Skip to main content

ik ben moslim en wil graag weten wie hier ook moslim want ik heb een paar vragen.

ik ben moslim en wil graag weten wie hier ook moslim want ik heb een paar vragen.

Ikkuhh vraag maar raak


Broeder, ik heb speciaal voor jou een account gemaakt. Ik ben zelf ook moslim en je mag vragen wat je maar wilt.


eem, waarom is liefde in de islam verboden?

dat zeggen mijn ouders vandaar

ps: ik ben een meisje


De islam is niet zomaar op één moment bedacht. Het is ontstaan en neemt een heleboel tradities en oude gebruiken mee.

Eén daarvan heeft te maken met erfenissen: Hoe houd je geld en status binnen je familie. Dat lukt dus niet als de vrouwen van je familie zomaar van iedereen kinderen krijgen, Dus de vrouwen, die moet je onder controle houden. Ze mogen alleen kinderen krijgen met goedgekeurde mannen.

Een ander is dat mannen er niet tegen kunnen als ze worden afgewezen door een vrouw. Daarom willen ze vrouwen kunnen bezitten en dat betekent dat een vrouw/meisje niet zelf haar eigen leven leidt. En ook geen sex heeft, want dan is ze al ‘van’ een ander geweest. En ook niet zelf bepaalt op wie ze verliefd wordt.  

Dus liefde is niet zozeer verboden. Jij mag best verliefd worden op een goedgekeurde man. Maar niet op iedere man. En sex mag dus ook niet, want, zie hierboven.

 


eem, waarom is liefde in de islam verboden?

dat zeggen mijn ouders vandaar

ps: ik ben een meisje

Oh dan zuster ;)

Maar even om je vraag te beantwoorden:

Liefde is niet verboden, het is juist halal. Zonder liefde kan je geen goede moslim zijn. Je moet liefde hebben voor je ouders, broertjes, zusjes en familie. In de islam heb je halal en haram liefde. Halal liefde is dat je geen verkering neemt, niet date, niet lichamelijk met jongens om gaat voor het huwelijk en geen seks voor het huwelijk. Want dat kan leiden naar ‘fitnah’ wat verleiding betekent, dus je kunt hem dan (of andersom) verleiden om verkeerde dingen te doen. Daarom moet je gelijk met iemand trouwen. Halal liefde is dat je eerst trouwt met degene, dat moet hij dan aan je vader vragen of jij aan je vader vragen en hij vraagt het dan aan zijn vader. Daarna mogen jullie jullie liefde voor elkaar laten zien.  InsAllah heb je er iets aan.


bedankt


 

 

bedankt


Hoi mag ik een eerlijke mening geven?  er is geen God die liefde verbied volgens mij, dat doen mensen zelf omdat ze een eigen uitleg geven aan het geloof. Want als je God als goed beschouwt vind Hij het  zeker niet fout, als je van en ander houd. dan zou Hij je dat gevoel niet hebben gegeven.  Je geweten en je hart zijn je kompas !

Grtz liefs  X


Ik ben mee eens met @Tartan14 


Ik ook:relaxed:


Hey @wolfgirl12 

Hier is een trotse moslima! 🧕

 


Hoi mag ik een eerlijke mening geven?  er is geen God die liefde verbied volgens mij, dat doen mensen zelf omdat ze een eigen uitleg geven aan het geloof. Want als je God als goed beschouwt vind Hij het  zeker niet fout, als je van en ander houd. dan zou Hij je dat gevoel niet hebben gegeven.  Je geweten en je hart zijn je kompas !

Grtz liefs  X

Dit is niet het beeld in Islam😊

God beschouwt sommige vormen van liefde wel goed en andere dan weer wel fout. Dit zegt God zelf. Dit is het Islamitische perspectief en daar houd ik mezelf aan, andere mogen natuurlijk hun eigen idee hebben😉

 


Dit is niet het beeld in Islam😊

En daarom ben ik heel erg blij dat ik geen moslim ben en zou ik het ook never, nooit en te nimmer kunnen of willen zijn 😉 Zolang je er een ander geen kwaad mee doet is liefde nooit fout. Ik laat mij door geen enkele (denkbeeldige) god vertellen dat de liefde die m’n vriendje en ik voor elkaar voelen verkeerd zou zijn. Voor zo’n opvatting kan ik echt 0% respect opbrengen.

Sorry dat dit misschien wat fel overkomt maar ik ben hier liever eerlijk over. Ik besef ook dat we het hier nooit over eens gaan worden en bedoel het ook niet als een aanval naar @Salam of welke moslim dan ook.

 


@tim16 Ik ben blij dat we beide respectvol het met elkaar oneens zijn 🙃. In de Koran is er een vers waarin er staat. Lakum deenukum waliya deen. Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst (109:6)

Jij hebt jouw ideeën en ik heb die van mij. :)

Ze zeggen wel agree to disagree😉


Helemaal eens met @tim16 .  Welk boek of mensen zich ook op beroepen, het zijn boeken door mensen geschreven en sorry, mij is nog nooit bewezen dat anderen dan mensen boeken schrijven.  Hoe heilig sommigen een boek ook vinden, het zijn en blijven woorden die door mensen zijn opgeschreven en dat zorgt er voor dat ik  mij nooit verbind aan teksten van eeuwen geleden,  er hooguit wat positiefs uit haal en ook heel graag de vrijheid aan anderen gun om met hun boeken en geloof om te gaan zoals zij zelf willen, mooi, dat wil ik ook graag. Maar wel binnen je eigen gevoel en kring en nooit dwingend of corrigerend naar anderen omdat zij anders denken. Onze rijkdom is de diversiteit.  En al gelooft iemand nog in Donar, Ra of Zeus, prima zolang een ander ook zelf mag weten wat ie wel of niet gelooft. En het is slecht en onwettig en zelfs bij Grondwet verboden (strafbaar) om mensen die anders zijn dan jezelf te blokkeren in hun bestaan. "Mijn God trouwt ook LHBTI +"  is  een gezegde van mijn kerk en daar kunnen mensen het niet mee eens zijn, wij mogen dat en wij doen dat. Omdat we geloven dat dat goed is. Liefde overwint alles 😘

Groetjes liefs Tartan X 

 


Hey @tim16  helemaal met je eens! Geloof is leuk voor iemand zelf maar ik ga een deurtje verder. Er kan nog zoveel gezegd en gelooft worden, voor mij is Darwin de waarheid en iedereen mag van alles geloven zolang ik dat niet hoef. Ik dring mijn overtuiging ook niet aan iemand op. Liefde is iets totaal natuurlijks en geen geloof kan daar wat aan veranderen. Met respect voor iedereen maar dan dus ook respect voor mij! 

Liefs Tover xxx


@Salam Agree to disagree idd. Normaal gesproken reageer ik niet vaak op religie topics maar omdat jij het op een respectvolle en normale manier doet vond ik het wel een keer kunnen. 😉

Verder hebben @Tartan14 en @Tover01 en mooi verwoord. Zo sta ik er ook in.


Tja, ik geloof wel een soort van (zie topic) maar ik wil niet dat het mijn leven gaat hinderen of hoe je dat ook mag noemen. dus ik blijf gewoon varkensvlees en koe eten. Ik blijf (misschien) gay zijn en respecteer andere mensen van lgbtq+++ 

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer