Skip to main content

Dus ik ben een turske kind met een moslim familie enige ding is dat ik atheist ben maar ik heb ze nog niet verteld. Al mijn hele leven geloofde ik eerlijk niet in de islam, ik deed gewoon mee on mijn ouders blij te maken. En ik was ook niet perce moslim opgevoed ik ga nooit naar moskee, ik ga nooit bidden en ik hen de quran niet eens gelezen. Dus mijn vraag ik hoe kan ik het aan mijn familie vertellen? Mijn vader zou well chill met het zijn maar ik twijfel met de rest.

Heyy Ik heb weet dit zelf ook niet zo goed  maar ik denk dat als je het mischien bijvoorbeeld je vader eerst verteld en vragen aan je vader hoe je het op de beste manier andere personen kan vertellen En natuurlijk moet je gewoon blijven geloven wat jij zelf gelooft en dan weet ik wel zeker dat alles goed komt:)

( ik heb dit zelf niet meegemaakt dus ik weet ook niet als mijn informatie nuttig is)

Groetjes ….


Hoi, je kunt jezelf nooit dwingen om iets te geloven wat je helemaal niet kúnt geloven.  Als je vader dat prima vind kun je het beste met hem overleggen. Ik snap dat het pijnlijk kan zijn voor anderen maar anders leef je in een soort toneelstukje en dat is ook niet goed. Het gaat er immers om wat jij gelooft en wat jij voor gevoel hebt bij hoe de wereld in elkaar zit. Ik hoop dat je er uit komt en iemand kunt vertrouwen om hier over te praten.

Groetjes liefs Tartan X


@Coolsteguydiejeooithebtgezien 

Hallo! Ik zelf ben een moslim en ik ben ook geboren in een Islamitische familie.  Je zult misschien in mijn kunnen inleven.

Voor 15 jaar lang was ik moslim, omdat mijn familie dat was. Ik geloofde er dus in, omdat mijn familie erin geloofde, maar ik ging ook niet naar de moskee, ging niet bidden, kon de Koran niet lezen. Daarna was er een periode in mijn leven waarin er een einde kwam in het geloven. Ik stopte dus zelfs met het meest simpele stukje van Islam: geloof in Allah. Uiteindelijk kwam er een tijd dat ik bewijzen zag voor Islam als de waarheid en ik begon zelf meer religies te bestuderen. Nu bid ik zelfs 5x dag, lees ik de Koran (vertaling) en blijf ik verder gaan met steeds meer leren. Na 15 jaar moslim (door familie) en 2 jaar atheïst zijn, KOOS ik ervoor om moslim te zijn. Omdat ik het ging bestuderen. 

Mijn advies aan jou is om Islam te gaan studeren. Ik raad de volgende video aan van @MuslimLantern 

'Intelligent Man Examines The Evidences For Islam! Muhammed Ali' 

Hij heeft op de uni gestudeerd dus succes!


Hey, met veel respect voor iedereen maar ik sta toch meer aan de kant van @Tartan14 . Dit kun je niet afdwingen met allemaal boek-wijsheden en zg wetenschap, dit zit in jezelf. Volg je eigen gevoel en je hebt nog je hele (eigen) leven om te ontdekken wat jij zinvol en waarheid vind. 

Liefs, Tover xxx


Ik sluit me 100% aan bij @Tartan14 en @Tover01 Als je denkt dat je familie niet goed gaat reageren hoef je ook niet per se te vertellen. Zeker niet als het verder geen issue is.  Je zou ook kunnen wachten tot je wat minder afhankelijk van ze bent. Wanneer je het huis uit bent bijv.

En ga jezelf zeker niet dwingen/verplicht voelen om iets te geloven waar je niks mee hebt. Daar wordt je alleen maar ongelukkig van.

Ga je ook niet blind staren op de overtuiging van anderen. In elke religie vind je mensen die 100% overtuigd zijn van hun gelijk. Dat zegt dus niks. Volg je gevoel en doe waar jij je goed bij voelt.

Succes

 


Reageer