Skip to main content

hallo

 

ik ben al mijn hele leven een moslim en ik heb nog nooit  getwijfeld over mijn geloof maar een paar weken geleden moest ik een debat doen voor levensbeschouwing waar ik ging debatteren over het bestaan van god. Hierop ging ik onderzoek doen en ik beseften dat ik voor elk argument wat ik had gevonden of had bedacht een tegen argument kon vinden/ bedenken ik deed een week lang onderzoek doen maar ik kon niks vinden daarna ging ik antwoorden zoeken in mijn geloof maar dat zorgden er voor dat ik nog meer vragen kreeg nu zit ik heel erg te twijfelen ik heb hier nog niemand over verteld  ik wil niet met mijn ouder praten want ik weet dat ze me heel veel religieuze les geven en mij gaan verbieden om naar muziek te luisteren en series/films te kijken  ( wat mij heel erg helpt met al mijn gevoelens en gedachten) omdat ze gaan denken dat dat mij beïnvloed. En ik weet zo een 99% dat ze dit ook aan hun religieuze leraar gaan vertellen wat ik niet wil want ik vertrouw hem niet helemaal mijn ouders wel maar ik heb gewoon een vreemd gevoel bij hem. dus hebben jullie enig advies over hoe ik dit moet aanpakken? als jullie nog iets willen weten kunnen jullie het gewoon vragen.

( En er kunnen sperfouten in de tekst ik ben niet zo goed in spelling en grammatica) 

 

Hey! Je zegt dat het moeilijk is om deze vragen te stellen aan je ouders, maar heb je misschien iemand anders waaraan je deze vragen kan stellen? Je kan bijvoorbeeld een medewerker van een moskee aanspreken (een medewerker die je nog nooit hebt ontmoet misschien, zodat hij je niet gaat klikken bij je ouders) of je levensbeschouwing docent en hier een gesprek over voeren. Je kan aan hen je vragen stellen. Anders is het misschien ook goed om met andere niet-gelovige/gelovige te praten, dit kan bijvoorbeeld al een klasgenoot zijn. Je kan aan hem/haar vragen waarom zij wel/niet in god geloven en om wat voor redenen. Als dit wat moeilijk is om uit te voeren (wat ik volledig snap natuurlijk), kan je ook op het internet je vragen 'researchen'. Je krijgt hierdoor misschien antwoorden op je vragen? 😉

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg kan helpen, veel succes nog! 💓


heyy 

 

heel erg bedankt voor je tips ik zal die zeker uitvoeren! en misschien daarna met mijn ouders praten want ik kan dit natuurlijk niet voor altijd verbergen 💓💓


As-salamu alaykum @eliiff 

Twijfel in de religie is niks nieuws en er zijn sinds de Profeet, vrede zij met hem, boeken over te lezen. Wat ik jou zal aanraden is om de Koran te lezen, het beste boek der boeken.  De woorden die je zult lezen, zijn de woorden die God zelf uitsprak. In het Nederlands zal je weliswaar enkel de vertaling ervan lezen, sinds de Koran in het Arabisch neergezonden is, maar je zult dan begrijpen wat Islam echt inhoudt.

Ik had veel twijfels, maar die zijn allemaal weg. Ik weet niet wat voor twijfels je hebt, kan je die vertellen?

Voor video's zal ik je aanraden bij Muslim Lantern. Dat is een Engelse YT kanaal met hele intellectuele video's over Islam. Ik heb een link gestuurd met een van zijn video's, die goed bij jouw situatie zal passen. Ik vrees alleen dat KT het weghaalt, dus hier is de titel zodat je het zelf kan opzoeken: Afghan girl claims muslims are blind followers. 

https://youtu.be/7HhWSHopwFc?si=48qKnqOtTxUOjYk6

Succes, zuster!

Salam


Ik ben iets belangrijks vergeten @eliiff 

De Muslim Lantern streamt 1 dag in het weekend en je kan dus je vragen stellen! Ook kan je hem bereiken via zijn socials voor verder contact. 

Salam


Ik ben iets belangrijks vergeten @eliiff 

De Muslim Lantern streamt 1 dag in het weekend en je kan dus je vragen stellen! Ook kan je hem bereiken via zijn socials voor verder contact. 

Salam

salamu alaykum

heel erg bedankt 💗ik zit het yt chanel te volgen 💗


Reageer