Skip to main content
Vraag

Paranormale & Horror Vragenlijst

• October 6, 2025
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Op verzoek van ​@DnDlover, heb ik een paranormale / horror vragenlijst op gesteld. Hopelijk vinden jullie h'm leuk!

xx liefs Wolf 🐺

1. Heb je ooit het gevoel gehad dat iemand naar je keek terwijl je alleen was? Wat deed je toen?

2. Als je één keer contact kon leggen met een geest, wie zou je oproepen, en waarom?

3. Zou je een ouijabord gebruiken als je wist dat het écht werkte?

4. Wat denk je dat geesten willen van de levenden?

5. Heb je ooit een plek bezocht die “verkeerd” voelde? Beschrijf dat gevoel.

6. Je hoort midden in de nacht voetstappen op de trap,  blijf je in bed of ga je kijken?

7. Stel je moet één nacht doorbrengen in een verlaten psychiatrisch ziekenhuis. Wat neem je mee om jezelf te beschermen?

8. Als je je grootste angst moest onder ogen zien om iemand te redden, zou je het doen?

9. Je kunt een vloek uitspreken die iemand voor altijd achtervolgt, gebruik je die kracht?

10. Zou je liever een huis delen met een geest of met iemand die langzaam gek wordt?

11. Denk je dat sommige mensen aantrekkingskracht hebben op het paranormale?

12. Als je een zesde zintuig had, welke gave zou je willen: doden horen, geesten zien of gedachten lezen?

13. Geloof je dat dromen boodschappen kunnen bevatten van iets... buiten ons begrip?

14. Stel dat spiegels werkelijk portalen zijn, wat denk je dat er aan de andere kant leeft?

15. Wat zou je doen als je een foto maakte en er iemand op stond die er niet was?

16. Wat denk je dat er met je bewustzijn gebeurt vlak ná je dood?

17. Als je kon weten wanneer en hoe je doodgaat, zou je het willen weten?

18. Wat als er in elk huis één kamer is waar tijd stilstaat, waar zou die kamer bij jou zijn?

19. Zou je liever eeuwig leven of een vredige dood sterven met de garantie dat er iets ná is?

20. Als je eigen geest na de dood bleef rondwaren, waar zou je dan blijven hangen?

3 reacties

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 6, 2025

Hallo wolf, 

Thx voor het verzoek te accepteren.

1. Heb je ooit het gevoel gehad dat iemand naar je keek terwijl je alleen was? Wat deed je toen? Ik had dat erg veel in mijn jeugd en zag zelfs een keer sprekende gezichten in mijn gordijen, meestal deed ik dan de deken over mij heen

2. Als je één keer contact kon leggen met een geest, wie zou je oproepen, en waarom? Ik denk niet dat ik een specifiek persoon zou oproepen, maar wel iemand. Gewoon vragen wat er na de dood is, welk jaar hij of zij is gestorven en dat soort dingen

3. Zou je een ouijabord gebruiken als je wist dat het écht werkte? JA

4. Wat denk je dat geesten willen van de levenden? Niks, misschien hebben sommige nog een doel. Het feit dat er niet veel paranormale dingen gebeuren zegt dat al wel, en tuurlijk zitten er wel een paar plaaggeesten bij.

5. Heb je ooit een plek bezocht die “verkeerd” voelde? Beschrijf dat gevoel. Ik ben ooit in een verlaten gebouw geweest, en dat voelde een beetje verkeerd, of van die oude bunkers. Maar de thrill maakt het mooi en later wil ik nog veel meer van dit soort dingen bezoeken.

6. Je hoort midden in de nacht voetstappen op de trap,  blijf je in bed of ga je kijken? Ik heb dit letterlijk gehad ooit. Ik bleef in bed. 

7. Stel je moet één nacht doorbrengen in een verlaten psychiatrisch ziekenhuis. Wat neem je mee om jezelf te beschermen? Een zaklamp, renschoenen, geen wapen (die kan het geest ook gebruiken), en wat proviand en vrienden

8. Als je je grootste angst moest onder ogen zien om iemand te redden, zou je het doen? Deze vraag spreekt zich een beetje tegen voor mij. Mijn grootste angst is het verlies van dierbaren. En als ik om een dierbare te redden een andere dierbare moet sterven heeft het niet heel veel nut.

