Skip to main content

Problemen met christelijk willen worden

• July 18, 2026
  • 0 reacties
  • 7 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik ben een 13-jarige jongen en ik ben recent begonnen met de Bijbel lezen. Ik ben areligieus en theïstisch, dat klinkt best moeilijk maar eigenlijk betekent het gewoon: “Ik geloof dat er wel iets is (een hogere macht) maar ik ben niet deel van een geloof en aanbid geen enkele hogere macht”. De Bijbel heeft me vanaf het begin al veel overtuigd, ik ben begonnen bij Markus (een best wel snel boek over Jezus en zijn leven met veel actie erin), toen heb ik Johannes gelezen en ik ben nu bij Genesis, ondertussen heb ik Jona ook uitgelezen (over de profeet Jona die is opgeslokt door een walvis omdat hij niet gehoorzaam was). Ik wil nu tot Deuteronomium lezen en dan wil ik een besluit maken of ik christelijk kan worden, de Anglicaanse denominatie om precies te zijn omdat die mij het beste klinkt.

Ik woon echter in een atheïstisch gezin en ik twijfel of mijn ouders me naar de kerk zullen laten gaan of mij toestemming geven om mezelf te dopen. Zelf heb ik liever dat ik een paar maanden christelijk word om het uit te testen en dat ik dan bewijs kan leveren dat het niet alleen maar een fase is. Maar ik vind het toch lustig. Hebben jullie advies?