Veel mensen komen Islam tegen op het nieuws en in films, maar dat is niet een realistisch beeld van wat Islam is. Mijn vraag aan jullie is: 'Waarom denken mensen zo verkeerd over Islam?
Zo zag ik laatst hoe mensen dachten dat het islamitische rijk mensen forceerde om te bekeren, terwijl dit niet verder van de waarheid kan liggen. Dwang in bekeren is expliciet verboden. 'Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, het rechte Pad is duidelijk te onderscheiden van het pad dat doet afdwalen. Iedereen die niet in afgoden gelooft, en in Allah gelooft heeft een sterk houvast gegrepen dat nooit zal afbreken. En Allah is de Alhorende, de Alwetende.' (2:256, Koran)
Ook denken veel mensen dat in Islam het doden van niet-moslims normaal is. Dit is totaal incorrect! In Islam is het doden van onschuldige mensen verboden en wordt zwaar beboet. 5:31 zegt hoe het doden van één onschuldige persoon hetzelfde is alsof jij de hele mensheidd hebt gedood. Ook zal het doden van beschermde mensen, met wie je een bond had gesloten, leiden tot een zware straf, namelijk het niet binnengaan van Paradijs. Zelfs niet de geur van het Paradijs ruiken.
Toch denken mensen dat moslims andere dwingen zich te bekeren en het doden van onschuldige mensen vanuit hun religie. Islam heeft dus niks met deze zaken te maken en veroordeelt het ten strengste. De 'moslims' die wel zulke zaken verrichten, volgen dus niet de religie, maar hun eigen verlangens en ideologie. Dit vergeten mensen snel. Kunnen jullie mij vertellen waarom mensen zo snel generaliseren en veroordelen wnr het gaat over Islam?
Liefs,
Salam