Skip to main content
Vraag

Waarom worden echte christenen weggepest?!

DB777

Hey allemaal,

Ik zie het steeds vaker: mensen die zichzelf christen noemen, maar ondertussen de Bijbel verdraaien om die aan te passen aan hun eigen ideeën. Ze promoten een ‘leuke’ vrije kerk waar iedereen mag doen wat hij wil, zolang niemand ‘gekwetst’ wordt. Maar wat ze écht doen, is de waarheid van het Evangelie kapotmaken en de mensen die het echte Woord van God willen verspreiden wegpesten.

⛔ Valse profeten en valse leraren

De Bijbel waarschuwt ons dat er mensen zullen komen die zich voordoen als christenen, maar in werkelijkheid wolven in schaapskleren zijn (Mattheüs 7:15). Deze mensen preken geen bekering, maar willen alleen een ‘fijn’ en ‘inclusief’ gevoel geven. Ze accepteren zonde als normaal en verdraaien de betekenis van liefde en genade. Ze willen dat we buigen, maar dat ga ik niet doen!

🔥 Wat wij als echte christenen geloven:

• Jezus is de enige weg naar God (Johannes 14:6). Geen andere religie, geen ‘eigen weg’.

• De Bijbel is het onfeilbare Woord van God (2 Timotheüs 3:16). Niet iets om aan te passen!

• Zonde blijft zonde, ook als de wereld het normaal vindt (Romeinen 1:26-27).

• Valse leringen horen niet thuis in de kerk! (2 Petrus 2:1).

• De Heilige Drie-eenheid is echt en niet ‘verouderd’.

⛔ Wat we zien in deze tijd:

• Mensen die transgender ideologie en LGBTQ-acceptatie pushen in de kerk, terwijl de Bijbel duidelijk zegt dat God ons man en vrouw heeft gemaakt (Genesis 1:27).

• Prekers en evangelisten worden weggestuurd omdat ze het Evangelie verkondigen zoals het is.

• ‘Christenen’ die bang zijn om te spreken, omdat de wereld hen anders ‘hatelijk’ noemt.

📢 Mijn vraag aan jullie:

• Waarom laten zoveel mensen zich misleiden door valse leerstellingen?

• Waarom zijn ‘moderne christenen’ banger voor de mening van mensen dan voor het oordeel van God?

• Wie durft hier nog écht voor de waarheid te staan en zich niet te laten intimideren?

Ik sta hier voor God, voor Jezus en voor de waarheid. Niet voor de leugens van deze wereld! Wie staat er met mij?

⚠️ DISCLAIMER:

Voordat mensen gaan roepen dat ik “voor God spreek” of “rechtertje speel”: Ik spreek niet voor God, ik volg Zijn Woord. Alles wat ik hier zeg, komt uit de Bijbel, niet uit mijn eigen fantasie. Jezus houdt van mensen, maar niet van zonde. (Johannes 8:11) Hij had een goed hart, maar Hij was niet ‘aardig’ zoals de wereld dat bedoelt. Jezus confronteerde mensen met hun zonden en riep hen op tot bekering. Hij dreef kooplieden de tempel uit (Mattheüs 21:12-13) en noemde farizeeërs “adderengebroed” (Mattheüs 23:33).

Liefde betekent de waarheid spreken, niet meebuigen met de leugens van de wereld.✝️☦️

29 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 23 februari 2025

Waar worden die mensen precies weggepest? 

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3302 reacties
  • 23 februari 2025

