Hoihoi, hier ben ik weer;
In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!
- Geloof je, en zoja, waarin? nope
- Waarom geloof je (niet)? omdat ik zo ben opgegroeid, maar ik heb wel nagedacht. uiteindelijk was het niet overtuigend genoeg.
- Leeftijd? 15
voor gelovigen:
- Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? /
- Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? /
- Zie je nadelen aan je geloof? /
voor niet-gelovigen:
- Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Jazeker wel. Toen ben ik gaan afwegen. Er is bewijs dat de eerste goden bedacht zijn om dingen als weersverschijnselen (bijvoorbeeld onweer) te verklaren, om verdriet te uiten naar iemand etc.
verder staan er in de bijbel veel onverklaarbare verhalen, die niet erg betrouwbaar overkomen. Ook mag je als gelovige sommige dingen niet, en maak ik liever mijn eigen keuzes. CONCLUSIE: Bij sommige dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn is de twijfel voor god er nogsteeds, maar god is zelf ook onwaarschijnlijk.
- Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden zover ging het dus niet ;)
- 3.Zie je nadelen aan niet geloven? ik kan me best voorstellen dat een geloof ook troostend kan zijn, of god bestaat of niet. Ik denk dat veel kinderen geloven omdat ze er mee opgroeien, maar er wel steun aan kunnen hebben.
Thanks voor het invullen, chill :)
Zelf zal ik hem ook invullen
Ik ga beide invullen omdat ik net 2 jaar geloof
- Geloof je, en zoja, waarin?
Jazeker , ik geloof in een God
- Waarom geloof je (niet)?
Door de dingen die ik om mij heen zie en de bijbel
- Leeftijd?
18
voor gelovigen:
- Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
nope
- Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
nope
- Zie je nadelen aan je geloof?
Nee zeker niet
voor niet-gelovigen:
- Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
Jaa 2/3 jaar terug, ben uiteindelijm met een bijbelstudie begonnen en nu zijnn we hier
Hoihoi, hier ben ik weer;
In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!
- Geloof je, en zoja, waarin?nee, ik geloof nergens in.
- Waarom geloof je (niet)?omdat, als er een god is , dan zou hij niet toestaan om zoveel mensen van mij af te nemen, wat ik zie en heb gezien ,zou een god dat niet toestaan, een god zou je er ook vast boven op helpen om de wil om te leven, die heb ik een hele tijd niet gehad, als er een god zou zijn had hij wel in gegrepen hebben of iets hebben gedaan. Een god zou denk ik ook niet willen dat je jezelf pijn zou doen om je iets te voelen. Een god zou niet mensen van elkaar afscheid laten nemen als ze beiden ziels veel van elkaar houden en altijd in hem hebben geloofd, hij zou ze niet van elkaar scheiden , helemaal als ze beide kern gezond waren. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
- Leeftijd?16 (bijna16)
voor gelovigen:
- Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
- Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
- Zie je nadelen aan je geloof?
voor niet-gelovigen:
- Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?natuurlijk heb ik dat ooit gedaan, maar de rede weet je wel nu denk. En daarbij , als hij zou zien wat ik zie ,dan zou hij er iets aan doen, niet het erger maken.
- Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? het is niet zover gekomen dat ik daar behoefte aan had. Daarbij, ik heb ook zo mijn redenen waarom niet.
- Zie je nadelen aan niet geloven? Nee , voor mij niet, ik zou het wel snappen dat anderen zich er in kunnen vinden, ik heb daar niks tegen hoor, dat moeten ze zelf weten. Ik kan ook begrijpen dat mensen zich erin gesteund voelen etc. Ik kan nog een hele boel bedenken,maar ik probeer het kort te houden
Thanks voor het invullen, chill :)
Groetjes Gebruiker c
- Geloof je, en zoja, waarin? ik ben protestants christelijk opgevoed en ik probeer er zelf ook mee bezig te zijn, maar ik vind het lastig. ik krijg geen ‘bevestiging’ of iets anders en daarom weet ik neit zo goed wat ik er mee moet.
- Waarom geloof je (niet)? omdat ik zo ben opgevoed.
