hoi, ik heb een vriend die trans is, en ik mag daar bijna nooit heen alleen maar omdat hij “raar” is omdat hij trans is. ze vind hem te jong en noemt hem nogsteeds zij/haar en corrigeert me zelfs als ik hem een jongen noem. maar ik ben zelf lesbisch alleen ze weet het niet. mijn vader weet het wel en heeft er geen problemen mee dat mijn vriend transgender is en dat ik lesbisch ben. maar het is heel irritant want mijn moeder zegt heel vaak “wij haten niemand!” totdat iemand 18- en trans is… wat moet ik doen? hij is een van de weinige vrienden die ik nog zie.
Hoi,
Ik begrijp dat je in een moeilijke situatie zit, en ik wil je met liefde aanspreken. Het is belangrijk om te weten dat God ons allemaal liefheeft, maar Hij roept ons ook naar Zijn waarheid. In de Bijbel lezen we dat God ons heeft geschapen naar Zijn beeld, als man en vrouw (Genesis 1:27). Het is niet verkeerd om de liefde van God voor anderen te tonen, maar we moeten ook begrijpen dat sommige keuzes die we maken, zoals het identificeren als transgender of deel uitmaken van de LGBTQ+ gemeenschap, niet in overeenstemming zijn met de weg die God voor ons heeft bedoeld.
In 1 Korinthiërs 6:9-10 zegt de Bijbel duidelijk dat bepaalde gedragingen, zoals homoseksualiteit, niet in lijn zijn met Gods wil voor ons leven. Dit is niet bedoeld als een oordeel, maar als een waarschuwing en een oproep naar een leven in harmonie met God. Jezus zelf kwam naar de aarde om ons te redden en te bevrijden van zonde. Hij roept ons om ons hart en leven aan Hem te geven, zodat we het volle leven kunnen ervaren dat Hij voor ons heeft (Johannes 10:10).
Het is begrijpelijk dat je worstelt met deze situatie, maar ik wil je aanmoedigen om de liefde van Jezus te omarmen. Hij wil je genezen, herstellen en je leiden naar een beter leven dat in Zijn plan past. Soms is de waarheid moeilijk, maar het is de waarheid die ons daadwerkelijk bevrijdt en ons leven ten goede verandert. Jezus zegt in Johannes 14:6: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven."
Ik bid dat je Gods liefde zult ervaren en de kracht zult vinden om Zijn waarheid in je leven toe te passen. Het kan moeilijk zijn, maar wees sterk, want met Jezus is niets onmogelijk. Hij zal je helpen om een leven te leiden dat in lijn is met Zijn plan voor jou.
Hey, dit hebben we al vaker gehad. Zullen we afspreken dat we mensen hier niet de maat gaan nemen met ons eigen geloof en dergelijke? En dus mensen gaan vertellen wat goed voor hun is omdat je zelf in iets gelooft waar totaal geen bewijs voor is? Ik vind het prima dat mensen van alles denken en geloven maar ga alsjeblieft niet anderen dan vertellen dat zij dat ook moeten en hoe ze dan moeten leven. En dat hun innerlijke wezen dus niet deugt vanwege een verzameling boeken van dik 2000 jaar oud. Door mensen geschreven. Iedereen is anders en niemand is gelijk. En als je over liefde en god praat en tegelijkertijd zegt dat hij iemand niet vind deugen slaat dat hele verhaal nergens op. En tenslotte als een god iets niet oke vind moet ie dat zelf laten merken en niet via boeken of mensen die zijn teksten invullen. Ik vind het behoorlijk hoog van de toren om als mens namens een god te praten en anderen te vertellen hoe ze moeten zijn en leven. Het is intussen wel bewezen dat dat niet klopt.
On topic ik vind het super triest dat ouders zo denken. Ze zouden zich er eens in moeten verdiepen en begrip tonen. Iemand is niet voor niets wie die is.
Tover
P.s. ik ga er verder geen discussie over voeren. Dit is mijn mening en ik respecteer anderen.