Begrijp ik hieruit dat jij degene bent die bepaalt wie een echte christen is? Bijzonder. Volgens mij bestaat de echte christen helemaal niet. En ik zou het juist om willen draaien. Volgens mijn meest recente informatie zijn het juist de mensen die niet jouw benauwde blik op de mensheid delen, die op dit moment systematisch worden weggepest. Zie Rusland, de VS....als dat is wat je beoogt met dit fundamentalistische betoog zit je in die landen wel goed. Het blijft mij verbazen dat mensen uit naam van God voor anderen denken te mogen bepalen wat goed en fout is en hoe hun leven er uit moet zien. En dit alles gebaseerd op een verzameling boeken ( jij als connaisseur weet vast dat de bijbel niet 1 boek is) van meer dan 2000 jaar geleden.  Ben altijd benieuwd wat dan het lot was van die miljarden mensen van voor het ontstaan van het enige ware geloof. Zij verdwenen kansloos in de hellekrochten, ondanks dat ze niet beter konden weten? En waarom je anderen hun eigen leven wilt ontzeggen en het echte oordeel niet aan God overlaat maar zelf alvast voor Hem invult is me een nog groter raadsel.  Je gaat dus op zijn stoel zitten,  vult voor hem in hoe hij denkt en deelt dat met ons gecombineerd met een waarschuwende vingerwijzing dat die arme fundamentalistische christenen het zo zwaar hebben, terwijl zij nou juist de genen zijn die het anderen zwaar zoniet onmogelijk maken om in vrede en veiligheid te leven. Wat voor kwaad doen zij? Waar de liefde woont, gebied de Heer zijn zegen. Waar de haat woont schuilt het kwaad. Als je God als goed beschouwt, vind ie het beslist niet fout wanneer je van een ander houd. En het is niet aan jou of mij om voor te schrijven hoe en van wie. Bedenk ook dat in het NT veel harde, strenge boodschappen uit het OT zijn gecorrigeerd. De Bijbel letterlijk volgen is om die reden alleen al onmogelijk.  En vergeet de splinter en de balk niet. Laat mensen vrij zijn als jezelf. Vrede in Christus immers. 

Tartan 

DB777
  • Topic-opener
  • 19 reacties
  • 23 februari 2025

@Diana

• Op social media
  • In sommige kerken
  • Op school
  • en zelfs op dit forum

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 23 februari 2025

@Diana Nergens hoor. Dit is gewoon typisch voor ‘bible thumpers’ (bijbelfanaten). Ze denken allemaal als enige de waarheid te hebben. Als ze tegenspraak/kritiek krijgen kunnen ze daar niet mee omgaan en schieten ze in de slachtofferrol. Wij moeten hun homofobische onzin blijkbaar zonder kritiek slikken.

@DB777 Ik herhaal m’n laatste antwoord aan jou van 2 maanden geleden en verder vind ik het wel best. Ik kan m’n tijd nuttiger besteden.

Je mag hier gewoon zeggen wat je wilt maar kijk, je reageert hier vrij aanvallend en neerbuigend als iemand het niet met je eens is. Jij hebt de waarheid in pacht en iedereen die dat anders ziet heeft het fout en zit vol demonen. Dat mag je best denken/vinden maar dan moet je niet gek opkijken dat weinig mensen behoefte hebben om met je in gesprek te gaan. Dat heeft niks met ‘wegpesten’ te maken. Als je een sterke mening hebt moet je ook met tegenspraak om kunnen gaan. Dit is geen aanval op jou hoor, zie het als een tip. 

Veel succes met je prediken en have the day you deserve.

Sterre20
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 44 reacties
  • 23 februari 2025

Ik sluit me volledig aan bij ​@tim16  en ga je tijd aan iets anders besteden 

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 23 februari 2025

@tim16 : mooi verwoord.

Bij ons in het dorp wonen ook veel christenmensen en ook bij mij in de klas zit een aantal streng gelovigen.  Meestal prima mensen hoor maar ze vinden mij wel een ‘zondares’ en ik ga naar de hel en zo.  Het lijkt me heel vermoeiend als je zo de hele tijd in angst voor de Here moet leven en anderen moet veroordelen.

@DB777 : je wordt toch hier niet weggepest: je mag hier toch je ideeën posten.  En op sociale media ook. Dat je in bepaalde kerken niet zo welkom bent is misschien niet zo vreemd als je vindt en zegt dat iedereen die de Bijbel anders interpreteert fout is. Ik neem aan dat de paus ook niet welkom is bij jullie, of moslims die willen komen bidden. Op school zijn jullie toch ook welkom als jullie je aan de regels houden en niet biologie- of geschiedenislessen gaan verstoren.

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3302 reacties
  • 23 februari 2025

Ik had ook inhoudelijk en bijbel gerelateerd gereageerd. Maar dat mag helaas niet en resulteerde in een mail van de moderator.  Ik schrik daarvan en durf daarom mijn mening niet meer te geven. Maar ​@tim16  je slaat de spijker op de kop. 

Groetjes liefs Tartan X 

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 23 februari 2025

@Diana Ik ken gelukkig genoeg christenen en andere gelovigen die wel normaal kunnen doen. Helaas zitten er in mijn familie een paar zoals TS. Die zien mij en m’n broer en ouders ook als verdorven en verdoemd omdat we niet gedoopt zijn en niks met religie hebben. Maar wel ‘respect’ eisen. Tja, zo werkt dat dus niet.