9. Je kunt een vloek uitspreken die iemand voor altijd achtervolgt, gebruik je die kracht? Ik zou hem bewaren voor als ik iemand tegenkom die het echt verdient, niet alleen volgens mij , maar volgens velen.

10. Zou je liever een huis delen met een geest of met iemand die langzaam gek wordt? Geest, he might be chill

11. Denk je dat sommige mensen aantrekkingskracht hebben op het paranormale? Ja, ik denk dat iedereen wel een paranormale gave heeft. Inplaats die van mij (of ik heb gewoon waanbeelden), maar 2 keren geleden dat ik me zonder reden in een dip voelde stierf mijn opa, en laatst voelde ik me weer kut zonder reden, en raad eens. Yep, dierbare overleden.

12. Als je een zesde zintuig had, welke gave zou je willen: doden horen, geesten zien of gedachten lezen? Geesten zien, het zijn allemaal vloeken, maar deze de minste.

13. Geloof je dat dromen boodschappen kunnen bevatten van iets... buiten ons begrip? Ja, maar ik herriner mijn dromen nooit.

14. Stel dat spiegels werkelijk portalen zijn, wat denk je dat er aan de andere kant leeft? Een parrallel universum

15. Wat zou je doen als je een foto maakte en er iemand op stond die er niet was? 1. Tweaken, 2. Weggaan, 3. Nieuwsgierig worden en het toch gaan proberen uit te zoeken.

16. Wat denk je dat er met je bewustzijn gebeurt vlak ná je dood? Het is bewezen dat je leven wel echt voor je ogen flitst, dus dat

17. Als je kon weten wanneer en hoe je doodgaat, zou je het willen weten? Nee, zeker niet

18. Wat als er in elk huis één kamer is waar tijd stilstaat, waar zou die kamer bij jou zijn? Waarschijnlijk de boiler room

19. Zou je liever eeuwig leven of een vredige dood sterven met de garantie dat er iets ná is? Dood, al zou het geen garantie hebben. Eeuwig leven is een vloek

20. Als je eigen geest na de dood bleef rondwaren, waar zou je dan blijven hangen? Of bij vrienden en familie, of in de bieb van mijn stad, daar is genoeg te doen en kijken.

Erg leuke vragenlijst Wolf. 10/10. Wat zijn eigenlijk jouw antwoorden hierop als ik vragen mag?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 6, 2025

Erg leuke vragenlijst Wolf. 10/10. Wat zijn eigenlijk jouw antwoorden hierop als ik vragen mag?