- Leeftijd? 13 jaar
voor gelovigen:
- Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? ja, zo vaak. ik weet niet of het mijn leven beter maakt en ik heb het gevoel alsof ik er niets aan ehb
- Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? ja, wel overnagedacht.
- Zie je nadelen aan je geloof? ja, ik ‘moet’ elke zondag naar de kerk en voel me niet vrij om te schelden op school (e.d.) wat ik overigens wel doe maar wat mijn oudrs niet weten.
ik hoop dat je hier wat mee kan.
xxx,
anybody
Hoii sorry dat ik het zeg maar dat je hige cijfers haalt als je een man in de wolken toespreeks is niet heel realistisch dat denk maar zo je hebt goed gestudeerd en je hebt door zelf goed je best te doen een goed cijfer zo makkelijk is het niet al je goede daden neerleggen bij god je bent zelf een goed persoon en doet goede dingen
onnodige quote verwijderd
Euhm er zijn letterlijk 0 bewijzen dat god bestaat als je op een katholieke school zit willen ze dat je erin gaat geloven maar er zijn 0 feiten. Geloof niet in god want een man in de wolken bestaat niet geloof in wetenschap dat is gebaseerd op feiten niet op verhalen
@Jake345
Prima als jij niet gelooft, maar je moet wel accepteren dat anderen dat wel doen. Het is niet heel respectvol om op te roepen om je geloof in de prullenbak te gooien.
Beste iedereen,
Ik heb dit gelezen en ben best wel geschrokken er zijn ook heel veel die niet geloven en heel veel wel (gelukkig) ik geloof ook ik ben christelijk ik kerk in de gereformeerde gemeente.. ik vind het echt heel fijn! Wat helpt als je in een dip zit: bidden!!!
Het beste maar jullie allemaal he!
Liefs Emma000
- Geloof je, en zoja, waarin? Ik geloof in Jezus en dat hij mijn God is en ook mijn redder en mijn beste vriend.
- Waarom geloof je (niet)? Ik heb meerdere malen momenten gehad waarin ik duidelijk bewijs kreeg van Gods bestaan. Op een zomerkamp waren we een liedje aan het zingen voor God en ineens kreeg ik een droom. Hierin gebeurde sommige dingen die we in het liedje zongen. De tekst zegt bijvoorbeeld: Bergen buigen neer. En ik zag letterlijk bergen buigen! Toen zongen we: De zee verheft haar stem. En ik zag een ruige zee met daarin een rots en op die rots stond Jezus al kon ik zijn gezicht niet zien. Ondanks dat ik zijn gezicht niet zag wist ik dat het Jezus was en in mijn droom rende ik op hem af en gaf hem een knuffel. Toen was de droom voorbij en begon ik ineens super hard te huilen, omdat de droom enorme emoties en een gevoel van liefde achterliet. Verder ben ik op de basisschool gepest en ik bad toen op een avond dat dat pesten zou stoppen. Nou was het pesten niet volledig gestopt, maar de persoon die mij het meeste pestte ging voor een jaar weg bij onze school, omdat hij tijdelijk ergens anders naar school zou gaan. Verder waren er ook andere momenten en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik Jezus’ bestaan niet meer kon negeren!
- Leeftijd? 15 jaartjes oud
voor gelovigen:
- Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Ja wel af en toe en ik denk dat dat normaal is in onze zoektocht naar Jezus en wie hij is.
- Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Ik heb me wel af en toe afgevraagd of er wel echt een God is, maar ik kwam eigenlijk altijd tot de conclusie dat Jezus bestaat.
- Zie je nadelen aan je geloof? Natuurlijk kan het vervelend zijn dat je je soms aan regels moet houden, maar dat moeten we allemaal. Vergelijk het met de wetten van de Nederland. Sommige wetten kunnen vervelend zijn of moeilijk, maar ze zijn er om Nederland veiliger of een betere plek te maken. Zo is het ook met Gods wet. Gods wet is er om ervoor te zorgen dat we aardiger zijn naar elkaar, maar ook naar ons zelf en naar God.
voor niet-gelovigen:
- Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
- Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
- Zie je nadelen aan niet geloven?