Proberen met dit soort mensen te praten is een gebed zonder einde. We hebben dat hier genoeg gehad en ik irl ook en ik heb daar gewoon geen zin meer in. Laat ze maar hun sprookjesboek lezen en mij een ‘zondaar’ vinden. Mij doet het niks meer.

En die constante angst voor een boze god lijkt me ook heel erg vermoeiend.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 23 februari 2025

@Tartan15 Oh echt? Wel raar dat de post van TS dan wel mocht! Hier klopt iets niet lijkt me. Ik zou daar wel ff bezwaar tegen maken. Als je niet inhoudelijk mag reageren kan dit topic net zo goed op slot.

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1784 reacties
  • 23 februari 2025

Er zijn hier al zoveel topics van, met allemaal hetzelfde antwoord als ​@tim16 . Er zijn andere mensen die een andere mening hebben. En ik zeg dit met respect, ik geloof ook in God, maar ik volg de bijbel niet en denk niet dat hij de aarde heeft gemaakt. Je moet niet zo aanvallend reageren als andere mensen een mening hebben. Verder bemoei ik me er niet mee 

Lupus 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1784 reacties
  • 23 februari 2025
tim16 schreef:

@Tartan15 Oh echt? Wel raar dat de post van TS dan wel mocht! Hier klopt iets niet lijkt me. Ik zou daar wel ff bezwaar tegen maken. Als je niet inhoudelijk mag reageren kan dit topic net zo goed op slot.

Helemaal mee eens met dit

Groetjes Lupus 

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 23 februari 2025

Ik wens TS alle liefde, geluk en wijsheid. En veel meer heb ik er niet over te zeggen. 

Om af te sluiten een quote van Gautama Boeddha:

In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat,

maar door liefde. Dit is een eeuwige waarheid.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. 

DB777
  • Topic-opener
  • 19 reacties
  • 23 februari 2025

Het is duidelijk dat velen hier weinig respect tonen voor het christelijk geloof en zich liever verschuilen achter misvattingen en persoonlijke aanvallen dan een inhoudelijke discussie te voeren. Jullie spreken over respect en vrijheid van meningsuiting, maar zodra iemand de Bijbel aanhaalt, is het ineens 'gepreek' en 'bijbelfanatisme'. Dat is de bekende hypocrisie van deze wereld: tolerantie wordt gepreekt zolang het maar niet over Jezus Christus en de waarheid van de Schrift gaat.

Er wordt gezegd dat ik ‘niet normaal’ doe. Maar wat is dan ‘normaal’? Als ‘normaal’ betekent dat je je moet aanpassen aan de wereld en de waarheid van Christus moet verzwijgen om niemand te ‘offenden’, dan ben ik inderdaad niet normaal. Romeinen 12:2 zegt: "En wordt dezer wereld niet gelijkvormig, maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke, en volmaakte wil van God zij." (SV). Als trouw aan God en Zijn Woord als ‘niet normaal’ wordt gezien, dan is dat een compliment.

Tim16 beweert dat ik hem een zondaar vind. Maar hier is de waarheid: we zijn allemaal zondaars. Romeinen 3:23 zegt: "Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods." (SV). Het verschil is dat ware christenen hun zonden erkennen en vergeving zoeken in Jezus Christus, terwijl anderen liever in ontkenning leven.

Lupus zegt dat hij in God gelooft, maar niet in de Bijbel. Maar dat is onmogelijk. De Bijbel is Gods Woord, en als je Gods Woord afwijst, wijs je God Zelf af. Jezus zegt in Johannes 8:47: "Die uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gijlieden niet, omdat gij uit God niet zijt." (SV). Zonder de Bijbel heb je geen fundament voor je geloof, alleen een vage, zelfverzonnen god die past bij wat je zelf wilt geloven. Maar dat is niet de God van de Bijbel, en dat leidt niet tot redding.

Dan wordt er beweerd dat ik niet met kritiek om kan gaan. Ik zou weleens willen weten waar dat idee vandaan komt, want ik kan prima met kritiek omgaan. Ik ben niet iemand die bij het minste of geringste breekt. Integendeel, ik ben bereid om in discussie te gaan en mijn standpunt te verdedigen met feiten en Schrift. Kritiek en tegenspraak deren mij niet, dus bedankt voor de ‘tip’, maar die heb ik niet nodig.

Sterre20 beweert dat ik mijn tijd verspil. Nee, ik doe exact wat Jezus ons opdraagt: het Evangelie verspreiden. Matteüs 28:19-20 zegt: "Gaat dan henen, onderwijst al de volken, hen dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; Lernende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb." (SV). Dit is niet tijdverspilling, dit is de opdracht van Christus Zelf.

