Skip to main content

Geloven jullie dat God bestaat?

• February 22, 2017
  • 54 reacties
  • 1259 Bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Of God bestaat is iets waar mensen heel verschillend over denken. Sommige mensen geloven er sterk in, omdat ze dat van jongs af aan hebben meegekregen, omdat ze zich verbonden voelen met God, of omdat ze ervaringen hebben gehad die voor hen als bewijs voelen.

Anderen geloven niet, omdat ze meer vertrouwen op wetenschap, omdat ze nooit iets hebben meegemaakt wat hen overtuigt, of omdat ze vinden dat er te veel ellende in de wereld is om in een goede God te geloven.

Er zijn ook mensen die twijfelen of ergens tussenin zitten, ze geloven dat er “iets” is, maar weten niet precies wat. Dit is wat ik ook persoonlijk geloof. Het mooie (en lastige) is dat het geen vraag is waar één juist antwoord op bestaat. Het gaat om wat jij gelooft, voelt en ervaart.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 24, 2026

ik niet, er zijn genoeg wetenschappelijke verklaringen voor alles, en sommige ideen van die "god" vind ik disrespectvol. en ook: als god voor iedereen zou zorgen, waarom gaan er dan zoveel kinderen en mensen dood in oorlogen? en waarom komt dan niet iedereen in de hemel, ook de mensen van andere geloven, of mensen zoals ik, die niks geloven?

dat is waarom ik iet god geloof, maar natuurlijk respecteer ik iedereen die dat wel doet.

xxmimi 💝

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 24, 2026

nee ik zit niet in de regelious fandoms-

(nee jkjk maar ik ben atheist!! Ik geloof niet.)

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 11, 2026

Ik geloof persoonlijk in een combinatie van wetenschap en Karma.

Dit komt omdat ik weet dat wetenschap bestaat uit feiten maar ik heb als boeddhist die in karma gelooft ook weleens iets meegemaakt nadat ik dingen had gedaan waarvan ik dacht dit kan geen toeval zijn.

Dus ja ik snap het dat je in een god gelooft en ik accepteer dat ook helemaal maar persoonlijk alleen in wetenschap en karma wat je helpt en corrigeert als mens.