Skip to main content

Ik heb een vraagje ik ben super bang dat er oorlog in Nederland uitbreekt moet ik mezelf daar echt zorgen over maken of niet 

Zelf denk ik van niet, maar het is best vervelend dat je zo voelt.. heb je het er al met je ouders overgehad??

En de kt is er ook nog om met jou te praten!


Heyy,

Snap je angsten wel.. Er gebeurt de afgelopen tijd best wel veel in de wereld en je leest veel rottige dingen in de media. Ik denk echter niet dat je bang hoeft te zijn voor een oorlog in Nederland. De kans dat dat gebeurt is echt heel klein. Er is hier geen dreiging en we zijn heel goed beschermt omdat we ook lid zijn van de NAVO. 

Je kan je zorgen een keer bespreken met je ouders praten kan opluchten en je ouders hebben denk ik ook wel tips voor je om je gerust te stellen. Je kan dit ook altijd een keertje met de kindertelefoon bespreken als dat je fijn lijkt dat kan via deze link en dat kan je denk ik ook wel helpen.

Liefs, ItsJustMe <3


Ik snap dat je er bang voor bent.
Het gaat waarschijnlijk niet gebeuren!

Je bent waarschijnlijk bang voor Rusland

Vergelijk het met als een buurman gaat vechten tegen een andere buurman in de straat en ze vechten heel erg lang. 

Ten eerste komt die buurman er zwakker uit, want hij heeft al zijn kracht gebruikt en hij heeft ook klappen gekregen. Ten tweede hebben alle buren in de straat dit gezien en hebben uitgebreid overlegd en samengewerkt.   Ze hadden het niet zien aankomen, maar als hij nóg iemand aanvalt is het geen verrassing meer. Dan is de rest van de buurt er klaar voor, en ze zijn er klaar mee.

Rusland doet ontzettend zijn best, maar zelfs als ze winnen zijn ze heel erg verzwakt.


Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. Zoals @ItsJustMe al zei, we zijn lid van de Navo. Dat zijn een heleboel landen die met elkaar samenwerken en de afspraak hebben "als 1 land dat lid is word aangevallen, is het een aanval op alle Navo landen" En bovendien zijn wij dacht ik een van de oprichters van de Navo dus maakt je geen zorgen

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer