Skip to main content
Vraag

Waarom worden echte christenen weggepest?!

Toon eerste bericht

29 reacties

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 26 februari 2025

@Diana Heel verstandig. Het heeft ook geen zin om in discussie te gaan want dat willen ze toch niet. Ze willen alleen preken. Verder zijn ze 100% overtuigd van hun eigen gelijk. Zij hebben de waarheid en iedereen die daar anders over denkt zit fout. Zelfs bij gelovigen onderling zie je dat. Katholieken vinden dat protestanten fout zitten. En omgekeerd vinden de protestanten katholieken geen echte christenen. In de islam en het boeddhisme bijv. zie je precies hetzelfde. 

Ik laat ze lekker preken. Zij zijn blijkbaar gelukkig met deze manier van leven dus wie ben ik om ze op andere gedachten te brengen. Het enige waar ik soms moe van wordt is de slachtofferrol waar ze in gaan zitten. Iedereen is hier welkom om z’n verhaal te doen. Dat wil alleen niet zeggen dat iedereen het met je eens moet zijn. Dat heeft niks met ‘wegpesten’ te maken. Verder lees ik ook dat we geen respect zouden hebben. Ik heb respect voor de persoon en het feit dat je bepaalde opvattingen mag hebben. Alleen voor die opvattingen zelf heb ik precies 0% respect.

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2514 reacties
  • 26 februari 2025

Helemaal waar ​@tim16  en wat ik ook erg vermoeiend vind is het constant klaar staan met quotes en aanhalingen alsof dat geen mensenwerk was maar door een hogere macht is opgeschreven. Zoals ​@Tartan15  zegt: de bijbel spreekt zichzelf tegen, er zijn ook honderden religies voor de tijd geweest die allemaal de waarheid hadden en ze kunnen allemaal niet, in tegenstelling tot Darwin, ook maar iets bewijzen of hard maken. Citeren van teksten die door mensen zijn gemaakt is geen enkel bewijs. Hoe meer mensen moeten citeren hoe meer  ik blij ben dat ik zelf nadenk. En dat ik kijk naar feiten. Ik laat me er ook niet door ompraten ofzo, al die quotes.  Al die teksten en nummers zeggen mij niks. Bewezen feiten wel. Het antwoord op onze post zal wel weer een reeks citaten en getallen zijn. Het is zo zinloos dit.....

Liefs, Tover xxx

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 27 februari 2025

Zo is het ​@Tover01  Je moet ook bedenken dat dit soort mensen vaak alleen maar bezig zijn met het geloof. Zo zijn die familieleden van mij wel iig. Je kunt geen gesprek met ze voeren of het gaat binnen een minuut weer over het geloof. Het is hun hele wereld. Zeggen dat je het gewoon niet gelooft en geen interesse hebt heeft geen zin. Hun bekeringsdrang is heel heftig. In hun beleving doen ze je juist een dienst. Klagen dat ze nergens welkom zijn en dat veel familieleden nooit bij ze op bezoek komen kunnen ze ook goed. Dat dat misschien aan hun eigen gedrag ligt gaat er niet in. Heel jammer allemaal.

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 255 reacties
  • 10 maart 2025

Daarom is geloof gewoon gedoe

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen