Hoi allemaal!
Ik wil vandaag even wat over mijn religie kwijt en waarom ik misschien atheist/agnost wil zijn, het is ook een vervolg op een reactie onder de topic '’Geloven jullie in God'’.
Ook zou ik graag jullie mening willen over religie/Christendom!
Ik ben dus 14 en ik ben al heel mijn leven Christelijk (protestant) opgevoed, vrijwel heel mijn famillie is Christelijk en wij gaan ook elke zondag naar de kerk en bidden elke dag. Dat is goed gegaan heel mijn leven, tot nu.
De afgelopen tijd begin ik steeds meer te twijfelen in het Christendom en religie in het algemeen, het word voor mij gewoon steeds moeilijker om te beseffen dat er een God is, ik begrijp het gewoon niet en ik wil niet zomaar dingen aannemen dat ik niet begrijp. Ik begin vragen te krijgen zoals: '’Waarom kan God de duivel niet doden?'’, '’Waarom moet God alles zo ingewikkeld maken?'’ Door deze vragen begin ik steeds meer te twijfelen.
Nu weet ik niet of ik het Christendom wil verlaten, want wat als het nou echt zo is? Gaat God mij dan nooit meer helpen? Ook zou ik de eerste in mijn famillie zijn die het Christendom zou verlaten en ik denk niet eens dat mijn ouders het gaan accepteren.
Ik zou graag jullie mening willen hebben over religie en misschien advies wat ik nu het beste kan doen.
Groetjes