Skip to main content

hey. ik ben een meid die ongelovig is maar mijn famillie is streng moslim, moet ook hoofddoek dragen etc. wat ik maar doe, ik kan er niet in geloven. ik ben bang, als ik het vertel komt mijn leven in een hel. ik heb laatste tijden veel ruzies over dat ik later een kunstenaar wil worden. ik word geslagen er voor. ik weet dat ze mij niet gaan respecteren als ik het zeg, ze kijken zelfs niet naar mijn gezicht. wat moet ik doen? trouwens, ik ben ook biseksueel.

Hoi, top dat je je eigen weg kiest ten eerste! Dit is natuurlijk een vervelend probleem, zeker dat je ook nog geslagen wordt. Dat mag al niet wettelijk, trouwens. Maar misschien heb je iets aan deze info, er staat een kopje bij met instellingen waar je hulp kunt krijgen. 

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/160401-als-moslima-uit-de-kast.html

Ik hoop dat dit je iets op weg helpt. Veel sterkte en succes! 

Groetjes liefs Tartan X 


Hoi @anoniee ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 


Hoi, 

Hoe oud ben je? Ik heb ook een vriendin de hetzelfde probleem had. Onder 18  is hoofddoek niet verplicht. Zij is toen naar haar oom gegaan en toen is het gestopt.

Sterkte


@IamAnoniem in Islam is er geen vaste leeftijd voor het dragen van de hoofddoek. Plichten in Islam zijn pas echt bindend zodra je volwassen bent. Dit is in Islam zodra je de puberteit bereikt. De meerderheid van de gevallen betekent dat dus wel onder de 18. Hoop dat deze info. de misopvatting heeft opgehelderd!

Liefs

Salam


Reageer