Skip to main content

Ik geloof dat er een god is en orienteer ik als christene en ben voor de rest niet echt bezig er mee maar ik zoek toch iets om me in te verdiepen zoals Jodendom en de Islam. Dus zou ik Moslims willen vragen om me te vertellen hoe het gaat en of ik gewoon een moskee kan bezoeken!

Hallo! @TacticalSpook  ,ik ben zelf christen en ik wil graag moslim zijn.. ik heb vaak thuis een hjiab op gedaan een heg staat mij heel mooi! ( hjiab is een hoofdoek )  ik wil later moslims zijn en deel nemen aan het cultuur! 


Yo @Een hulpvol meisje, Ik ook, ik ben vandaag langs geweest en ik denk dat ik wel vaker terug ga komen. Hoewel je christene bent, je kan altijd van religie veranderen en dus nu ook al.


Hoi hey! Ben zelf niet van de islam, maar als je je wil verdiepen in de islam, kun je veel video's en info vinden op internet. Ook het volgen van accounts op sociale media die gaan over islamitische gewoonten kan veel info opleveren. Succes! xxx


Hoi! 
Als je het leuk lijkt, kan je gewoon een keertje naar de moskee toe? Dan zie je het met eigen ogen? Ook kan je kijken op internet? 
heel veel succes!!! 


Hallo!

Ondanks dat TS weg is, kan mijn reactie veel hulp bieden, dus hier is een antw op je vraag :)

In Islam geloven wij, moslims, in 1 Maker, Schepper en die noemen wij Allah. Allah stuurde verschillende boodschappers en profeten naar verschillende volkeren op verschillende tijden.  Zo kon de mens weten over Allah en Hem aanbidden om vervolgens in Het Paradijs te komen. Zo geloven moslims in Adam, Noach, Abraham Jacob, Jozef (niet de man van Maria, maar daarvoor), Moses, Jezus, Mohammed en vele meer, vrede zij met allen! Elke boodschapper is gestuurd door Allah om de mensheid te vertellen over Allah, Het Hiernamaals, De Engelen, hoe je moet leven etc. 

De mensen volgen dus de profeet die voor hun tijd en plek is gestuurd. Zo was Adam, vzmh, de profeet voor de eerste mensen, Moses, vzmh, voor de Egyptenaren en de mensen daar, Jezus, vzmh, voor de mensen in Palestina,  maar deze profeten waren allemaal voor hun tijd en hun volk. Het was dus niet een eeuwige boodschap. Profeet Mohammed, vzmh, is de laatste profeet en daarmee ook gestuurd voor elk mens op de wereld vandaag. Daarom zie je moslims van overal op de wereld en niet alleen Arabieren, die slechts 1/5 van de moslim op de wereld zijn. De boodschap van Mohammed, vzmh, geldt als een eeuwige boodschap tot de Dag des Oordeels. 

Verder is er slechts 1 kleine ding die je moet zeggen om moslims te worden, dit kan alleen of in de aanwezigheid van andere moslims, beide kan!. Je hoeft je in ieder geval niet te dopen of dergelijks, maar simpelweg geloven in je hart dat alleen Allah waardig is om aanbeden te worden en dat Mohammed zijn boodschapper is en dat vervolgens hardop zeggen. Zowel in het Arabisch als jouw eigen taal is het zeggen prima!

Daarnaast zal ik aanraden om de Koran te lezen als je Islam wilt begrijpen. Een andere manier is video's bekijken op YT van oa. Muslim Lantern en ManyProphetsOneMessage kijken. Zij leggen Islam heel duidelijk uit. Veel succes wie je ook bent ;)

Liefs,

Salam🍉


Ik zie trouwens dat @Een hulpvol meisje het onderwerp ook  intereseerde  dus bij deze een tag😉


Reageer