Zekers, dit zijn mijn antwoorden

xx liefs Wolf 🐺

1. Heb je ooit het gevoel gehad dat iemand naar je keek terwijl je alleen was? Wat deed je toen? Ja, meerdere keren. Vooral ‘s avonds laat achter mijn laptop. Dan krijg je zo’n koude rilling langs je rug. Ik zet altijd meteen muziek aan of doe het licht feller, geluid en licht maken het minder stil, minder “open” voor dat gevoel.
  2. Als je één keer contact kon leggen met een geest, wie zou je oproepen, en waarom? Ik zou Nikola Tesla oproepen. Niet alleen om te vragen naar al zijn ongepubliceerde ideeën, maar ook omdat hij een soort tragische, briljante geest had. Ik denk dat hij het interessant zou vinden om te zien hoe de wereld is geworden.
  3. Zou je een ouijabord gebruiken als je wist dat het écht werkte? Ja, maar met regels. Nooit alleen, altijd met respect, en ik zou nooit persoonlijke dingen vragen. Meer als: “Wie ben je?” en “Wat wil je kwijt?”
  4. Wat denk je dat geesten willen van de levenden? Herinnerd worden. Niet per se wraak of hulp, maar gewoon niet vergeten worden, dat er iemand is die hun bestaan erkent.
  5. Heb je ooit een plek bezocht die “verkeerd” voelde? Beschrijf dat gevoel. Ja, een verlaten huisje in het bos. Het voelde alsof de lucht zwaarder werd zodra je binnenstapte. Alles was stil, maar niet rustig. Alsof er iets keek en wachtte tot je wegging.
  6. Je hoort midden in de nacht voetstappen op de trap, blijf je in bed of ga je kijken? Eerst stil liggen en luisteren, proberen te rationaliseren. Dan zachtjes mijn telefoon pakken, geluidloos filmen/luisteren, en misschien toch een blik werpen, maar nooit zomaar roekeloos uit bed stappen.
  7. Stel je moet één nacht doorbrengen in een verlaten psychiatrisch ziekenhuis. Wat neem je mee om jezelf te beschermen? Een sterke zaklamp, reservebatterijen, een dikke slaapzak (omdat kou je breekt), een mes als ultiem noodmiddel, en een klein ritueel/amulet voor de moraal.
  8. Als je je grootste angst moest onder ogen zien om iemand te redden, zou je het doen? Ja. Angst voelt groot, maar als het om iemand gaat die je lief is, wordt die angst klein genoeg om doorheen te lopen.
  9. Je kunt een vloek uitspreken die iemand voor altijd achtervolgt, gebruik je die kracht? Alleen als het iemand is die opzettelijk anderen kapotmaakt en nooit stopt. En dan nog zou ik liever kiezen voor een “spiegelvloek”: dat ze alleen hun eigen daden voelen.
  10. Zou je liever een huis delen met een geest of met iemand die langzaam gek wordt? Een geest. Die kun je negeren, respecteren, misschien zelfs begrijpen. Iemand die langzaam gek wordt is onvoorspelbaar en gevaarlijk.
  11. Denk je dat sommige mensen aantrekkingskracht hebben op het paranormale? Ja. Sommige mensen zijn gevoeliger voor energie, net zoals anderen gevoeliger zijn voor muziek of kunst.
  12. Als je een zesde zintuig had, welke gave zou je willen: doden horen, geesten zien of gedachten lezen? Geesten zien. Dan weet je tenminste waar je mee praat. Gedachten lezen is een nachtmerrie en doden horen lijkt me nooit uit te zetten.
  13. Geloof je dat dromen boodschappen kunnen bevatten van iets... buiten ons begrip? Ja. Dromen zijn een plek waar ons brein en misschien iets anders elkaar raken. Soms voelt een droom meer als een herinnering aan iets dat niet gebeurd is.
  14. Stel dat spiegels werkelijk portalen zijn, wat denk je dat er aan de andere kant leeft Wezens die op ons lijken maar niet precies menselijk zijn. Alsof je schaduw en je ziel samen een tweede versie vormen die daar woont.
  15. Wat zou je doen als je een foto maakte en er iemand op stond die er niet was? Eerst paniek. Dan checken of het niet een reflectie of fout was. Dan langzaam accepteren dat er misschien iets meekijkt.
  16. Wat denk je dat er met je bewustzijn gebeurt vlak ná je dood? Ik denk dat het loskomt als een soort vonk. Misschien gaat het ergens heen, misschien lost het op, maar dat moment is denk ik zacht en vreemd helder.
  17. Als je kon weten wanneer en hoe je doodgaat, zou je het willen weten? Nee. Het zou elke dag kleuren. Ik wil de verrassing houden.
  18. Wat als er in elk huis één kamer is waar tijd stilstaat, waar zou die kamer bij jou zijn? In de kast van mijn jeugd. Het idee dat je daar nog steeds kind kan zijn terwijl de wereld doorgaat.
  19. Zou je liever eeuwig leven of een vredige dood sterven met de garantie dat er iets ná is? Een vredige dood. Eeuwig leven lijkt op een vloek als je alles en iedereen ziet verdwijnen.
  20. Als je eigen geest na de dood bleef rondwaren, waar zou je dan blijven hangen? In een bibliotheek, denk ik. Tussen de boeken, waar mensen fluisteren en denken. Daar kan je zacht aanwezig zijn zonder te storen.

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 8, 2025
  1. Heb je ooit het gevoel gehad dat iemand naar je keek terwijl je alleen was? Wat deed je toen? Ja, daar heb ik vaak last van. Heb een keertje in een psychose gezeten waar ik dacht dat er een hitman achter me zat. Ik ga gewoon veel piekeren als ik dat voel. 

2. Als je één keer contact kon leggen met een geest, wie zou je oproepen, en waarom? Mijn oma, ze was erg ziek toen ze overleed, dus heb ik haar een paar jaar niet gezien voordat ze overleed. Ik wil haar over alles vertellen 

3. Zou je een ouijabord gebruiken als je wist dat het écht werkte? Ja denk het wel, als ik het antwoord niet leuk vind klap ik dat bord net zo makkelijk weer dicht 

4. Wat denk je dat geesten willen van de levenden? Ik denk rust, of bevrijding. Dat ik waarom ik een levende zou lastig vallen. 

5. Heb je ooit een plek bezocht die “verkeerd” voelde? Beschrijf dat gevoel. School 

6. Je hoort midden in de nacht voetstappen op de trap,  blijf je in bed of ga je kijken? Ik ga me diep onder de dekens verstoppen en doe de deur opslot. Pak er nog een fles deo bij als wapen. 

7. Stel je moet één nacht doorbrengen in een verlaten psychiatrisch ziekenhuis. Wat neem je mee om jezelf te beschermen? Ik heb niks tegen mensen in de psychiatrie, maar voor het geval dat neem in wel een honkbalknuppel mee

8. Als je je grootste angst moest onder ogen zien om iemand te redden, zou je het doen? Nee, want dan zijn we beide dood

9. Je kunt een vloek uitspreken die iemand voor altijd achtervolgt, gebruik je die kracht? Ja, en dan hoop ik dat die persoon gewoon weet dat ik het heb gedaan. 

10. Zou je liever een huis delen met een geest of met iemand die langzaam gek wordt? Als de geest een beetje chill is doe ik de geest

11. Denk je dat sommige mensen aantrekkingskracht hebben op het paranormale? ik heb die connectie nog nooit gevoeld, dus het voelt lullig om te zeggen van niet. Maar ik zeg niet dat ik er heilig van overtuigd ben

12. Als je een zesde zintuig had, welke gave zou je willen: doden horen, geesten zien of gedachten lezen? Geesten zien

13. Geloof je dat dromen boodschappen kunnen bevatten van iets... buiten ons begrip? Nou nee, want als dromen iets beteken zou ik op mn 9de met een oude man getrouwt zijn. Ik denk dat dromen wel je angsten en zorgen kunnen reflecteren.

14. Stel dat spiegels werkelijk portalen zijn, wat denk je dat er aan de andere kant leeft? Heel veel kleuren

15. Wat zou je doen als je een foto maakte en er iemand op stond die er niet was? Heel panisch om me heen kijken, en daarna gaan slapen want ik zou denken dat ik het me hallucineerde

16. Wat denk je dat er met je bewustzijn gebeurt vlak ná je dood? Dat je misschien nog wel kan Nadenken voor een minuutje of twee en dat je daarna gewoon uitschakelt en niet bestaat. 

17. Als je kon weten wanneer en hoe je doodgaat, zou je het willen weten?  Ik denk het wel, zodat ik weet of het het nog waard om veel moeite in mijn toekomst te steken, of nu gewoon lui en comfy door de dagen heen te gaan. 

18. Wat als er in elk huis één kamer is waar tijd stilstaat, waar zou die kamer bij jou zijn? In mijn eigen kamer, ongeacht van wat er gebeurt, mijn kamer blijft altijd de plek waar ik naartoe ga om neer te ploffen.

19. Zou je liever eeuwig leven of een vredige dood sterven met de garantie dat er iets ná is? Ik denk dat als ik in beide scenario's door moet blijven gaan, dat ik dood ga. Want als er iets daarna is kan ik een paar jaartjes wachten op de rest. Inplaats van dat ik kort heb met iedereen, en daarna niemand meer heb. 

20. Als je eigen geest na de dood bleef rondwaren, waar zou je dan blijven hangen? Ik denk mijn moeder, of mijn school