Diana zegt dat niet iedereen welkom is in de kerk. Dat is een misvatting. Iedereen is welkom in de kerk, want Jezus roept iedereen tot bekering. Maar dat betekent niet dat we zonden goedkeuren. Ik houd van iedereen, maar niet van de zonden, net zoals Jezus. Johannes 8:11 laat dit perfect zien, toen Jezus de overspelige vrouw redde van steniging en tegen haar zei: "Ook Ik veroordeel u niet; ga heen en zondig niet meer." (SV). Jezus veroordeelde de vrouw niet, maar Hij keurde haar zonde ook niet goed.

De Bijbel waarschuwt voor deze houding in 2 Timotheüs 4:3-4: "Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar zullen zichzelven leraars ophopen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen." (SV). Die tijd is nu. Mensen zoeken alleen naar wat hen goed in de oren klinkt en willen de waarheid niet horen.

Jullie mogen mij een ‘bijbelfanaat’ noemen of zeggen dat ik ‘de waarheid in pacht denk te hebben’, maar uiteindelijk is het Gods Woord dat eeuwig blijft en niet jullie meningen. Matteüs 24:35: "De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan." (SV).

Dus, wie werkelijk in debat wil gaan over de waarheid van Christus, sta ik klaar. Maar wie enkel wil spotten en afwijzen zonder kennis van de Bijbel, heeft zichzelf al veroordeeld.

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 23 februari 2025

@DB777 de Bijbel is heel veel: geschiedenis van de Joden, kookboek, oorlogsroman, erotische tekst, songbook, biografie, wetboek… Maar niet het woord van God.  Dat is de Koran.  Doordat er zoveel verschillende dingen in de Bijbel staan, kan iedereen er wel iets uit halen om wat dan ook te bewijzen: dat slavernij is toegestaan, dat homo’s schurken zijn, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat volkenmoord goed is - en van dat alles ook het tegenovergestelde.  Vandaar al die verschillende stromingen binnen het christendom die stuk voor stuk weten dat zij de enigen zijn die de Waarheid kennen - en dat met goed gekozen citaten kunnen bewijzen.  

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2514 reacties
  • 23 februari 2025

Eindeloze citaten, natuurlijk. Het is zo voorspelbaar. Ik ga hier niet meer reageren. Veel geluk met je wijsheid. Ik heb de mijne. Oprecht gun ik je het beste.  Tover X

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1784 reacties
  • 23 februari 2025
DB777 schreef:

Het

Lupus zegt dat hij in God gelooft, maar niet in de Bijbel. Maar dat is onmogelijk. De Bijbel is Gods Woord, en als je Gods Woord afwijst, wijs je God Zelf af. Jezus zegt in Johannes 8:47: "Die uit God is, hoort de woorden Gods; daarom hoort gijlieden niet, omdat gij uit God niet zijt." (SV). Zonder de Bijbel heb je geen fundament voor je geloof, alleen een vage, zelfverzonnen god die past bij wat je zelf wilt geloven. Maar dat is niet de God van de Bijbel, en dat leidt niet tot redding.

Ik wou hier toch nog wat over zeggen, omdat het een reactie op mij is. 

Ik geloof in God, en daar voel ik me goed bij. Ik lees de bijbel niet en ik volg het niet, maar dat is mijn manier van leven. Er zijn genoeg variaties van geloven, en als jij een strenge geloof wilt hebben, mij best. Leef hoe je wilt. Maar je moet mensen niet aanvallen met feiten, daar kunnen andere door gekwetst worden. Je zegt zelf dat je mensen niet aanvalt, maar je kunt het wel vriendelijk zeggen. En dat is mijn punt

Lupus 

DB777
  • Topic-opener
  • 19 reacties
  • 23 februari 2025

@Diana, je maakt hier meerdere claims die op geen enkele manier standhouden wanneer je de Bijbel daadwerkelijk bestudeert. Je zegt dat de Bijbel veel dingen is, behalve het Woord van God, en dat de Koran dat wel is. Maar op basis waarvan? De Bijbel is het enige boek dat geprofeteerd heeft over toekomstige gebeurtenissen die later precies zo zijn uitgekomen. Jesaja 53 beschrijft de komst van Jezus Christus honderden jaren voordat Hij geboren werd. Daniël 9 voorspelde de exacte timing van de komst van de Messias. De opstanding van Jezus werd door honderden ooggetuigen gezien (1 Korinthe 15:3-6). De Koran mist deze profetische en historische bevestiging en bevat juist tegenstrijdigheden met eerdere door God geopenbaarde geschriften.

