Skip to main content
Vraag

Therian, hoe tegen ouders zeggen?

• March 21, 2025
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Ik ben dus een therian en mijn theriotype is een vos. Alleen ik weet niet hoe ik het moet zeggen tegen mijn ouders. Hebben jullie misschien tips of tops? Groetjes Nino (therian naam):3

3 reacties

Forum|alt.badge.img

Hoi nino ik ben zelf geen therian dus daar kan ik niks overzeggen maar ik hoop je succes en dat je ouders je accepteren hoe je wilt zijn

groetjes hoihoihoi14

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@ace_therian! Het kan best spannend zijn om zoiets persoonlijks te delen met je ouders. Mijn tip is om het rustig en eerlijk te vertellen wanneer jullie even samen zijn, zonder afleiding. Misschien kun je eerst uitleggen wat een therian precies is en wat het voor jou betekent, zodat ze het beter begrijpen.

Je zou kunnen zeggen iets als: “Hey, ik wil iets met jullie delen wat voor mij belangrijk is. Ik voel me als een therian, wat betekent dat ik me soms erg verbonden voel met een vos, mijn theriotype. Dit is een deel van wie ik ben.”

Je kunt ook vragen of ze vragen hebben, zo blijft het gesprek open en kunnen ze je beter steunen. Soms helpt het ook om wat informatie of filmpjes te laten zien zodat ze het beter begrijpen.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1

Hey hey. Ik ben ook een Therian. Mijn ouders supporten het niet en weten niet direct wat het is. Zeg gewoon dat je van cossplay houd. Dat hielp voor mij, cossplay is gewoon verkleden als een caracter dus bijvoorbeeld ook als een vos. Verder kan je qaudrobigs op je kamer doen of buiten. Ik zou je er niet te veel zorgen over maken. Het is echt simpeler dan je denkt 

Liefs Eva🤗