Skip to main content
Vraag

the passion wie kijkt dat ook

• April 2, 2026
  • 9 reacties
  • 90 Bekeken

NN15000
Forum|alt.badge.img+10

The passion wie kijkt dat ook en wat vind  of wat vond je er van 

9 reacties

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • April 2, 2026

Hoi hoi, dat is vandaag toch weer? Ik had geen tijd om het dit jaar te kijken, dus ik ga het zeker terug kijken 

Groetjes Lupus 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • April 4, 2026

Ja was donderdag .

Vond Roxeanne Hazes (maria )en Milan van Waardenburg(jezus)wel goed 

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • April 5, 2026

Ik ken het niet. Kijk eig alleen Netflix en geen live etc.

Liefs ♥︎

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 5, 2026

Hey, ik vond het wel mooi. Knap gezongen ook. En de locatie Dwingeloo vond ik leuk want daar ben ik met de scouting wel eens geweest met een landelijk kamp.  Leuk om bekende plekjes te zien xD

En het verhaal zelf vind ik ook wel indrukwekkend. Het paasverhaal van oorsprong in de bijbel vind ik best wel gruwelijk , zielig en wreed. Maar de boodschap is denk ik wel goed, al geloof ik niet. 

😘Tover

(P.S. het is niet mijn woonplaats hoor KT, er zit in Dwingeloo een bekend kampeerterrein van Scouting. Komen ze uit heel Europa naartoe.)

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 5, 2026

Jaa kijk het ook elk jaar. Wel leuk hoe ze zo'n oud verhaal naar de tegenwoordige tijd proberen te trekken. Ik ken het bijbelverhaal erg goed omdat ik ermee ben opgegroeid/opgevoed. Maar wel leuk hoe ze het moderner maken. Maar toch sommige dingen die je dan mist die in de bijbel wel verteld worden. Jezus werd gekruisigd met twee andere misdadigers deze spotten ook met Jezus terwijl hun ook gekruisigd zijn. Maar één van hen komt tot inkeer en zegt tegen de andere misdadiger:  a"Wij zijn terecht veroordeeld tot deze straf maar deze man is onschuldig. HEER wilt U aan mij denken als u koning bent in de hemel?" Waarop Jezus antwoordt:"Heden zult u met Mij in het paradijs zijn." Dat vind ik zo mooi. Maar het is wel een erg indrukwekkend verhaal en met Pasen vieren we de opstanding van Jezus uit de dood. Hij is gestorven voor onze zonde! En opgewekt uit de doden dat wij door HEM bij God kunnen komen. Hier ben ik mee opgevoed maar ik geloof dit ook echt.

Seashell 😘

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • April 6, 2026

Toevallig gekeken omdat mijn ouders ernaar keken.
Ben zelf niet meer gelovig maar was wel leuk om te zien.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 6, 2026

We luisteren elk jaar met het gezin naar de Matthäus- Passion van Bach, hoewel we absoluut niet gelovig zijn.  Het verhaal van verdriet en wanhoop en pijn spreekt iedereen aan en grijpt mij steeds meer naar de keel. 
The Passion is kitscherige sentimentaliteit.  Goed gemaakt, dat wel, maar losse oppervlakkigheid.  

Forum|alt.badge.img+1

Ja was super leuk .

Maar had weinig verwacht van roxanne hazes  maar die vond ik super goed zingen.

Het was leuk gemaakt maar hoop de volgende keer wel dat het in een stad is want dan zie je meer van die plaats nu te weinig vind ik 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 16, 2026

Ja was super mooi heb me echt verast aan roxanne hazes die zong super mooi