Skip to main content

Nieuwe stap

• January 27, 2026
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Lynn2012
Forum|alt.badge.img

Heyy, 

Ik heb gister een gesprek gehad via chat met veilig thuis, en nu moet ik van een vriendin morgen een gesprek aan met mijn mentor. Ik ga het ook doen maar ben erg zenuwachtig. Eigenlijk zou ik vrijdag een gesprek hebben met de maatschappelijk werker op school maar dat gaat toch niet door. Ik weet niet precies wat ik moet gaan zeggen en ben eigenlijk nu nog zenuwachtiger elke dag, en doe nu nog meer aan sh.. (Deel tekst verwijderd door de KT i.v.m. forumregel 6). het voelt gwn best fijn om m'n gedachte ff op iets anders te hebben. ik wil gwn niks meer, niet meer naar m'n pa, niet naar school, niet meer leven. ik heb misschien hulp nodig maar heb er geen vertrouwen meer in. heb eergisteren met 113 ook al geappt, die heeft mij eigenlijk ook overgehaald. ben ook gwn bang dat als ik het ga zeggen alles wat er gaande is dat ze mijn zusjes en broertje bij elkaar weg gaan halen, maar ze hebben elkaar gwn nodig. 

(Tekst verwijderd door de KT i.v.m. forumregel 6)

-Lynn-

4 reacties

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 27, 2026

Beste ​@Lynn2012,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon) 

Lynn2012
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 27, 2026

(Onnodige quote verwijderd door de KT)

Bedankt voor de tips. Eerst morgen maar overleven en dan door kijken.

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 27, 2026

hi ​@Lynn2012  zou ik mogen vragen hoe het nu met je gaat?💗

Lynn2012
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 17, 2026

@vie Hey, het gaat nu.. gister een heel gesprek gehad met veel mensen, en nu krijg ik hulp van allemaal organisaties. Ik vind het zelf nog een beetje onduidelijk. Bedankt❤️