Je stelt dat de Bijbel voor alles gebruikt kan worden, zelfs om slavernij, volkenmoord en vrouwenhaat te rechtvaardigen. Maar dat is een verdraaiing van wat er werkelijk staat. Ja, de Bijbel beschrijft gebeurtenissen uit de geschiedenis, inclusief oorlog en zonde, maar dat betekent niet dat God die dingen goedkeurt. Jezus leerde liefde, genade en vergeving. Paulus schrijft in Galaten 3:28: "Daarin is noch Jood noch Griek, daarin is noch dienstbare noch vrije, daarin is noch man noch vrouw; want gij allen zijt één in Christus Jezus." (SV).

Wat betreft slavernij: de Bijbel keurt de onderdrukking van mensen niet goed. De slavernij in de Bijbelse tijd was heel anders dan de slavernij in de moderne geschiedenis. In Exodus 21:16 staat zelfs een doodstraf op slavenhandel: "Die een mens steelt en hem verkoopt, of in zijn hand gevonden wordt, die zal zekerlijk gedood worden." (SV).

Wat betreft homoseksualiteit: de Bijbel keurt de zonde af, niet de persoon. Romeinen 1:26-27 is hier duidelijk over, maar dat betekent niet dat we mensen mogen haten. Jezus riep iedereen op tot bekering.

Wat betreft vrouwen: Jezus behandelde vrouwen met respect, iets wat in die tijd revolutionair was. Hij sprak met de Samaritaanse vrouw (Johannes 4), Hij verscheen eerst aan vrouwen na Zijn opstanding (Matteüs 28:9-10), en Paulus schrijft dat vrouwen mede-erfgenamen zijn van Gods genade (1 Petrus 3:7).

Je laatste punt over verschillende stromingen binnen het christendom klopt deels: ja, er zijn denominaties, maar dat komt niet door tegenstrijdigheden in de Bijbel. Het komt doordat mensen de Bijbel niet altijd correct interpreteren. De fout ligt niet in de Schrift, maar in de mens. Jezus Zelf waarschuwde hiervoor in Matteüs 15:9: "Maar tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn." (SV).

De Bijbel is dus geen boek vol tegenstrijdigheden, maar een geopenbaarde waarheid die consistent is met zichzelf en met de werkelijkheid. De vraag is niet of de Bijbel Gods Woord is, maar of jij bereid bent de waarheid te accepteren.

Robbin_
Forum|alt.badge.img+1
  • Community Manager
  • 30 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@Tartan15 ,

Wat vervelend dat je geschrokken bent van je verwijderde bericht! Goed dat je het aangeeft. We hebben hier inderdaad een vergissing gemaakt, excuses daarvoor. Je bericht is daarom weer herplaatst. We hopen dat je je vrij blijft voelen om een reactie te plaatsen. 

Aan iedereen in dit topic: een discussie over dit onderwerp en kritische vragen stellen mag, zolang het respectvol blijft.

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 24 februari 2025

@DB777  zit jij nu niet heel erg in een cirkelredenering? De Bijbel is de waarheid want dat zegt de Bijbel zelf.  Dat er allerlei dingen in voorspeld worden zegt natuurlijk niets: in een boek als Lord of the Rings worden ook zaken voorspeld die later ook uitkomen  - dat is niet zo ongebruikelijk in fictie.

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 272 reacties
  • 24 februari 2025

Hallootjes,

k had ook (meerdere keren zelfs, minimaal 5 maal) net als ​@Tartan15 dat mijn reacties en topics niet gepost werden. Na mails werd het soms geplaatst, maar meestal niet.

In Nederland heb je ong. 2/3 mensen zonder geloof/weten het niet. Dat je als 'gelovige' reacties krijgt, zowel goede als slechte, is best normaal eigenlijk, want ook op het forum is er een groot gedeelte die niet een religie volgt.  

