Skip to main content

Kijken wat jullie allemaal weten over Islam 🙂 Antwoorden volgen snel 😁

  1. Wat is de boodschap van Islam?
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem?
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland?
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam?

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem. 

  1. Wat houdt jihad in?
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam?
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk?
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld?

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man?
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam?
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam?
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme?

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr.

Hopelijk was het een interessante vragenlijst en heb je wat geleerd! 

Kijken wat jullie allemaal weten over Islam 🙂 Antwoorden volgen snel 😁

  1. Wat is de boodschap van Islam? Geen idee 
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem? Boodschapper van God toch?
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland? 50.000?
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam? De zoon van God 

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem. Oke

  1. Wat houdt jihad in? Geen idee 
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam? Ik hoop van wel 
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk? Geen idee 
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld? 350.000? Idk

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol! Bedankt!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man? Geen idee 
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam? De ouders huwelijken hun kinderen uit?
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam? Man?
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme? Geen idee 

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr. Nee wist ik niet!

Hopelijk was het een interessante vragenlijst en heb je wat geleerd!  Zeker! Ik wist niet veel over de Islam dus heb weet wat bijgeleerd:)

Groetjes mij@Anoniemxv 

 


Oei, heb er echt te weinig verstand van om hem in te vullen. Het is ook niet per se m’n interessegebied maar ik ben benieuwd naar de antwoorden.


@tim16 , geen probleem! Ik ben trouwens juist benieuwd naar de antwoorden van mensen die het niet weten. Ik hoorde laatst van iemand dat hij dacht dat Mohammed, vrede zij met hem, de Messias was. Dat was wel grappig 😄 Ik wacht nog even op meer reacties en dan stuur ik de antwoorden! 

@Anoniemxv de antwoorden zullen snel komen, dan kan je resultaat zien😊


Ik wil graag de antwoorden posten, maar ik wacht nog op wat meer antwoorden :)

Hiermee krijgt het topic miss nog een kans😊


het enige dat ik weet is dat moslims in  brussel zuid zeer agressief kunnen zijn.

Niet allemaal maar ik werd wel een paar keer lastig gevallen zonder reden.


@Anonniem , dat is super stom om te horen! Het is zo stom om te horen dat een ienie minie groepje het voor de rest verpest. Jammer, want er zijn heel veel meer goede moslims dan degene die jij tegenkwam. Hopelijk kom je die dan tegen😉

Liefs Salam


  1. Wat is de boodschap van Islam? wereldvrede?
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem?  de heilige profeet die de Koran had gereciteerd ofzo
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland?  1 miljoen?
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam? ook een profeet mr hij s de zoon van God

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem.  zijn allemaal christenen broeder

  1. Wat houdt jihad in? alles geven voor islam
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam? meestal wel
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk? mag niet
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld? 1 miljard

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man? hadj voltooien
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam? gebeurt veel 
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam?  mannelijke christenen?
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme?  geen idee

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr. In Saudi Arabie mogen vrouwen pas sinds 2018 autorijden en stemmen dus heel erg vroeg zijn de meeste moslims niet hoor


@ah89 

Dankjewel voor je antwoorden! Ik zal snel de antwoorden sturen, zodat je het resultaat een beetje kan vergelijken. Overigens kunnen mensen in Saudi-Arabië ook alcohol kopen en naar clubs gaan enzo. Dit is niet volgens Islam toegestaan, maar kan toch in Saudi-Arabië net als in andere landen. Zo zie je dat niet elk land met een moslim meerderheid daadwerkelijk Islamitische regelgeving toepast. Dit kan dus ook gelden voor vrouwenrechten. Overigens was Saudi-Arabië een van de weinige landen die dit implementeerde en het is ook niet eens gebaseerd op de Islamitische wetgeving, dus is het ook heel raar om zoiets te zeggen. 


@Salam De grondwet van Saudi Arabie is letterlijk de Koran en de Sunna (de tradities van profeet mohammed) maar jij hebt wss gelijk aangezien ik geen moslim ben en jij wss wel


@ah89 Dat klopt, ondanks dat het de geboorteplek van de Profeet was, vrede zij met hem, is Saudi-Arabië niet volledig gebaseerd op de Koran noch de Sunnah. Er zijn wel veel wetten die toegepast worden op basis van Islam, maar het autorijd verbod is oa. niet gebaseerd op Islam. Het is zelfs tegen Islam. :)

Salam


Kijken wat jullie allemaal weten over Islam 🙂 Antwoorden volgen snel 😁

  1. Wat is de boodschap van Islam? ~Zorg goed voor anderen en leef op een goede manier
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem? ~De profeet van Allah
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland? ~1,5 miljoen?
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam? ~Ook een profeet van Allah

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem. 

