi berekent en dat is 26 (dus overgewicht)
Ik ben ook qua kledingmaat veranderd had eerst altijd bij boven 34 en onder 34/36. Nu is het bij boven 38 en bij onder 40/42.
Zelfs mijn bh omtrek is veranderd. van 70 naar 80
Ik schaam mij echt heel erg voor me lichaam en alles gaat daarom nu ook mis, op school gaat het slecht. In de relatie ook omdat ik het niet fijn vind als hij me aanraakt terwijl daar nooit een probleem is geweest.
Ik merk het ook tijdens het bewegen.
Terwijl ik beweeg nog evenveel als hiervoor, geen bepaalde medicijnen, alleen mijn eten is iets veranderd maar niet op een manier dat het zo erg kan veranderen.
Ik ben echt bang dat der de komende 4 maanden weer 15 bij gaan komen dat dat zo continu door blijft gaan en dat wil ik echt niet.
En ik ben ook al getest op een vertraagde schildklier.

Ik snap echt niet hoe het komt en ben heel erg bang dat ik nog meer aan ga komen.

1 reactie

Hey Quinty,

Rot voor je dat je dat zo snel aankomt. En niet weet wat je moet doen. Gelukkig weet ik ongeveer wel wat hier gebeurd.

Kijk, meisjes hebben een groter vetpercentage dan mannen, en daardoor kunnen vrouwen sneller aankomen. Ik denk niet dat jou vader's bouw daar zo'n grote rol bij speelt. Daarover, heeft mijn vader hetzelfde. Hij eet heel gezond, alleen hij heeft redelijk een buik. In dit geval gaat het er niet over hoe gezond je eet, maar hoeveel.

Wat ik hiermee bedoel is, dat je wel gezond eet. Alleen niks doet met die calorieën. Laat ik het uitleggen: Stel, je eet ongeveer 2800 kcal vol met gezonde voeding. Zoals zalm, eieren etc. In dit geval eet je gezond, maar eet je te veel. Ik weet niet of dit bij jou dit het geval is. Als je bijvoorbeeld zou sporten, zou je die calorieën verbranden en was het absoluut geen probleem om extra te eten.

Wat ik aanbeveel is dat je een duursport gaat doen. Zoals cardio. Daar verlies je veel vet mee als je het ongeveer een half uur doet. Wat dit proces versnelt is veel koolhydraten eten. (Havermout, cornflakes, brood etc.)

En betreft je voeding, probeer te experimenteren! Eet een maand iets minder dan je gewend bent. Als je dan gewicht verliest, of op je oude gewicht blijft. Weet je ongeveer welke richting je moet gaan.

Maar weet wel dat dit verschillend is bij iedereen. Bij de ander werkt het ene beter. Dit werkt alleen bij mij

Ik doe precies hetzelfde! Ik ga rond 6x per week na de sportschool, en ik doe 3x cardio & 3x krachttraining. En op basis van die dagen eet ik gepast.


Ik hoop dat je snel gaat afvallen! En als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen :)

-Robin

Reageer