Misschien wel interessant voor Tartan (op zijn vraag wat er gebeurt met mensen 'voor' de boodschap kwam). Als moslims geloven wij dat met Adam, vrede zij met hem, er slechts 1 geloofsleer verkondigt werd: Er is 1 God (Allah in Arabisch), er is een hemel/hel, er zijn engelen. Profeten en boodschappers verspreidden deze boodschap, maar naarmate tijd verstreek, veranderden mensen deze boodschap. Daarom stuurde Allah boodschappers. Wie dan niet die boodschap heeft ontvangen, zal een aparte test krijgen op de Dag des Oordeel. Allah zegt het volgende: 'En Wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd.' (17:15). Precies wat Tartan zich afvroeg, dus nee niemand van hen (zij die de boodschap niet hebben ontvangen) zullen bestraft worden, maar wel getest op de Dag des Oordeel om zo hun uitkomst in het Hiernamaals te bepalen.

Salam🍉

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 24 februari 2025

Fijn om te lezen dat de waarschuwing voor Tartan toch een vergissing was.

Ik wil ook ​@Salam een compliment geven trouwens. Hoe zij op een normale, rustige, niet oordelende manier dingen over haar geloof uitlegt is iets waar veel mensen wat van kunnen leren. Zo kan het dus ook.

Forum|alt.badge.img
  • 11 reacties
  • 25 februari 2025

Beste TS,

Ik ben het helemaal met je eens. Mensen worden voorgelogen door predikanten en voorgangers die het zuivere evangelie niet meer verkondigen. Het wordt weer tijd dat mensen gaan zien dat er niets goeds is in de mens. We zijn niets in Gods ogen. De enige manier om nog gered te kunnen worden ligt in Jezus en niets of niemand anders. Dat is de enige ware en op de Bijbel gefundeerde boodschap. 

Veel mensen denken iedereen bij de kerk te kunnen trekken en houden door alles acceptabel te maken. Dat zal niet werken. Door in te gaan tegen dingen die duidelijk in de Bijbel staan, die we moeten verafschuwen, halen we de toorn van God over ons. Het wordt hoog tijd dat de mensen de echte boodschap weer horen dan dat afschuwelijke geslijm met de wereldse verleidingen. 

Het probleem achter dit ligt erin dat mensen niet willen inzien dat ze zondig zijn, dat ze vergeving nodig hebben en anders eeuwig verloren gaan. Ze proberen voor zichzelf een disclaimer in te bouwen om toch nog "goed terecht” te komen. Mensen bedriegen zichzelf hiermee. Laten we terugkeren naar de waarheid van de Bijbel. 

Dan zijn er ook velen die zeggen God te dienen op hun eigen manier(en). Zelfs de paus keurt dat goed en zegt dat ze allemaal hun eigen "manier om tot God te komen” hebben. Zo is het niet! Jezus zegt in Johannes 14:6:

Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. 

Niemand kan verlossing krijgen anders dan door het bloed van Christus. Zoek Christus dan en dien hem zoals hij dat wil. Dat is ook waar het tweede gebod omdraait. We moeten God niet afbeelden of buigen voor een beeld van hem. Dat is waar ook Israëlieten voor gestraft werden bij het gouden kalf (Exodus 32)

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 25 februari 2025

@Justin09 wat een wraakzuchtige god, zeg.  En ik die dacht dat wij allemaal naar zijn evenbeeld geschapen zijn en toch op een beetje mededogen kunnen rekenen.  Zware vergissing dus.

Forum|alt.badge.img
  • 11 reacties
  • 26 februari 2025

@Diana je gaat overdrijven. Inderdaad we waren naar Gods evenbeeld geschapen, maar we zijn van dat spoor afgeweken. We hebben gezondigd (de zondeval) en zijn niet meer goed, recht en heilig. We leven nu als zondaren. 

Maar er is redding! Jezus is speciaal voor ons, mensen, naar de wereld gekomen om daar te sterven als mens zonder enige zonde, om zo onze straf te dragen!! Hij is gekomen vanwege Zijn grote liefde voor de mensen. 

Ondanks dat blijft God vertoornd om onze zonde, zolang wij ons niet bekeren. Als wij ons niet bekeren zullen we voor eeuwig verloren gaan. 

Je zegt nu dat God wraakzuchtig is. Dat klopt niet. God staat volledig in Zijn recht. Hij is rechtvaardig en doet met ons wat we verdienen: we krijgen eeuwige straf, omdat wij zijn afgeweken van onze heiligheid in het paradijs. Maar God is zo goed en genadig dat Hij redding heeft geschonken in Zijn Zoon. Zoek Hem daarom te vinden!

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 496 reacties
  • 26 februari 2025

@Justin09 Ik had een antwoord klaar maar ik heb het gewist.  Eigenlijk kan het me niets schelen wat jij of anderen geloven.  Als jij gered wilt worden, wens ik je daar alles succes mee - oprecht.

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen