Skip to main content

ik weet niet eens waar te beginnen. na dat hele gebeuren met rutte die de Navo toe spreekt ik kan dit niet meer aan ik ben zo bang voor oorlog ik wil het niet en niet gebombardeerd worden ik wil niemand verliezen of leven in angst ik weet niet of ik dit nog aan kan en ik ben bang en ik weet niet wat te doen. Help iemand stel me gerust ik ben zo bang en ik kijk tig keer op het nieuws het is gewoon niet oke.. iemand alsjeblieft

Hey! Maak je geen zorgen! Kijk: 

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2548207-wat-bedoelde-rutte-met-zijn-toespraak-over-oorlog

Je hoeft niet bang te zijn, het is wel goed dat we spullen thuis hebben voor als er een keer stroom uitvalt en dat soort dingen. Dat is eigenlijk altijd wel verstandig denk ik. Zulke dingen kunnen ook gebeuren zonder dat iemand dat met opzet doet. Maar er komt geen oorlog met tanks en soldaten op straat in ons land hoor. Als we goed voorbereid zijn is dat juist minder mogelijk. Niet bang zijn! 😘

Liefs Tover xxx

Hey! Hoef niet zorgen te maken media schrijft vaak nieuws over oorlog met Rusland alsof er zometeen oorlog begint en dat doen ze zodat meer mensen hun nieuws lezen/kijken.

Er is echt heel heel klein risico dat Rusland nu NATO invalt, maar je kan nooit zeggen nooit en als dat zo zou zijn dan zou het zeker nog tenminste nog paar maanden duren totdat de Rusland klaar voor zou zijn.

Er is wel best wel grote kans op hackers attack op EU landen en het is al paar keer gebeurt en gebeurt met regelmatig alleen waren het nog niet zo hele grote attacks.

Conclusie: Je moet zich helemaal geen zorgen maken over dat en mijn tip is als je bang bent voor oorlogen enz. om niet te veel of helemaal niet lezen/kijken nieuws die over oorlog gaat.

Ik snap echt dat je je nu super bang voelt, het is allemaal best eng. Het is oké om je zo te voelen. Probeer even niet te veel naar het nieuws te kijken en doe iets wat je afleidt, bijvoorbeeld met vrienden praten of iets leuks doen. Het komt goed, je bent niet de enige die zich zo voelt. Neem gewoon even de tijd om rustig te worden!

ik weet niet eens waar te beginnen. na dat hele gebeuren met rutte die de Navo toe spreekt ik kan dit niet meer aan ik ben zo bang voor oorlog ik wil het niet en niet gebombardeerd worden ik wil niemand verliezen of leven in angst ik weet niet of ik dit nog aan kan en ik ben bang en ik weet niet wat te doen. Help iemand stel me gerust ik ben zo bang en ik kijk tig keer op het nieuws het is gewoon niet oke.. iemand alsjeblieft

De media maakt nu eenmaal iedereen bang. Er is niks aan hand. Ze roepen nu al 50 jaar + dat er oorlog komt

Reageer