Skip to main content

Welke politieke partij zou je stemmen?

• September 24, 2025
  • 18 reacties
  • 236 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Welke politieke partij zou je stemmen? En waarom?

18 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 25, 2025

Geen idee pvdd of pvv denk ik maar ben er niet echt mee bezig 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 25, 2025

Hoi, ik zou willen stemmen op een partij die mensen nu eens bij elkaar brengt en niet tegenover elkaar zet. We hebben nu al ontzettend lang partijen en kabinetten die elkaar als kattende kleuters behandelen en veel te druk zijn met zichzelf en niet het land en de mensen.  Er wordt maar geschreeuwd en alles ligt blijkbaar aan "links" terwijl we al weet ik hoe lang rechts worden geregeerd, aan dat gekakel klopt dan dus iets niet lijkt mij.  Partijen die tekeer gaan over bepaalde mensen en dan daarna aan de knoppen draaien en elke mooie belofte vergeten zijn. Het zijn echt beschamende dingen. Ik zit in de leerlingenraad van onze school en daar discussiëren en debatteren we netter, respectvoller en beschaafder dan in de tweede kamer. En dat is dan ons lands bestuur. Mijn partij bestaat niet maar ik hoop op een beetje meer eerlijkheid, respect en open oren voor wat iedereen vind en voelt ipv de bevolking op te hitsen en tegen elkaar op te zetten. De geschiedenis van 100 jaar geleden bewijst wel wat er gebeurt als partijen gaan regeren die alleen hun eigen waarheid volgen. En die mensen die niet bij hun extreme richting horen tot slecht en ongewenst verklaren. We zitten daar dichtbij! Mijn stem gaat daar in elk geval nooit naartoe. Wees gewoon een beetje lief en sociaal met elkaar. 

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 25, 2025

Hoihoi,

Ik zou stemmen op sgp omdat ik Christelijk ben en dat is omdat zij tegen dingen zijn zoals abortus en uitanazie enzv. Dat is niet dat ik geen respect heb naar mensen die homo of lesbi zijn maar meer omdat in de bijbel staat dat dat niet mag en zonde is en gestraft zal worden. Ik hoop dat jullie mij snappen. 

Mvg F.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

D66

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • October 3, 2025

hoi,

ik vind net als ​@Tartan15 dat het huidige kabinet zich maar gedraagt als een stelletje kleuters, de partijen worden het nooit eens met elkaar, wat eigenlijk ook best logisch is als iedereen maar vastbijt in z'n eigen idee. Zowiso zou ik nu eigenlijk al zeggen zoek het lekker uit met je politiek maar eigenlijk moeten '’we'’ toch met z'n alle blijven stemmen, al is het maar zodat de Fvd, pvv en de extreem rechtse partijen niet winnen.

aldus mijn mening

gr Smokey

• October 12, 2025

pvdd

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 6, 2026

GroenLinks PVDA

Forum|alt.badge.img+5

D66, ze hebben goede plannen: wonen, klimaat, onderwijs, zorg, defensie.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Wss: d66 of volt ofzoiets

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi,

Ik zou waarschijnlijk D66 of  GL-PVDA stemmen. in ieder geval geen extreem-rechtse partij.

Groetjes, Monkeyboy08

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 3, 2026

Ik zou fvd stemmen. 

d66 blijft liegen over alles, dus die zijn gewoon niet te vertrouwen. 

daarnaast zijn ze al meerdere jaren aan de macht geweest en er is niks veranderd, dus zal het niet gebeuren. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 3, 2026

Ik vind de reactie van ​@Tartan16  nog altijd een topper. En daarom alleen al zou ik nooit extreem rechts kunnen stemmen. Over liegen gesproken, aan die kant hebben ze het een levenswijze gemaakt. En ik vind het ook raar dat alles wat niet goed gaat aan "links" wordt verweten. Nederland heeft al tientallen jaren een rechtse meerderheid in de Tweede Kamer en minstens 1 bepalende rechtse partij in de regering.  Dat is waar populisten goed in zijn, framing. Bovendien mogen mensen niet zijn zoals ze zijn. Eng.

Liefs, Tover 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 3, 2026

@Tartan16 ​@Tover01 het laatste linkse kabinet was van 1998 tot 2002 ( Kabinet-Kok II). Toen kwam Pim Fortuyn…

Dat alles links is is inderdaad verre van waar.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 3, 2026

ik weet niet wat ik zou stemmen omdat ze toch doen wat ze zelf willen en weinig doen wat de mensen willen en ze maken ruzie en geven niet het goede voorbeeld. ik ben 12 en moet nu als ik ouder ben en werk tot boven de 70 jaar werken wie gaat dat gezond volhouden en daarna misschien nog genieten.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 3, 2026

@PietPirat  dat klopt daar heb je gelijk in, maar ook dat is niet puur links geweest, de (grote) VVD zat er ook in. Er heeft altijd een bepalende grote rechtse partij in de regering gezeten. En of D66 als liberale partij nou zo links is? Daarna is ook altijd de meerderheid in de tweede kamer rechts geweest. De meeste mensen klagen over allerlei dingen die niet zo lang geleden zijn besloten en toegepast. Toen rechts dus regeerde of de meerderheid had. Ik blijf erbij dat ik het dan raar vind dat mensen links overal de schuld van geven. 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 3, 2026

Ik heb de indruk dat veel mensen zomaar ‘links!’ roepen als algemeen verwijt voor alles wat hen niet bevalt.  Ik vraag steeds aan mensen wat ze dan precies bedoelen met dat links en dan gaan ze wat stamelen over migratie en vluchtelingen en de woningnood en de energieprijzen maar nooit kunnen ze duidelijk omschrijven wat die duivelse linksen dan eigenlijk zijn.  Of wie ze zijn. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 3, 2026

Ik zou PvdD stemmen. Ik ben zelf ook erg links en vind het klimaat en dieren belangrijk. Ik vind gelijkheid ook belangrijk en vind dat de oorlog in Gaza zo snel mogelijk moet stoppen

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

geen idee ik denk D66 maar ik weet niet zo veel van politieke onderwerpen...