Skip to main content

Ik voel me niet echt er gebeuren steeds dingen wanneer het weer een beetje beter gaat waarbij ik niet kan geloven dat dat echt is ik wil gewoon de waarheid of bewijs dat ik echt ben toen zei ik dit tegen een vriendin wn ze werd boos en zei dat ik weer tegen dr mag praten over 20 uur ik snap het niet alsjeblieft help

Hallo @Kamperfoelie6 !

Hypersceptisch, ooit van gehoord? Dat is een concept om aan te geven dat er mensen zijn die bijna van alles in twijfel nemen. Voorbeelden hiervan zijn,(zoals jij al zegt) besta ik wel echt, wat als dit een simulatie is, miss is dit allemaal een grote droom, etc etc.

Ik kan je met 100% garantie vertellen dat jij, ik en deze hele wereld echt zijn. Wij maken onze keuzes zonder er bij te twijfelen of nadenken. Wanneer jij naar de wc loopt, of naar school fietst, denk je er natuurlijk niet bij na dat de wc of school er nog zijn. Er is namelijk een 0,0001% dat die opeens weg zijn, maar toch neem je dat niet in twijfel, omdat je op basis van je intuïtie leeft.

Nu heb jij het overjouw eigen bestaan. Nu ga ik je een gedachte experiment geven, nadrukkelijk gedachte, niet echt doen, waarbij je moet denken: Oké ik denk dat ik niet besta. De wereld is nep. Wat maakt het dan uit? Ik kan net zo goed iets heel gevaarlijks doen.

Nu zal elk persoon, zelfs zij die hyper sceptisch zijn, dit niet doen. Dit is de realiteit, want je weet, op basis van je intuïtie, dat je gevaar loopt. Dit is geprogrammeerd in je brein om dit soort gekke situaties te ontwijken. Weet dus dat deze wereld, jouw bestaan, volledig echt en waar zijn!

Overigens nog een goed advies: Je moet niet alles in twijfel trekken. Neem alles waar voor wat het is, totdat je een reden hebt dat iets niet zo is. Jij leeft, dus is dit gwn een feit. Jouw vader is je vader, totdat je opeens hoort dat hij vroeger met iemand een relatie had, vlak voor je geboorte. Dan heb je nu een reden om te twijfelen en kan je een DNA test om erachter te komen hoe het zit! 

Liefs, 

Salam

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 6. Plaats geen illegale, inhoud of links op het forum.

Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld:

  • Het geven van tips bij bijvoorbeeld illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan.

Hi @Kamperfoelie6

klinkt lastig. Maar het deed me wel een beetje denken aan een artikel wat mijn vader me een paar weken geleden heeft gestuurd over depersonalisatie, het staat er allemaal in uitgelegd en er zijn tips voor wat je kunt doen:

https://nl.wikihow.com/Afkomen-van-depersonalisatie
 

ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt maar ik wilde het toch maar ff delen met je. Sterkte!


Reageer