Hoi hoi
Jammer dat je moeder er zo in staat. Jij doet het in ieder geval goed door er open en liefdevol in te staan. Meer dan je best doen kun je niet. En voor degenen die weer met de bijbel moeten wapperen: Jezus zei ook nadrukkelijk om niet over anderen te oordelen en goed op te passen voor mensen die uit zijn naam gaan profeteren. En alles is ondergeschikt aan de liefde. In mijn kerk worden huwelijken van alle geslachten en samenstelling gewoon liefdevol ingezegend en kijken we niet te veel naar selectieve citaten uit een ver verleden. Als je God als goed beschouwt, vind Hij het echt niet fout wanneer je van een ander houd. Oordelen en in zijn naam mensen terecht wijzen (ook nog op een foute manier) heeft werkelijk niets met Christus of liefdevol geloof te maken. Hoeveel citaten of teksten je ook aanhaalt.
Groetjes liefs Tartan X
Hoi. Ik ben het helemaal eens met
En
Groetjes Tjempie xxx
Beste
Ik deel mijn mening, dat mag toch? Ik wil hiermee niemand afkraken, maar corrigeren. Ik zou jullie namelijk graag in de hemel zien! Maar nu ben ik even klaar met mijn liefdevolle correctie.
Je zegt dat het bewezen is dat God niet bestaat! Waar is dat bewijs dan? En de Bijbel is inderdaad een verzameling boeken die pakweg 2000 jaar oud is, maar maakt dit het gelijk een onbetrouwbare bron? De stelling van Pythagoras is nog ouder dan de Bijbel, en dat is toch ook gewoon een betrouwbare bron? Beetje hypocriet, naar mijn mening.
In de zin "En als t/m nergens op" heb je het gewoon compleet fout. De persoon is niet slecht, het is de zonde die slecht is!
En wat bedoel je met dat God het zelf moet laten weten? God heeft zichzelf letterlijk in menselijke vorm naar de aarde gestuurd om ons dat te vertellen! En daar is een boek over geschreven! Wil je de naam van het boek? De Bijbel (het Nieuwe Testament, om specifiek te zijn). Dus jij gelooft ook het nieuws niet? Dat is namelijk ook vaak geschreven door mensen. Wil je er dan per se zelf bij zijn om het te geloven?
En is die laatste zin in je reactie een persoonlijke aanval? Ik heb namelijk nooit gezegd dat ik de OP afkeur en oordeel; ik vertel alleen wat God en de Bijbel erover zeggen.
Kortom, je bent compleet ongeïnformeerd en weet niet waar je het over hebt. Je argumenten vallen om als je tegen iemand met een solide begrip van de Bijbel en het leven ingaat. Je wilt niet verder discussiëren omdat je weet dat dit de waarheid is. De waarheid doet pijn, hè?
Dat is vreemd, waarom zijn jullie ineens stil?
Oh, wacht… omdat de demonen in jullie boos worden door de Heilige Geest in mij.
Hoi. Ik ben het helemaal eens met
En
Groetjes Tjempie xxx
Ik heb nooit namens God gepraat, Ik volg alleen de Bijbel.
Hoi
Groetjes liefs Tartan X
Dat is vreemd, waarom zijn jullie ineens stil?
Oh, wacht… omdat de demonen in jullie boos worden door de Heilige Geest in mij.
Zoals je misschien al hebt gemerkt worden alle berichten gecheckt voordat ze geplaatst worden. Er is niet 24/7 een mod aanwezig dus dat kan soms even duren.
Het is ook heel goed mogelijk dat veel mensen, vooral degene die hier al wat langer zitten, gewoon geen behoefte hebben aan de zoveelste eindeloze discussie met een geloofsfanatiekeling. Je bent namelijk niet de eerste die hier op zo’n toon mensen probeert te bekeren. Je, sorry dat ik het zeg, nogal trollerige en kinderachtige opmerking van hierboven nodigt ook niet echt uit om met je in gesprek te gaan.
Dus ja, doe er mee wat je wilt. Fijne avond verder.
On-topic:
Heel veel succes. Ik hoop ook dat ze bij draait.
Oké ik vind het best als jullie niet meer reageren omdat je niet kunt winnen.
God bless you all
Amen
Kusjes
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.