14 jaar , en nog niet ongesteld ??

  • 1 October 2012
  • 31 reacties
  • 17738 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heeuj ,
ik ben dus 14 jaar oud .
en ik ben nog niet ongesteld.

het klinkt misschien raar, maar ik baal er best wel van ..
al mijn vriendinnen zeggen:
wees maar blij, het is echt niet leuk !

maar ik wil gewoon ook ongesteld zijn ,
(klinkt heel raaar.. )
elk meisje uit mn klas is het al !

is het raar ofniettt ?
& hebben jullie tips ?

x

31 reacties

okee , dankje !
maar het klinkt misschien een beetje gooor ofzo;
maar ik heb wel al wit kleverig spul enzo,
maar dat heb ik al best wel lang ..


dat heb ik dus ook en ik ben ook bijna 14

dat wittespul hebben alle meiden. er word alleen ooit over gepraat (ik dacht daar door vroeger dat ik een otsteking had terwijl er helemaal niks mis is ) dat witte spul krijg je zo ongeveer een jaar voordat je ongesteld word.
Het is absoluut niet erg om niet ongesteld te zijn. Wat ik wel sneu vind is dat iedereen "erbij wilt horen" kom op zeg wees eens lekker jezelf en schaam je niet voor jezelf! Vroeger was 14 een jonge leeftijd en werd je het tussen 15-17 die grens schuift een beetje op. Maar maak je een zorgen
dit is een geslachts ziekte die langzaam je baarmoeder kapot maakt als ik goed heb op geled bij biologie  oke wat lul jij nou! das dus nie waar
ik ben 14 jaar (bijna 15) en ben ook nog niet ongesteld.. nu ben ik vandaag best onzeker geworden omdat mij vandaag verteld is dat als je heel dun bent niet ongesteld word... nou ik weeg 40 kg en ben gewoon verschikkelijk dun.. en NEE ik heb geen anorexia!! maar nu ben ik dus heel bang dat ik niet ongesteld word...
Badge
Hey
Ik ben 13 jaar en nog niet ongesteld. Mijn moeder zegt het duurt niet lang meer en ik heb al afscheiding. Hoe weet je dat je bijna ongesteld word?? Heeft iemand tips?
Avast bedankt!
Hey
Ik ben 13 jaar en nog niet ongesteld. Mijn moeder zegt het duurt niet lang meer en ik heb al afscheiding. Hoe weet je dat je bijna ongesteld word?? Heeft iemand tips?
Avast bedankt!

Dit is voor iedereen verschillend. Als je bijna ongesteld wordt kun je last krijgen van deze verschijnselen:
- gespannen/zere borsten
- prikkelbaar
- stemmingswisselingen
- hoofdpijn
- buikpijn
- emotioneel
- pijn in de onderrug
- opruim-/schoonmaakwoede
- koud hebben
- vaak moeten plassen (meestal op de dag zelf)

En ook nog een paar tips (van internet, omdat ik zelf een jongen ben.)

-Eet chocolade!
-schaam je er niet voor, elk meisje wordt het eens ongesteld
-Zoek een paar joga standen speciaal voor menstruatiepijn op
-Neem een aspirine, of iets speciaal voor menstruatiepijn.
-Klets gezellig met je vriendinnen, zo word je afgeleid.
-Ga in bad/douche, dat helpt. Je hoeft niet bang te zijn dat het bad rood wordt, dat gebeurt niet. Bij de douche kan het wel en doe anders gewoon een tampon in.
-Leg een kruik met warm water op je buik.
-Hou een me-time avondje voor je zelf (lees: Chocolade, thee, tijdschrift/goed boek, warme dekens etc.).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

Jack


Bronvermelding:

https://www.99gram.nl/forum/topic/hoe-kan-je-merken-als-je-ongesteld-wordt/
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/177733/merk-bijna-ongesteld-gaat/

Reageer