Skip to main content
Vraag

Wat is God/religie voor jou?

• December 8, 2025
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben op een hele vrije en liefdevolle manier christelijk opgevoed. Op zondag naar de kerk, je dankbaarheid uiten voor het eten door te bidden, de mensen om je heen lief hebben etc. Nu begin ik steeds meer vragen te krijgen. Waneer ben je christelijk? Ben ik christelijk? Wat betekent dat dan voor mij? Geloof ik dan ook in God? Wat is God? Kan God heel veel zijn, of is God voor ieder hetzelfde? En zo nog veel meer vragen. Het zijn grote vragen en het is moeilijk om op antwoorden te komen. 

Als je zelf religieuz bent, kan je dan wat van deze vragen beantwoorden? Beschrijf zo gedetialleert mogelijk wat geloof voor jouw is. Wat God voor jouw is, hoe jij die ervaart, waneer je die ervaart, wat er is na de dood. Ik wil het liefst zoveel mogelijk details. Alvast bedankt, groetjes.

4 reacties

micheal.j
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 23, 2026

ik ben op christelijke scholen gezeten maar in mijn geloof is geen god in mijn geloof is de aard3 een leer plek voor emoties en dingen dus en als ik aardig ben en aardig doe dat mijn ziel naar een andere planeet kan om daar weer te geboren te worden

• Net nieuw
  • April 27, 2026

Ja ik geloof dat God bestaat. Bid tot God! Ik ben oud gereformeerd. Veel mensen denken van okeyyy zo’n zware ouderwetse mens. Maar da’s stereotype. Maar goed. 
God zorgt voor je. Ik ervaar zelf dat bidden echt helpt! God moet je bekeren dat kan je niet zelf doen. Bid tot God!!!!

luister preken, lees de Bijbel (Statenvertaling) en bid! Hij zal je helpen. Ik weet sommige dingen niet maar Hij weet álles! Vraag Hem!

succes met je zoektocht! Ik hoop dat God je bekeerd!

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 5, 2026

Ik ben boeddhistisch, dat betekent dat ik niet per se geloof in een god. Ik geloof dat nadat de aarde was gemaakt er over de jaren heen meerdere boeddha's zijn gekomen. Die boeddha's leven nu in de hemel. De mensen die het niet naar de hemel hebben gemaakt hebben een nieuw leven gekregen door hun karma. Karma is de bovennatuurlijke kracht die je kan steunen of dwarszitten, het hangt af van je daden. Aan het einde van je leven zorgt alle karma in je leven er voor dat je ziel een nieuw leven krijgt in een ander wezen. Wat opnieuw afhangt van al je daden. Iemand met een goede karma wordt bijvoorbeeld weer een mens of ander edel dier, iemand met slechte karma wordt misschien een eendagsvlieg of dat soort wezens.

Dat is wat ik van de aarde vind.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 8, 2026

Hi. Ik geloof van alles en best ook diep innerlijk. Maar ik denk zelf dat het definiëren van wie Hij is en wat Hij precies doet, niet echt mogelijk is. Misschien moeten we aanvaarden dat we sommige dingen gewoonweg niet weten en zullen weten. Daarnaast probeer ik zelf ook niet al te veel naar andere kinderen toe te verkondigen hoe ik Hem zie en ervaar. Het is persoonlijk en ongrijpbaar maar wel vormend. Laten we ook terughoudend zijn met Zijn naam te "gebruiken" zoals vaak gebeurt. Mijn antwoord zou zijn: een mooi mysterie. 

Groetjes K