Hey allemaal,
Ik zie het steeds vaker: mensen die zichzelf christen noemen, maar ondertussen de Bijbel verdraaien om die aan te passen aan hun eigen ideeën. Ze promoten een ‘leuke’ vrije kerk waar iedereen mag doen wat hij wil, zolang niemand ‘gekwetst’ wordt. Maar wat ze écht doen, is de waarheid van het Evangelie kapotmaken en de mensen die het echte Woord van God willen verspreiden wegpesten.
⛔ Valse profeten en valse leraren
De Bijbel waarschuwt ons dat er mensen zullen komen die zich voordoen als christenen, maar in werkelijkheid wolven in schaapskleren zijn (Mattheüs 7:15). Deze mensen preken geen bekering, maar willen alleen een ‘fijn’ en ‘inclusief’ gevoel geven. Ze accepteren zonde als normaal en verdraaien de betekenis van liefde en genade. Ze willen dat we buigen, maar dat ga ik niet doen!
🔥 Wat wij als echte christenen geloven:
• Jezus is de enige weg naar God (Johannes 14:6). Geen andere religie, geen ‘eigen weg’.
• De Bijbel is het onfeilbare Woord van God (2 Timotheüs 3:16). Niet iets om aan te passen!
• Zonde blijft zonde, ook als de wereld het normaal vindt (Romeinen 1:26-27).
• Valse leringen horen niet thuis in de kerk! (2 Petrus 2:1).
• De Heilige Drie-eenheid is echt en niet ‘verouderd’.
⛔ Wat we zien in deze tijd:
• Mensen die transgender ideologie en LGBTQ-acceptatie pushen in de kerk, terwijl de Bijbel duidelijk zegt dat God ons man en vrouw heeft gemaakt (Genesis 1:27).
• Prekers en evangelisten worden weggestuurd omdat ze het Evangelie verkondigen zoals het is.
• ‘Christenen’ die bang zijn om te spreken, omdat de wereld hen anders ‘hatelijk’ noemt.
📢 Mijn vraag aan jullie:
• Waarom laten zoveel mensen zich misleiden door valse leerstellingen?
• Waarom zijn ‘moderne christenen’ banger voor de mening van mensen dan voor het oordeel van God?
• Wie durft hier nog écht voor de waarheid te staan en zich niet te laten intimideren?
Ik sta hier voor God, voor Jezus en voor de waarheid. Niet voor de leugens van deze wereld! Wie staat er met mij?
⚠️ DISCLAIMER:
Voordat mensen gaan roepen dat ik “voor God spreek” of “rechtertje speel”: Ik spreek niet voor God, ik volg Zijn Woord. Alles wat ik hier zeg, komt uit de Bijbel, niet uit mijn eigen fantasie. Jezus houdt van mensen, maar niet van zonde. (Johannes 8:11) Hij had een goed hart, maar Hij was niet ‘aardig’ zoals de wereld dat bedoelt. Jezus confronteerde mensen met hun zonden en riep hen op tot bekering. Hij dreef kooplieden de tempel uit (Mattheüs 21:12-13) en noemde farizeeërs “adderengebroed” (Mattheüs 23:33).
Liefde betekent de waarheid spreken, niet meebuigen met de leugens van de wereld.✝️☦️