Skip to main content
Vraag

Hoe moet ik mijn ouders uitleggen dat ik een mala wil kopen

• June 29, 2026
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+2

Hoi hoi iedereen,

zoals jullie al weten ben ik boeddhistisch, mijn ouders weten dit natuurlijk. Het ding is ik denk dat hun onderschatten hoe gelovig ik eigenlijk ben. Mijn moeder weet wel hoe ze tempel rituelen moet uitvoeren alleen ze is niet echt gelovig. Mijn vader gaat sinds zijn 13e niet meer naar de kerk. Het ding is dus ik wil een mala kopen (zo'n boeddhistische ketting met 108 kralen) alleen ik weet niet echt hoe ik dit moet uitleggen aan mijn ouders, ik ben bang dat ze het niet snappen waarom. En ik kan het ook niet stiekem kopen want ik moet hem toch gaan dragen dus ja. Iemand tips ?

Alvast hartelijk bedankt

Vriendelijke groet,

35 bomen

1 reactie

The blue spirit
Forum|alt.badge.img

Hi ​@35 Bomen

Wat goed van je dat je zelf er voor hebt gekozen om in deze religie te geloven, dat is op zichzelf al een hele krachtige stap. En wat betreft je ouders is het denk ik het beste om ze te vertellen hoeveel het geloof voor je betekend, en dat door de kralen van de mala te tellen je een diepere innerlijke rust kan bereiken tijdens het mediteren. Ik denk dat als je ze dat vertelt, dat ze je er misschien zelfs in steunen.

Groetjes The Blue Spirit