Skip to main content
De titel zegt het al wat vinden jullie van het Boeddhisme? Voor mensen die niet weten wat dat is het is een godsdienst zonder god en al dat spul.

Zelf vind het een erg goeie godsdienst en zou er graag mee aan doen helaas is 70% van mijn familie Christen/Katholiek en die vinden dat vast erg kut 😛
Ik ben atheïst dus geloof niet echt in een god. Ik ben geen strenge qtheïst ofzo, maar ik moet altijd eerst een bewijs hebben. Godsdienst heeft eigenlijk ook meer als functie om de dingen te verklaren, waar de mens niet uit komt. Kun je mij misschien uitleggen waarom je de godsdienst ze fascinerend vind?



R1
Gewoon het mediteren en veel nadenken... Het is veel minder streng dan andere godsdiensten.. Ik geloof niet in een god maar er is ook niet echt een god in het Boeddhisme. Je denkt veel na over het lijden van andere mensen en bedenkt dan een manier om dat te helpen.
misschien kun je er een keer over praten met je ouders, dat je het interessant vind. iedereen haalt wel zijn ding uit iets om door te gaan met leven. iedereen gelooft ergens anders in. 
Het Boeddhisme

Is op dit moment (No offense) enige geloof dat niet compleet achterlijk is 😛
Hoi EmoWolfje,



Wat ik van het Boeddhisme vindt? Onzin. Waarom? Omdat ik in maar één God geloof, en niet meer dan eentje.



Het Boeddhisme kent wel een god. Meer dan één en ze hebben allemaal andere namen. Deze goden worden gebruikt in het Boeddhisme én in het Hindoeisme.

Heb je nooit gehoord van 'Boeddha'?



Het enige geloof wat mij dicht staat is de Islam, ik ben niet Marokkaans niet Turks. Ik ben gewoon Nederlands en heb verschillende religieuze boeken gelezen. Het Boeddhisme, Hindoeisme, Christendom etc. raakt mij niet. Ik geloof er niet in. Ik geloof niet in de beeldjes die de mensen hebben gemaakt, om hun god te eren (eigenlijk eren ze de beelden). Ik geloof ook niet dat er meerdere goden bestaan, want ik geloof dat 1 God genoeg is om de hele wereld te schapen. Ik geloof ook niet dat God een zoon heeft, want dan is God niet meer God maar gewoon net als de mens die kan voortplanten en behoeftes heeft.



Schrik maar niet hoor, de Islam bestaat niet uit terreur, dat predikt de Koran niet. Media en Geert Wilders zeggen van wel, maar niemand weet de echte waarheid over de Islam wanneer hij of zij zich daar niet in verdiept en de Koran leest of de biografie over de profeet Mohammed.
op kung fu hebben we het er veel over, ik vind het een mooi geloof
Ik heb het niet zo met godsdiensten. Als ik eerlijk ben vind ik het allemaal maar een beetje onzin en ik bedoel dit niet verkeerd. Ik bedoel, in het verleden zijn er godsdienstoorlogen geweest omdat je ergens in geloofde, terwijl dat niet mocht. Dat slaat toch nergens op? Waarom zou je een oorlog voeren omdat er mensen zijn die in een geloof geloven waar jij niet in gelooft. Je moet een vrije keuze hebben, wat nu ook het geval is. Ik geloof nergens in, puur omdat ik mij er niet in interesseer. No offense.
Ik vind het een mooi geloof.

Het is een atheistisch geloof, Boeddha is geen god.

Het idee erachter vind ik persoonlijk geweldig.

Veel zelf denken, de oorzaak van wedergeboorte en lijden,

En de oplossing hiervan..

Het blijft me aanspreken.

ik ben tibetaans boeddhist en het is de meest blije en simpele religie op aarde.


Reageer