Vraag

15 en zwanger?!

  • 2 August 2019
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
haii iedereen ik ben een meisje van 15
ik slik de pil al 2 maanden, want ik ben al een jaar lang heel onregelmatig ongsteld dan 3 maanden nii dan 2 dagen dan gerust 6 maanden nii enz enz daardoor heb k regelmatig last van veel hoofdpijn en buikpijn en ben vaak moe.
maar effe terug op het zwanger gebeuren.
ik heb een vriendje en we hebben seks gehad zonder condoom en ik ben in me stopweek en ben nog niet ongesteld geworden. ik slikte maandag me laaste pil en het is nu vrijdag dus ik heb nog een paar dagen maar dat is dan wel erg laat in de stopweek.
ik weet niet wat ik moet doen ik heb dingen op internet opgezocht sympthomen enz en ik heb wel hoofdpijn en buikpijn en ben ook best vaak moe maar dat kan ook komen van wat ik boven aan het bericht beschreef
ik heb ook heel de tijd een borrel buik

en stel als ik zwanger ben hoe moet ik dat dan aan me ouders enz vertellen dat durf ik echt niet
help me alsjeblieft

2 reacties

Hoi

Je slikt sinds kort de pil, en bent laat in je stopweek. Je hebt last van enkele symptomen die je toeschrijft aan een zwangerschap, en bent bang om dit met je ouders te bespreken.

De symptomen die je omschrijft, zouden evenwel te wijten kunnen zijn aan je menstruatie die eraan komt. Hoofdpijn en buikpijn waren menstruatieklachten die je noemde van nog voor je de pil slikte, dus voor hetzelfde geld komt je nieuwe cyclus er met wat vertraging aan.

Als je je zorgen maakt, is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts, liefst degene die je de pil voorschreef. Deze huisarts kan samen met jou nagaan wat er gaande zou kunnen zijn, en met een snelle bloedtest, kan de huisarts je met zekerheid uitsluitsel bieden over een eventuele zwangerschap.

Een zwangerschapstest uit de winkel is ook een optie. Het resultaat daarvan is echter niet honderd procent betrouwbaar, waardoor een test bij een arts aan te raden valt. Als je eenmaal bij de huisarts bent, kan deze je bijstaan en advies geven. De huisarts heeft beroepsgeheim, en mag hierom niet zomaar je ouders inlichten.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Ik ben zelf ook een jaar aan de pil geweest en ben ook niet altijd gelijk ongesteld geweest toen ik stopte voor de stop week. Het duurde bij mij altijd 2 tot 4 dagen voordat ik dan ongesteld werd. Er zijn zelden gevallen dat vrouwen zwanger terwijl ze de pil slikken. Maar wacht even de stopwerk af en als je nog steeds niet menstrueert kun je denk ik het beste een test doen. Ik hoop dat je wat heb aan dit antwoord.

Xxx

Reageer