Skip to main content

Als je nu een geloof moet kiezen waar jullie voor altijd moeten in geloven (voor de mensen die al gelovig zijn mogen hun geloof niet kiezen) welke zou het dan zijn en waarom 

Hoi, ik zou mijn huidige 'geloof' kiezen.  Ik ben bij een vrije (vrijzinnige heet dat) kerk en daar heb ik alle ruimte om te denken en vinden wat ik zelf wil. En wordt mij niet  verteld wat ik moet vinden of denken. En is er ruimte voor iedereen die zichzelf is. Dat bevalt me prima 😉want ik ben overtuigd van de oerknal, evolutie en dat liefde tussen mensen nooit verkeerd kan zijn. Helaas zijn er nogal wat religies die zich wel in die prive sfeer mengen. En die mensen vertellen dat bijvoorbeeld lhbti+ niet mag van hun goden. Ik zou me daar niet bij thuis kunnen voelen. Live and Let live 🌈❤️.

Groetjes liefs Tartan


Misschien geloof in mensen?

Dat is denk ik niet wat je bedoelt.

Maar hoe kun je stellen dat je je leven lang ergens in "moet" geloven? Hoe kun je iemand dwingen om iets te geloven als hij het niet gelooft?   Je kunt doen alsof maar je kunt nooit iemand dwingen om het echt te geloven.


@Gekehenkie, ik zal dan niet gelukkig kunnen leven. Geen enkel ander geloof of niet-geloof geeft je wat ik met islam heb ervaren. Daarnaast vind ik sommige dingen in andere religies echt slecht, zoals hoe in het christendom Jezus, vrede zij met hem, wordt gezien als offer terwijl hij onschuldig was of hoe alleen joden naar de hemel kunnen. Hoe sommige hindoes apen, Hanuman,  oa. als godheid hebben of de boeddhisten zeggen om in volledige vrede te leven, terwijl dezelfde boeddhistische landen gwn legers hebben enzo, dus dan spreken zij zichzelf tegen. Of hoe atheïsme geen moraliteit noch doel geeft. Daarnaast zal ik nooit leugens willen volgen, dus zal ik nooit een andere religie willen volgen.


Reageer