Skip to main content

Hey allemaal,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat er veel racisme is tegen aziaten. Want ik ben zelf ook Aziatisch en ik krijg zelf veel racistische opmerkingen ,ook hoor ik vaak op mijn school maar ook op straat dat er veel aziaten zijn maar het klinkt zo alsof ze het heel erg vinden en ik snap dat echt niet. Want volgens mij hebben Aziaten gewoon veel respect .

Komt het door de corona virus en waarom doen mensen überhaupt zo?

Ik vind dat echt niet kunnen. Zelf heb ik geen idee waarom maar het gebeurt ook niet bij mij

Groetjes mij @Anoniemxv 


Ik heb geen idee waarom mensen zo doen tegen Aziaten, maar het is iig niet terecht. Aziaten hebben net zoveel recht op respect als andere mensen! Ik hoop dat het racisme snel stopt.


Hey! Ja wat belachelijk doen sommige mensen toch!  Het slaat ook helemaal nergens op.  Ik snap een beetje hoe het voelt , ik krijg veel opmerkingen van wat “stoere jongens” op school (zien er allemaal hetzelfde uit, fantasieloos en met precies dezelfde jas en korte koppen, hoezo kuddedieren)  en die hebben dan allemaal commentaar op anderen. Op mij omdat ik "meisjesachtig”ben.  Ik negeer ze en heb gelukkig een club goede vriend(in)nen. Maar ik vind zulke mensen zo sneu. Ze zijn op 1 of andere manier ergens bang voor en gaan dan anderen bashen en commentaar geven. En dan zomaar mensen wegzetten omdat ze er iets anders uitzien dan zijzelf. Ik vind het zo dom en beperkt. Echt , de fout ligt bij hun en zeker niet bij jou! Mensen die zo doen moeten vlgs mij leren nadenken en respect krijgen voor anderen. Uit hun bangheid kruipen en eens leren dat de wereld uit heel veel lieve mensen bestaat. En dat ze verder moeten kijken dan hun eigen kleine wereldje.  Ik hoop dat je het van je af kunt laten glijden en dat je  er boven kunt staan. Mensen horen niet in hokjes maar zelf te mogen zijn wie ze willen zijn.  Of die ze nou eenmaal zijn van zichzelf. Fijn juist. En elke mooie kleur en elk uiterlijk past bij mensen! 

Liefs, Tover xxx


Reageer