Skip to main content
Vraag

Geloven jullie in Spoken?

• September 16, 2025
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Jaaa dit is mijn 101ste topic… 🎉, zoals als ​@myla0318 ook al zei in een reactie, over de 100ste topic. 😁

Deze gaat over spoken. Ik heb gister de film The Conjuring: Last Rites gezien in de bios. Die ging over het paranormale en spoken/demon enz. De film zei in de aftiteling dat het gebaseerd is op een echt verhaal, maar ik weet niet of ik het geloof om heel eerlijk te zijn. 👻

Geloof jij in spoken of wat denk je dat er gebeurt na de dood? Ik geloof wel dat er iets is na de dood, maar geen idee wat. Ik hoopte altijd dat er wedergeboorte zou bestaan, want het lijkt me echt tof om als dier terug te komen ofz.

xx liefs Wolf 🐺

8 reacties

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 16, 2025

Heyy ​@Wolf geen probleem hoor vond gwn leuk feitje en antwoord graag op je topics hihi😊

Maar ik geloof niet in spoken ben ook een christen dus na de dood geloof ik dat je naar de hemel of hel gaat maar vroeger als kind geloofde ik dat je na de dood werd wedergeboren als baby en niks meer wist van je vorig leven maar nee geloof niet in spoken

Groetjes myla

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 2, 2025

Ik vind het echt heeeeel twijfelachtig.

Soms wel, soms niet.

Ik heb ook the devil on trial gezien. Ik dacht eerst dat het echt was en later niet en toen weer wel

Dus misschien een beetje 50/50

Gefeliciteerd met je 101e topic(!) (Echt knap van jou, ik heb er 4🫢)

Xxx Yusa 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 2, 2025

Nee, er zijn geen spoken.  Misschien het hoofd van sommige mensen maar niet in het echt.  Er zijn al heel grote beloningen uitgeloofd voor wie iets van bovennatuurlijke fenomenen kan bewijzen maar de spokenjagers grijpen steeds naast het geld. 

Na onze dood wordt ons lichaam gewoon opnieuw onderdeel van het cirkel van het leven en geven we onze energie terug aan de natuur.

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 4, 2025

Spoken, define spoken. Zijn spoken geesten? Want naar mijn mening bestaan geesten wel. Er is ooit een onderzoek gedaan naar de ziel (oftewel wat een geest gemaakt van zou zijn) en toen kwamen professionelen er achter dat een lichaam 4 gram lichter wordt na de dood. Wat is het dat ze (en ik ook) dachten dat het was, de ziel. Dus, terugkomst op je vraag, spoken bestaan niet, geesten wel (naar mijn mening). O ja, en waarom er staat dat de conjuring op een waargebeurd verhaal gebasserd is is omdat het is gebasseerd op een of andere cult die een demon probeerde te summonen volgens mij.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • October 5, 2025

Nee geloof niet in spoken maar ik geloof wel dat als iemand  een persoon of dier overleden is dat dat die bij je komt als je het moeilijk hebt .

An0niemmeisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

Ik geloof niet perse in spoken maar ik denk wel dat er kwade geesten zegmaar kunnen bestaan op de wereld idk. Ik geloof ook dat bijv mijn oma terug op me kan kijken of dat ze me een seintje geeft als ik het moeilijk heb. En als ik dood ga denk ik dat ik gewoon naar de hemel ga en daar al mn dode familie is en gewoon een leuk paradijs.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 8, 2026

Hoi ​@WolfNee geloof niet in spoken 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 8, 2026

Hoi, Nee hoor. Die zitten tussen onze oren hooguit. Het is fantasie. Voorbeeld. Vroeger noemden ze de laaghangende mist "witte wieven" . Dit soort dingen ontstaat omdat mensen geen verklaring hadden voor zaken. Ik loop regelmatig 's avonds in het bos achter onze boerderij en dat zit vol geluiden en geuren en beweging.  De spoken van toen zijn de blaadjes, dieren en de wind. Zo werkte dat 😉

Groetjes liefs Tartan X