ik ben moslim en wil graag weten wie hier ook moslim want ik heb een paar vragen.
- Home
- Community overzicht
- Omgeving
- Levensbeschouwing
- Wie is hier ook een moslim
Wie is hier ook een moslim
- 6 december 2021
- 18 reacties
- 421 Bekeken
- Praat goed mee
- 62 reacties
18 reacties
- Weet de weg
- 13 reacties
- 15 december 2021
ik ben moslim en wil graag weten wie hier ook moslim want ik heb een paar vragen.
Ikkuhh vraag maar raak
- Net nieuw
- 2 reacties
- 18 februari 2022
Broeder, ik heb speciaal voor jou een account gemaakt. Ik ben zelf ook moslim en je mag vragen wat je maar wilt.
- Topic-opener
- Praat goed mee
- 62 reacties
- 24 februari 2022
eem, waarom is liefde in de islam verboden?
dat zeggen mijn ouders vandaar
ps: ik ben een meisje
- Topper
- 517 reacties
- 24 februari 2022
De islam is niet zomaar op één moment bedacht. Het is ontstaan en neemt een heleboel tradities en oude gebruiken mee.
Eén daarvan heeft te maken met erfenissen: Hoe houd je geld en status binnen je familie. Dat lukt dus niet als de vrouwen van je familie zomaar van iedereen kinderen krijgen, Dus de vrouwen, die moet je onder controle houden. Ze mogen alleen kinderen krijgen met goedgekeurde mannen.
Een ander is dat mannen er niet tegen kunnen als ze worden afgewezen door een vrouw. Daarom willen ze vrouwen kunnen bezitten en dat betekent dat een vrouw/meisje niet zelf haar eigen leven leidt. En ook geen sex heeft, want dan is ze al ‘van’ een ander geweest. En ook niet zelf bepaalt op wie ze verliefd wordt.
Dus liefde is niet zozeer verboden. Jij mag best verliefd worden op een goedgekeurde man. Maar niet op iedere man. En sex mag dus ook niet, want, zie hierboven.
- Net nieuw
- 2 reacties
- 2 maart 2022
eem, waarom is liefde in de islam verboden?
dat zeggen mijn ouders vandaar
ps: ik ben een meisje
Oh dan zuster ;)
Maar even om je vraag te beantwoorden:
Liefde is niet verboden, het is juist halal. Zonder liefde kan je geen goede moslim zijn. Je moet liefde hebben voor je ouders, broertjes, zusjes en familie. In de islam heb je halal en haram liefde. Halal liefde is dat je geen verkering neemt, niet date, niet lichamelijk met jongens om gaat voor het huwelijk en geen seks voor het huwelijk. Want dat kan leiden naar ‘fitnah’ wat verleiding betekent, dus je kunt hem dan (of andersom) verleiden om verkeerde dingen te doen. Daarom moet je gelijk met iemand trouwen. Halal liefde is dat je eerst trouwt met degene, dat moet hij dan aan je vader vragen of jij aan je vader vragen en hij vraagt het dan aan zijn vader. Daarna mogen jullie jullie liefde voor elkaar laten zien. InsAllah heb je er iets aan.
- Topic-opener
- Praat goed mee
- 62 reacties
- 2 maart 2022
bedankt
- Topic-opener
- Praat goed mee
- 62 reacties
- 2 maart 2022
bedankt
- Ster
- 3309 reacties
- 2 maart 2022
Hoi mag ik een eerlijke mening geven? er is geen God die liefde verbied volgens mij, dat doen mensen zelf omdat ze een eigen uitleg geven aan het geloof. Want als je God als goed beschouwt vind Hij het zeker niet fout, als je van en ander houd. dan zou Hij je dat gevoel niet hebben gegeven. Je geweten en je hart zijn je kompas !
Grtz liefs X
- Praat goed mee
- 185 reacties
- 7 maart 2022
Ik ook
- Vaak actief
- 275 reacties
- 29 juni 2024
- Vaak actief
- 275 reacties
- 29 juni 2024
Hoi mag ik een eerlijke mening geven? er is geen God die liefde verbied volgens mij, dat doen mensen zelf omdat ze een eigen uitleg geven aan het geloof. Want als je God als goed beschouwt vind Hij het zeker niet fout, als je van en ander houd. dan zou Hij je dat gevoel niet hebben gegeven. Je geweten en je hart zijn je kompas !
Grtz liefs X
Dit is niet het beeld in Islam😊
God beschouwt sommige vormen van liefde wel goed en andere dan weer wel fout. Dit zegt God zelf. Dit is het Islamitische perspectief en daar houd ik mezelf aan, andere mogen natuurlijk hun eigen idee hebben😉
- Ster
- 4222 reacties
- 29 juni 2024
Dit is niet het beeld in Islam😊
En daarom ben ik heel erg blij dat ik geen moslim ben en zou ik het ook never, nooit en te nimmer kunnen of willen zijn 😉 Zolang je er een ander geen kwaad mee doet is liefde nooit fout. Ik laat mij door geen enkele (denkbeeldige) god vertellen dat de liefde die m’n vriendje en ik voor elkaar voelen verkeerd zou zijn. Voor zo’n opvatting kan ik echt 0% respect opbrengen.
Sorry dat dit misschien wat fel overkomt maar ik ben hier liever eerlijk over. Ik besef ook dat we het hier nooit over eens gaan worden en bedoel het ook niet als een aanval naar
- Vaak actief
- 275 reacties
- 29 juni 2024
Jij hebt jouw ideeën en ik heb die van mij. :)
Ze zeggen wel agree to disagree😉
- Ster
- 3309 reacties
- 29 juni 2024
Helemaal eens met
Groetjes liefs Tartan X
- Ster
- 2517 reacties
- 29 juni 2024
Hey
Liefs Tover xxx
- Ster
- 4222 reacties
- 30 juni 2024
- Vaste gast
- 1785 reacties
- 15 juli 2024
Tja, ik geloof wel een soort van (zie topic) maar ik wil niet dat het mijn leven gaat hinderen of hoe je dat ook mag noemen. dus ik blijf gewoon varkensvlees en koe eten. Ik blijf (misschien) gay zijn en respecteer andere mensen van lgbtq+++
Groetjes mij
Reageer
- Ferryheeft de Bezige bij badge verdiend
- 123 hoiheeft de Vliegende start badge verdiend
- Jipeeeeheeft de Vliegende start badge verdiend
- Anoniem426heeft de Bezige bij badge verdiend
- Gaat je niet aanheeft de Vliegende start badge verdiend
Veelgebruikte tags
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKCookiestatement
We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.
Cookie instellingen
We gebruiken 3 soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. De basiscookies zijn nodig om het forum te laten werken, daarom moet je die in ieder geval selecteren om op het forum te kunnen. Meer informatie.