Skip to main content

Wie gelooft hier allemaal in jezus?

Nog ff een toevoeging:

Ik denk dat veel christenen Mattheüs 7 1-2 zijn vergeten: 1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. 2 Want op grond van het oordeel dat je velt, zal over jou geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Precies, daarom staat dat ook in mijn profiel 😉  Ik vind dat een sluitende tekst. Moesten de bijbelvasten onder ons ook eens goed lezen. Is nog een citaat van Jezus ook, dat lijkt me voor hen tamelijk gewichtig .


@Tartan14 Dat die in je profiel staat was me ff niet opgevallen. 😄 

Lukas 6:41 is ook van toepassing op heel veel mensen (of ze nou gelovig zijn of niet):

  Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?

 


Ik, moslim zijnde, ben geen moslim als ik Jezus, vzmh, niet erken als profeet! Het is een van de artikelen van geloof om alle profeten te erkennen, waaronder dus Jezus, vzmh. 

Ik zag ergens een leuke poster die heel goed weergeeft hoe moslims Jezus, vzmh, beschouwen. 

Man, Messenger, Messiah.

Naast de christenen zijn de moslims de enige die Jezus, vzmh, als Messias erkennen. 

Waar we in verschillen is dat over: Jezus, vzmh, is geen zoon van Allah, hij hoort niet bij een drie-eenheid noch is hij God.

Ik overtuig niemand, je mag geloven waarin je wilt, ik deel alleen de kijk van de moslims voordat er 10 mensen op mij springen😅

Veel liefs,

Salam🍉🍉🍉

 


Ik weet het niet zeker, ik ben het nog aan het uitzoeken.  Oeps, laatste reactie 8 maanden geleden

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heey!

Ik ben christen. Nou ben ik niet zo streng dat ik bijvoorbeeld niet naar voetbal ofzo mag kijken, of dat ik geen pop-muziek mag luisteren ofzo. Dat doe ik allemaal wel, als ik een album van Taylor Swift meezing, skip ik bijvoorbeeld wel altijd het liedje ´Karma´. En bij Billie EIlish skip ik altijd het nummer, ´Bury a friend´. Dat betekent: Begraaf een vriend. En dan snap je denk ik wel dat dat niet heel erg past in mijn geloof. Verder is het trouwens ook niet zo dat ik alleen christelijke vrienden heb. Als ik christelijk ben, word ik niet opeens een kluizenaar XD. 

 

Heel veel liefs van mij! 😘


Hoii

Nog ff een grappig feitje,

@Tover01 wist je dat je bij je quote een christelijke spreuk hebt staan?

Je spreuk is te vinden in Lucas 6:31

x Anoniema 


Heey @Anoniem_14mrt23 

Het is niet heel handig van je dat je mensen wilt proberen te bekeren. Misschien heb je het zo niet bedoeld maar het komt wel zo over. @tim16, goed dat je Mattheus 7 aanhaalt. Nog over net, bekeren kan trouwens alleen Jezus zelf. En ik geloof niet dat mensen die niet in God geloven, een Net als wat @Tartan14 zei, laat iedereen gewoon lekker geloven. Je bent geen haar beter dan @ikweethetnietmeer2009.  Ik word er heel verdrietig en boos van dat je mensen bijna dwingt om te geloven. Laat ze gewoon lekker geloven waar ze zin in hebben. Wat mensen zeggen in het christendom over de zonde, de grootste zonde die je kunt begaan is de Superbia. Een latijnse vertaling voor hoogmoed en ijdelheid! EN dat is nou precies wat ik in jou terug zie.

x Anoniema


Hey! Ja  @Anoniema  je hebt gelijk! Ik vind het mooie spreuk!  En de persoon Jezus was echt wel een goed mens die veel over had voor anderen. Ik heb er nog eens over gelezen en hij heeft wel erg veel te verduren gehad om wat hij vond. Ik heb er eens een film over gezien en ik kon het niet uitkijken, zo erg hoe hij straf kreeg omdat hij een eigen mening had en mensen hielp. Volgens mij was hij ook totaal vreedzaam. Hoe het dan kan dat mensen uit zijn naam soms zulke vreselijke haat dingen doen snap ik niks van. Wat mij erg aanspreekt in zijn verhaal is dat hij juist liefde wou aanleren en respect voor anderen. Zelfs toen hij zijn straf moest ondergaan. Dat is wel bijzonder. Vind ik wel inspirerend. Ik begrijp @Tartan14  ook wel hoe hij en zijn kerk dat uitleggen. Dat zou ik dan ook nog wel kunnen. Maar verder gaat het voor mij niet, niet met een god die alles stuurt en controleert. En in 6 dagen de wereld maakte etc. Dat lijkt me intussen allemaal wel bewezen dat dat niet zo is. Maar de gedachte achter wat Jezus zei is zeker goed!  En ik hoop eig dat iedereen elkaar daar gewoon nou eens lekker vrij in laat 😍zoals jij en Tartan doen! 😘

Liefs, Tover xxx


Reageer