  1. Wat houdt jihad in? ~Die weet ik helaas niet
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam? ~Zeker, ik heb geleerd dat het alleen in sommige culturen niet mag en dat ze islam de schuld geven terwijl vrouwen volgens de islam wel naar school mogen!!
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk? ~Dat mag toch? Als je bijvoorbeeld een gewelddadige partner hebt? Of ongelukkig bent? En je mag geen relaties hebben, er moet een mahram (zo schrijf je dat toch??) Bij je zijn als je iemand van het andere geslacht leert kennen en je leert diegene dan kennen voor een potentiëel huwelijk
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld? ~2,5 miljard?

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man? ~Een goed en zondevrij leven leiden
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam? ~Dit mag niet
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam? ~Atheïstische vrouwen?
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme? ~In islam mag je geen anderen vermoorden. Terrorisme is dus zeker verboden in islam

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr.

Hopelijk was het een interessante vragenlijst en heb je wat geleerd! 

Ik heb zeker wat geleerd, ik ben al lang aan het nadenken om te bekeren tot de islam!! Ik interesseer me zeer in de islam en vind de islam in veel gevallen heel mooi!

 


Oké, het is inmiddels tijd om de vragenlijst zelf in te vullen en jullie de antwoorden te geven :)

Wat leuk @Maraatje , ik ken zelf een paar bekeerlingen en allemaal zeggen zij dat het hun beste keuzen in hun leven was. Ik zal verder bestuderen, want alleen zo kom je erachter of het De Waarheid is 🙂

Kijken wat jullie allemaal weten over Islam 🙂 Antwoorden volgen snel 😁

  1. Wat is de boodschap van Islam? De belangrijkste boodschap is om te getuigen dat er geen god waardig is aanbeden te worden behalve Allah en dat Mohammed, vrede zij met hem, zijn laatste boodschapper is. Dit is het allerbelangrijkste in Islam: getuigenis afleggen aan Allah, Hem erkennen als De Ware God en Zijn laatst gestuurde boodschapper, Mohammed, te erkennen.  
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem? @Maraatje  en@Anoniemxv correct aangaven is Mohammed, vrede zij met hem, een profeet/boodschapper van Allah. De laatste gestuurd door God, wat een heel belangrijk punt is.
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland?@ah89 Kwam het meest dichtbij (1 miljoen) want volgens het CBS zijn de hoeveelheid moslims gelijk aan 6% in 2022. Dat percentage zal met de huidige bevolking bijna 1,1 miljoen moslims zijn (bij 1:17). Uiteraard moet je meenemen dat Islam in de laatste paar jaren, vooral sinds 7 oktober, nog sneller aan het groeien is. 
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam? Jezus, vrede zij met hem, was inderdaad een profeet/boodschapper van Allah. Hij is daarnaast ook eens de Messias, lees Koran 4:171, 5:75 en vele meer, die dus de taak heeft gekregen om de Dajjal (anti-christ in christendom) te doden. Hij is echter GEEN zoon van God,@Anoniemxv . Allah heeft geen zonen, dochters, familieleden etc. (Koran 112:3, waar Allah zegt 'Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt')

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem. 

  1. Wat houdt jihad in? Jihad heeft een negatieve toon gekregen terwijl het een prachtige betekenis en toepassing heeft in Islam. Jihad betekent letterlijk 'struggle'. Je hebt vele vormen van Jihad, zoals Jihade Nafs, waar je 'strugglet' tegen de verlangens van je ziel. Jihad tegen de Shaytan, duivel, waar je de slechte ideeën in je probeert te bedwingen. Ik kan hier beter een uitgebreidere topic voor maken.
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam? Yesss, zeker! Sterker nog, veel mensen weten niet dat de eerste universiteit gesticht is door niemand anders dan een moslima! Ze heette Fatima al-Fihri :) In Islam is het vergaren van een kennis een bevel van God! Het concept dat vrouwen niet naar school mogen gaan komt van cultuur (komt van mensen) NIET van Islam (komt van Allah).
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk? Het is toegestaan en zelfs vrouwen mogen een vorm van scheiding aanvragen. Dit heb je niet in het christendom of jodendom.
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld?  Er zijn schattingen dat er ruim 2 miljard moslims op aarde@Maraatje Was het meest dichtbij!

