Skip to main content

geloven jullie in de Hemel, herboren worden of beide

• May 18, 2025
  • 6 reacties
  • 42 Bekeken

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3

Hi in welke geloven jullie eigenlijk?

Ik geloof zelf als christen dat je een tijdje in de hemel blijft en dan weer word herboren

-Koetje.123-

6 reacties

• May 19, 2025

Ik geloof dat het daarna helemaal klaar is. Klaar- niksโ€ฆ

Maar leven is wel iets mysterieus, er zijn genoeg vragen, want iets moet een lichaam ooit โ€˜aanzettenโ€™ en weer โ€˜uit.โ€™ Misschien is dat dan toch een soort God.

Maar waarin je gelooft hangt wel erg af van waar je geboren wordt, dat kan gewoon nietย kloppen naar mijn idee als het zo is als mensen denken

Haud machina sum
Forum|alt.badge.img+1

Ik weet niet wat er zal gebeuren wanneer ik dood ga. Het zou wel leuk zijn om dat te weten.

ย Het fijnste antwoord vind ik dat je ย naar de hemel gaat. Maar fijn betekent niet waar.

Vroeger dacht ik er veel overย maarย nu erger ik me daar niet aan want zolang ik vandaag nog leef, kan ik het een mooie dag maken.

• May 19, 2025

Ik heb nog niet sluitend en overtuigend bewijs gezien dat 1 van de vele duizenden godsdiensten waar zou zijn. Ik zie dus geen enkele reden om er in te geloven en dat bevalt me prima. Het idee dat het hierna nog allemaal door zou gaan vind ik ook helemaal geen fijne gedachte.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 20, 2025

โ€‹@koetje.123ย dat is toch een aparte visie op het christendom, met dat herboren worden.

Een hemel is er niet maar ik vind het wel jammer dat er ook geen hel is - sommige mensen zouden die zeer zeker verdienen.

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey! Ik geloof zelf eigenlijk niet zo heel erg, ik ben meer van mijn eigen ding doen en nadenken over wat voor mij goed voelt. Maar het is fijn dat jij je eigen geloof hebt gevonden dat voor jou werkt! ๐Ÿ’—

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik geloof wel dat er iets is na de dood.