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man? Dit was achteraf gezien een vage vraag, maar ik bedoelde in de context van het huishouden. De man is verplicht om het huis te voorzien van voedsel, huishoudelijke spullen, geld voor de vrouw, dat alleen van de vrouw is, en meer. De vrouw mag werken, maar dat is een keuze, geen plicht.
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam? Dit is volstrekt verboden!
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam? In Amerika zijn 75% van de bekeerlingen vrouwen en 70% christenen. We kunnen dus gerust concluderen dat vrouwelijke christenen de grootste portie van bekeerlingen zijn! Het was dus een m@Maraatje en@ah89 zijn antwoord :)
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme? Keurt het volledig en concreet af! Het doden van mensen is een van de grootste zondes in Islam! Allah zegt in de Koran dat het doden van 1 mensenleven gelijk is aan het doden van de hele mensheid (en dat het redden van 1 mensenleven gelijk is aan het redden van de hele mensheid, SO naar de doktoren :)) (Koran 5:32)

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr.

Hopelijk was het een interessante vragenlijst en heb je wat geleerd! 

 


Trouwens, nu kan je de resultaten zien ;) @tim16 


Ja, @Maraatje , je schrijft Mahram idd op die manier. Jouw interesse in Islam is terug te zien in jouw antwoorden, bravo👏


@Salam  bedankt voor de antwoorden. Interessant hoor.


Interessant ja @Salam . Leuk dat ik er 1tje goed had

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoi @Salam, dit lijkt mij wel een interresante vragenlijst. Eens kijken of ik wat weet van de Islam.

  1. Wat is de boodschap van Islam? Echt geen idee
  2. Wie was Mohammed, vrede zij met hem? Een persoon die iets te maken heeft met Allah ofzo
  3. Hoeveel moslims zijn er in Nederland Ik denk zo’n 75.000 mensen
  4. Wie is Jezus, vrede zij met hem,  in Islam? Jezus heeft toch niks te maken met de Islam. Jezus is de zoon van God van het Christendom.

Wist je dat Adam, Jezus, Abraham, Ishaak, vrede zij met allen,  moslims zijn? Een moslim is een persoon die zich onderwerpt aan de wil van Allah.  Moslims geloven dat Islam (onderwerping, aan de wil van Allah) er sinds Adam was, vrede zij met hem. 

  1. Wat houdt jihad in? Dat je 1x in je leven naar Mekka gaat naar een bepaald gebouw?
  2. Mogen vrouwen naar school in Islam? Ik neem aan van wel
  3. Wat zegt Islam over scheiden in huwelijk? Je mag niet scheiden denk ik.
  4. Hoeveel moslims zijn er op de wereld? 100 miljoen mensen

Wist je dat in Islam mannen en vrouwen elk soort fysiek contact met elkaar vermijden (geen hand schudden bijv.) ? Zoals je in een juwelierszaak niet elke sieraad met je handen aanraakt, omdat het zeer waardevol is, vermijden mannen contact met vrouwen en visa versa. Dit is omdat vrouwen zeer gewaardeerd worden(👸) en zij op deze manier veiligheid en ruimte krijgen. Misschien heeft een moslim je niet de hand geschud en vroeg je jezelf af waarom, nou nu weet je het, je bent zeer waardevol!

  1. Wat zijn de verplichtingen van een moslim man? Geen idee
  2. Hoe zit het met uithuwelijken in Islam? Ik denk dat dat niet mag
  3. Welk soort mensen (geslacht, religie) bekeert zich het meest tot Islam? Meer mannen
  4. Hoe kijkt Islam naar terrorisme? Ik ben vergeten wat terrorisme is

Wist je dat in Islam vrouwen als eerst rechten kregen tov. alle andere geloofsovertuigingen? Ze mochten erven en  vermogen behouden,  naar de rechtbank gaan voor problemen,  kregen het recht om te scheiden en nog velen meer. Ook hadden ze het recht om hun eigen naam te behouden en niet die van de man te nemen. Dit allemaal in de 7e nChr.

 

Nou ik heb  gekeken bij de antwoorden, ik heb heel wat fout, maar dat had ik ook wel verwacht.

Toch weer iets geleerd vandaag.

Groetjes, Monkeyboy08


@Monkeyboy08, dat is het leuke! Iets nieuws leren :)

@Anoniemxv , maakt niet uit, invullen is al hartstikke leuk! Hihih🙃

Liefs,

Salam

 


Dit is een aanvulling voor hen die de vragenlijst hebben ingevuld, @tim16 , @Monkeyboy08 , @Anoniemxv , @Anonniem , @ah89 en @Maraatje). In de vragenlijst vroeg ik aan jullie wat jihad inhield. In dit topic heb ik veel overgeslagen. Dit kan je hier lezen:

Voor context, jihad is een groot en controversieel begrip. Ik kon het niet in 1 simpele reactie typen, dus heb ik er een topic aan besteed voor mensen die geïnteresseerd zijn. 

Liefs, 

Salam🍉  


Reageer